Zaloguj się lub zarejestruj. 10 Maj 2024, godz.14:40

Autor Wątek: Kadłub szybowca - problem z wręgami - nie chce ciągnąć powierzchni po DXF  (Przeczytany 5057 razy)

pol6455

  • Gość
Witam serdecznie wszystkich (-:
Jestem modelarzem, właśnie robię model 3D kadłuba szybowca kategorii F3J. W Rhinocerosie jestem początkującym modelerem. Ten model 3D będzie służył frezarce CNC do wyżłobienia formy do odlewania kadłuba. Wszystko mi idzie pięknie ładnie, aż w końcu utknąłem.
A MIANOWICIE:
Bryła kadłuba składa się z żeber (profili, przekrojów, wręg, jak kto woli). Tworzyć one będą bryłę kadłuba. W momencie kiedy skończy się te żebra i cały szkielet to robi się polecenie

Powierzchnia : Wyciągnij po 2 prowadnicach

Program wtedy tworzy powierzchnie które zamieniają szkielet w trójwymiarową bryłę.
Ale ja mam problem ponieważ kiedy program prosi o zaznaczenie "pierwszej i drugiej prowadnicy" (żeber) to ja klikam i nie chce zaznaczyć. Zero. Nic. Jakby tego tam nie było. WARTO dodać że te żebra były wstawiane do Rhino z CorelDrawa w formacie DXF (auto Cad).
Więc nie są to do końca obiekty wygenerowane przez Nosorożca. ALe przecież powinien to zrobić... Wiem, że potrafi, bo to doskonły program, ale ja nie wiem co kliknąć. Obiekty zrobione w programie bez problemu zamienia w powierzchnie, widać na obrazkach, że koła które narysowałem w Rhino bez problemu wykończyłem (to czerwone w końcówce kadłuba)Proszę pomóżcie!









Mój drugi problem jest nieco prostrzy bo dotyczy samego modelowania. Chcę zrobić dziób modelu, nie jako szpic (stożek) tylko ładnie zaokrąglony dziób. Mam do dyspozycji wręgę kadłuba i krzywą poprzeczną. Jak to zrobić??


Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Kadłub szybowca - problem z wręgami - nie chce ciągnąć powierzchni po DXF
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Styczeń 2010, godz.19:38 »