Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Listopad 2024, godz.00:06

Autor Wątek: Klucz oraz karta sim  (Przeczytany 10995 razy)

suleq

  • Gość
Klucz oraz karta sim
« dnia: 13 Październik 2008, godz.19:00 »
Pierwsze moje prace wykonane po zrobieniu kaczki z samouczka, klucz do moich drzwi (powiedzmy, bo z ząbkami i tak bym nie trafił ;) ) oraz karta sim.

Niestety tylko jpg, ponieważ korzystam z wersji 25 zapisowej i grafikę uzyskałem poprzez print screen.

Czy macie jakieś uwagi dla początkującego? Z góry dziękuję :)

pozdrawiam


Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Październik 2008, godz.19:23 »
Witam jak na poczatek jest ok, ja jeszcze bym niektóre krawędzie pozaokraglał. Przyjrzyj sie dokładnie swojemu prawdziwemu kluczowi i karcie że nie maja takich ostrzych krawędzi pomijajac zabki klaucza :D.
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Październik 2008, godz.19:38 »
proszę bardzo - początek i już jakże kreatywny, +2 ode mnie !!!

suleq

  • Gość
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Październik 2008, godz.19:51 »
Macie racje z tymi zaokrągleniami, skupiłem się za bardzo by zrobić rowek na kluczu i zapomniałem o tak prostej sprawie.

Ogólnie przyjąłem zasadę, że staram się na początek modelować to co akurat mam na biurku. Czy wg. Was nauka metodą "prób i błędów" w rhino jest efektywna, czy lepiej skupić się na gotowych samouczkach?


Dziękuję za punkciki!

botak

  • Gość
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Październik 2008, godz.20:11 »
Jeśli wiesz o co chodzi w programie, to jak najbardziej modeluj cos "od siebie"

Tak jak koledzy wspomnieli, jeśli robisz coś pod render to musisz pamiętać o zaokrągleniu krawędzi.
W naturze tylko ostrza mają ostre krawędzie, a resztę powinno się zaokrąglać.

A jeśli robisz już jakieś modele z biurka, to zacznij od większych gabarytów:
monitor, lampka, biurko itp.
na pewno będzie łatwiej dostrzec niuanse np. krawędzi,
a jak kiedyś jak będziesz chciał zrobić render całego pokoju, to elementy będziesz miał gotowe  ;)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Październik 2008, godz.22:58 »
botak - nie przesadzaj z wnioskami, tu nie było nic "pod render" - tylko w ogóle...,
A jak się robi następny model po kaczce - to nie słuchaj botaka i Hala9000 - NIE trzeba wcale pamiętać o zaokrąglaniu krawędzi... ani o wnętrzach architektonicznych
 :D :D :D
« Ostatnia zmiana: 13 Październik 2008, godz.23:11 wysłana przez Odyniec »

botak

  • Gość
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Październik 2008, godz.23:14 »
Odyniec jak najbardziej ma racje - My to mamy zboczenie zawodowe.
ale... dobre rady są cenne  :P

suleq

  • Gość
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Październik 2008, godz.08:15 »
Każda rada jest dla mnie cenna, za wszystkie dzięki.

Docelowo chcę nauczyć się zamodelować jacht i zrobić przyzwoity render.


Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Październik 2008, godz.14:26 »
po przerobieniu samouczków aż do kaczki dalej można sie puścić swobodnie na modelowanie dowolnych obiektów. tutki służą w głównej mierze do tego by wiedzieć jakie efekty dają dane funkcje :)
oczywiście warto sie rozglądać po tutkach by zobaczyć z jakich sposobów ludzie korzystają, bo podpatrywanie to dobry sposób na rozwijanie swoich możliwości a co za tym idzie na oszczędzanie czas  ;D

suleq

  • Gość
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Październik 2008, godz.17:52 »
Tym razem na stole stała szklanka :)

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Październik 2008, godz.19:20 »
gdyby była odrobinę wyższa to bym powiedział, że szklanka na piwo, ale zła bo pusta ;)

na pewno szklanka posiada takie grube denko?

suleq

  • Gość
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Październik 2008, godz.19:36 »
Ta konkretna posiada, mierzone z rzeczywistej szklanki do kawy latte ;)

suleq

  • Gość
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Grudzień 2008, godz.17:22 »
Wreszczie udało mi się zamodelować coś co chcę robić :)

I model i render są bardzo niskiej jakości, potrzebowałem na szybko modelu (bryły) by policzyć jego charakterystyki statecznościowe, dlatego może wydawać się że ktoś go siekierą ciosał ;)

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Grudzień 2008, godz.20:18 »
jak na pierwsze próby to całkiem zgrabny efekt :)
tylko render jest upstrzony plamkami jak stare zdjęcie które upodobały sobie muchy ;)

suleq

  • Gość
Odp: Klucz oraz karta sim
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Czerwiec 2010, godz.21:09 »
Hmm, musiało minąć aż 120 dni od ostatniego posta w tym "moim" wątku by Wam pokazać kolejne moje zabawy z Rhino. Tym razem zacząłem sobie szykować elementy do jachtu, który chcę pewnego dnia stworzyć :)

Część pierwsza - forluk (luk).