Zaloguj się lub zarejestruj. 29 Kwiecień 2024, godz.17:01

Autor Wątek: Bryły obrotowe?  (Przeczytany 10332 razy)

milczar

  • Gość
Bryły obrotowe?
« dnia: 08 Lipiec 2009, godz.15:14 »
Czy można wykonać w Rihno bryłę poprzez obrót krzywej lub płaszczyzny?  ???Jestem początkującym użytkownikiem i może mi umknęła jakaś opcja do wykonania takiej bryły. :(

botak

  • Gość
Odp: Bryły obrotowe?
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Lipiec 2009, godz.15:26 »
Revolve i Rail Revolve
wpisz to w helpa i wszystko będziesz wiedział

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
Odp: Bryły obrotowe?
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Lipiec 2009, godz.14:48 »
może załączony  screan Ci pomoże?

milczar

  • Gość
Odp: Bryły obrotowe?
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Lipiec 2009, godz.16:17 »
Spoko :) udało się. Mam jednak teraz większy problem, mianowicie : po obróceniu krzywej otrzymałem coś w rodzaju żarówki. Umieszczam ją w sześcianie (solid) i chcę ją od niego odjąć ( nie działa dopóki nie zamienię żarówki na solid). Po operacji odejmowania model zmienia się z bryły w siatkę. Problem polega na tym, że nie mogę tak powstałej bryły przeciąć płaszczyzną (wykonuję model 2-połówkowej formy do odlewania ceramiki). Czy można w jakiś prosty sposób wrócić z siatki do bryły lub powierzchni?  ??? :(

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Bryły obrotowe?
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Lipiec 2009, godz.17:22 »
a nie łatwiej zrobić tak, że od połowy bryły która będzie formą odejmujesz połowę "tego czegoś w rodzaju żarówki" ;) a później robisz drugą połowę formy przez lustrzane odbicie? i tak efekt będzie ten sam a nie musisz korzystać z opcji które robią w efekcie siatki poligonowe....

o to ci chodzi? ;)

botak

  • Gość
Odp: Bryły obrotowe?
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Lipiec 2009, godz.22:31 »
Problem masz z dwóch powodów:
1. Nie ma możliwości odjęcia od jednej bryły drugiej bryły kiedy jedna zawiera się w całości w drugiej.