Zaloguj się lub zarejestruj. 29 Kwiecień 2024, godz.01:04

Autor Wątek: Camaro z tutoriala  (Przeczytany 19494 razy)

plum

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Listopad 2009, godz.18:55 »
Dołączam siatkę:
Zagęszczona jest bardzo na feldze, na obręczy bo nie miałem za bardzo innego wyjścia. Wysypuje się przy cięciu ramion z obręczą. Dlatego musiałem przebudować obręcz i zwiększyć UV (100 x 100) Do tego zagęszczona siatka na oponie, bo bieżnik modelowany. Nie wiem czy nie usunę i spróbuje bumpem, tyle, że w Vray rhino trochę kuleje jeszcze UV maps i bump.

Konfig kompa :

C2D E6300 @ 2,7 GHz
3GB RAM
GTS 250 1GB

botak

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Listopad 2009, godz.19:26 »
zrób z koła blok i wklej go jako instancje.

A gdzie tam masz bump? Opony?
A jak masz render ustawiony?
Masz HDR, czy jakieś światełka?

Ustaw sobie w Vray'u tylko Primary Indirect Illumination, W Secondary zrób nic.
W Primary zrób Irradiance Map

Powinno pomóc

A z siatką nie jest tak źle :)

plum

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Listopad 2009, godz.19:38 »
Z renderowaniem samym nie mam problemu. Bampu nie ma jak narazie. Ale myślałem, żeby zastosować dla opony.

Problem czasem się pojawi gdy chce przejść z wyświetlania typu Render do Shade albo siatki. Potrafi się wysypać z komunikatem mniej więcej brzmiącym: "Windows is out of memory. Process will be temporary terminated"

Teraz gdy zrobiłem shirnk i usunąłem wszystkie warstwy już mi nie potrzebne - krzywe itp. To póki co jeszcze się nie wysypał. Ale boje się, że jak dołoże przednie światła i tylne chociaż tam dużo powierzchni nie powinno być może zacząć się problem.
Zastanawiam się też jak radzą sobie ludzie gdy trzeba do tego wszystkiego wnętrze dołożyć gdy już teraz są takie problemy :). Oczywiście wnętrze można zrobić w osobnym pliku. Ale przy złożeniu render raczej nie ruszy :)

Można jeszcze próbować eksportować do IGES i później edytować w 3dMax lub Maya. Tylko prawdopodobnie będzie trochę zabawy przy przebudowie niektórych powierzchni, bo mogą czasem wychodzić jakieś krzaki. Do tego nie jestem pewny czy 3d Max też mi uciągnie wyeksportowaną siatkę z rhino przy renderze.

HDRI nie stosowałem. Jedynie światła prostokątne. Enviromment całkowicie wyłączony.

Co do Irradiance to mam włączone i Primary i Secondary- > irradiance map i Light cache.

W momencie włączenia renderingu w pasku zadań Rhino wyskakuje komunikat o przeliczaniu tablic siatki i ewentualnie wtedy się wysypie komunikat o pamięci. Jeśli to przejdzie to już później gładko przelicza światło.

Mógłbyś jedynie coś więcej na temat wklejenia jako instancji i tworzeniu bloku  ? (jakie korzyści daje ?)
« Ostatnia zmiana: 03 Listopad 2009, godz.19:47 wysłana przez plum »

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Listopad 2009, godz.19:47 »
Może warto spróbować z taką sztuczka http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,447.0.html  i zwiększyć wielkoc pamięci wirtualnej  ;). Może to co da  ;D

Offline WIKTOR

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Reputacja na forum: +57/-0
  • "OVER THE TOP"
    • WU-Portfolio
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Listopad 2009, godz.19:57 »
Fajne to Camaro. Ogolnie walni jakis inny kolor nadwozia bo nic nie widac ;P
Oponki daj lepiej bumpem albo displace. W ustawieniach renderingu tez mogles pojechac ostro... Moze cos tam ma za duza wartosc a moze niepotrzebnie... (?). Co do mapowania UV w rhino to fakt kuleje, ale wszystko sie da obejsc odpowiednimi mapkami :) Ogolnie sam model fajniutki :)

