Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Listopad 2024, godz.04:53

Autor Wątek: łagodne łączenie złożonych krawędzi  (Przeczytany 3595 razy)

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
łagodne łączenie złożonych krawędzi
« dnia: 07 Lipiec 2009, godz.11:42 »
Postanowiłem uruchomić kolejny wątek z modelowaniem.
Może i inni skorzystają z cennych  postów BOTAKa i innych doświadczonych forumowiczów :-)
Mianowicie chciałbym uzyskać płynne przejście między uchem od breloka a korpusem (załącznik).
Próbowałem to zrealizować na pomocą funkcji Fillet Edge, ale nie wychodzi to dobrze :-(
Czekam na Wasze propozycje. Może wspólnie wypracujemy ciekawe metody rozwiązania problemu?

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
Odp: łagodne łączenie złożonych krawędzi
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Lipiec 2009, godz.11:51 »
Oby nie było, że tylko rzucam temat, to przedstawiam swoje próby realizacji za pomocą Fille Edge.
Niestety w jednym miejscu przerywa się krzywa -powstaje dziura. Zaznaczyłem to na bordowo.

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
Odp: łagodne łączenie złożonych krawędzi
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Lipiec 2009, godz.12:03 »
Acha dorzucam jeszcze screan z narzędziowni. U mnie chłopaki na Unigraphic zrobili to bez problemu.
Dla tego też ten temat mnie ta zaintrygował, bo myślę, że w Rhino również jest na to sposób, by to wyglądało podobnie.

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
Odp: łagodne łączenie złożonych krawędzi
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Lipiec 2009, godz.12:04 »
No i dla chętnych do zabawy wrzucam plik Rhino z uchem i korpusem.
Zapraszam do eksperymentowania na żywym obiekcie :-)

botak

  • Gość
Odp: łagodne łączenie złożonych krawędzi
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Lipiec 2009, godz.13:47 »
Według mnie problem powstaje z kilku powodów.

1. Program wszystkie obliczenia robi w określonym przybliżeniu, to przybliżenie może być większe lub mniejsze.
Zmień tolerancję z tego co masz na 0,001 (zresztą została Ci jakaś dziwna - pewnie wcześniej miałeś jednostki w calach)
Tolerancję zmienia się w Opcjach/Document Properties/Units
2. Zrób fillety o takich promieniach i w takiej kolejności jak "chłopaki na Unigraphic" i powinno być ok.
3. Bardzo często zauważam, że ludzie robiąc fillety (nie mówię tylko o rhino) myślą, że każdy fillet da się zrobić każdym promieniem i w dowolnej kolejności. A kolejność i ich wielkość ma kolosalne znaczenie i wpływ na wygląd końcowy.

Plik który wrzuciłeś ma "ucho" z filletem który nie wyszedł za dobrze, i z tego nic się już nie da zrobić.