Z renderowaniem samym nie mam problemu. Bampu nie ma jak narazie. Ale myślałem, żeby zastosować dla opony.
Problem czasem się pojawi gdy chce przejść z wyświetlania typu Render do Shade albo siatki. Potrafi się wysypać z komunikatem mniej więcej brzmiącym: "Windows is out of memory. Process will be temporary terminated"
Teraz gdy zrobiłem shirnk i usunąłem wszystkie warstwy już mi nie potrzebne - krzywe itp. To póki co jeszcze się nie wysypał. Ale boje się, że jak dołoże przednie światła i tylne chociaż tam dużo powierzchni nie powinno być może zacząć się problem.
Zastanawiam się też jak radzą sobie ludzie gdy trzeba do tego wszystkiego wnętrze dołożyć gdy już teraz są takie problemy
. Oczywiście wnętrze można zrobić w osobnym pliku. Ale przy złożeniu render raczej nie ruszy
Można jeszcze próbować eksportować do IGES i później edytować w 3dMax lub Maya. Tylko prawdopodobnie będzie trochę zabawy przy przebudowie niektórych powierzchni, bo mogą czasem wychodzić jakieś krzaki. Do tego nie jestem pewny czy 3d Max też mi uciągnie wyeksportowaną siatkę z rhino przy renderze.
HDRI nie stosowałem. Jedynie światła prostokątne. Enviromment całkowicie wyłączony.
Co do Irradiance to mam włączone i Primary i Secondary- > irradiance map i Light cache.
W momencie włączenia renderingu w pasku zadań Rhino wyskakuje komunikat o przeliczaniu tablic siatki i ewentualnie wtedy się wysypie komunikat o pamięci. Jeśli to przejdzie to już później gładko przelicza światło.
Mógłbyś jedynie coś więcej na temat wklejenia jako instancji i tworzeniu bloku ? (jakie korzyści daje ?)