plum

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Listopad 2009, godz.20:07 »
Właśnie już wczoraj znalazłem ten sposób i zastosowałem z oficjalnej strony Rhino. Też jest tam szczegółowo opisany. Ale o stosowaniu Block o którym pisze Botak nie słyszałem :). Siatki już też próbowałem robić i usuwać powierzchnie. Ale potrafił się i przy tym wysypać. Nie wiem jak dzisiaj po optymalizacji małej siatek czy już by się nie udało. Zacząłem też zapisywać porcje karoseri w plikach IGES i otwierać w 3d Max. Tam edytuje siatkę, ale czasem występują jakieś artefakty. Pomaga wyodrębnienie wadliwej powierzchni. Skopiowanie krawiędzi powierzchni _Untrim powierzchni, później przedłużenie boków, odcięcie wcześniej skopiowanymi krawędziami. _Shirnk ponowne sklejenie wszystkiego do kupy i odesłanie do IGES. Ale to trochę pracochłonne, więc jakiś bardziej konkretny render w Vray maxa zrobię później.
« Ostatnia zmiana: 04 Listopad 2009, godz.23:28 wysłana przez Krzychu74 »

botak

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Listopad 2009, godz.20:50 »
Dziwne, że przy takim modelu masz takie problemy
A ile zajmuje plik z tym modelem?

plum

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Listopad 2009, godz.21:10 »
240 MB, ale pewnie dużo teraz dodatkowo zajmują materiały i ustawienia Vray.

Chociaż chyba nie, bo jak sprawdzam wielkość poprzedniego pliku to ma 200 mb a jeszcze wcześniejszy 170mb. Jak patrze jakie są główne różnice to za wiele nie ma poza kratką przednią
« Ostatnia zmiana: 03 Listopad 2009, godz.21:26 wysłana przez plum »

botak

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Listopad 2009, godz.21:30 »
o ja pier....

tak dla porównania, to wczoraj renderowałem scenę sklepu okulistycznego i cały sklep z otaczającym go pasażem, meblami oświetleniem i 300 parami okularów (wcale nie prostych) zajmował 100MB

Coś masz chyba nakopane w pliku...
bo nie wierze, zeby tak wygladajaca siatka tyle ważyła.

sprawdzałeś komendą  _SelBadObjects  ?

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Listopad 2009, godz.21:35 »
Dużo za dużo Mb jak na taki model....

plum

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Listopad 2009, godz.21:37 »
Felgi mam właśnie jako złe powierzchnie. Spróbuje z nimi powalczyć.

botak

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Listopad 2009, godz.21:48 »
eksportuj ją do stp i zaimportuj spowrotem

plum

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Listopad 2009, godz.22:28 »
Rhino zawisa mi przy importowaniu. Przy jednej połowie auta i wyrzuconych nie potrzebnych warstwach mam 80 mb.
Ale duża wina leży w feldze, bo gdy tylko ją mam włączoną, bo już mi przycina przy trybie wire.

Udało mi się zaimportować do czystego pliku pojedyńczą felgę. Wyszły dziwne artefakty. Spróbuje inaczej przebudować tą felgę, ręcznie.
« Ostatnia zmiana: 03 Listopad 2009, godz.22:32 wysłana przez plum »

Offline WIKTOR

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Reputacja na forum: +57/-0
  • "OVER THE TOP"
    • WU-Portfolio
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Listopad 2009, godz.22:42 »
a nie masz czasaem poukrywanych "smieci" z procesu modelowania w tym pliku.. bo naprawde zajmuje ci to sporo i w sumie jestem zdziwiony tak jak botak. moze wyeksportuj elementy do nowego pliku bo baaardzo mozliwe ze masz cos nakopane...

plum

  • Gość
Odp: Camaro z tutoriala
« Odpowiedź #29 dnia: 03 Listopad 2009, godz.23:48 »
Zoptymalizowałem w końcu dobrze felgę i oponę oraz trochę innych powierzchni. W tej chwili plik z całym autem i prostą sceną do renderingu ma 138 mb, natomiast jedna strona auta zajmuje 69 mb.

No i w tej chwili mogę nawet ustawić mesh na smooth & slower i do tego oczywiście renderować. Chociaż siatka się chwilę się przeliczała także za dużo nowych powierzchni się raczej nie pomieści jeśli chciałbym dalej dokładać jakieś elementy. Choćby modelowanie wnętrza mija się z celem.
« Ostatnia zmiana: 04 Listopad 2009, godz.01:14 wysłana przez plum »