Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.19:12

Autor Wątek: Pasek zębaty - zęby w płaszczyźnie prostopadłej do obiegu paska  (Przeczytany 6028 razy)

strk

  • Gość
Szanowni użytkownicy, problem jak w temacie.
Jak postąpić w poniższym przypadku - załączony plik.
Printscreen pokazuje pasek jako element łączący dwa sąsiednie elementy modelu kartoonowego, są to wyrysowane krzywe. Mnie natomiast interesują powierzchnie. Próbowałem opcji flow along curve, ale bez efektu, array również.
Myślałem też nad cięciem paska poszczególnymi powierzchniami, ale to zajęcie dosyć czasochłonne...

Pozdrawiam.

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Pasek zębaty - zęby w płaszczyźnie prostopadłej do obiegu paska
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Listopad 2014, godz.20:56 »
Zależy co chcesz osiągnąć i do czego wykorzystać...
Co innego render, co innego części kartonowe ;)

strk

  • Gość
Odp: Pasek zębaty - zęby w płaszczyźnie prostopadłej do obiegu paska
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Listopad 2014, godz.21:33 »
Oczywiście render.

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Pasek zębaty - zęby w płaszczyźnie prostopadłej do obiegu paska
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Listopad 2014, godz.22:52 »
UV Curves ;)
Stwórz krzywe UV, wrysuj kształt oklejki (wystarczą same ząbki) i przenieś na model. Przytnij co potrzeba i masz co chciałeś ;)


p.s. w załączniku masz tutka do krzywych UV (nie mój), zastąp logo ząbkami oklejki

strk

  • Gość
Odp: Pasek zębaty - zęby w płaszczyźnie prostopadłej do obiegu paska
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Listopad 2014, godz.16:35 »
To niemożliwe, aby było tak proste :o!  Byłem tak blisko.
Dziękuję za naprowadzenie! Works fine :)






BTW, po tylu latach ten program wciąż mnie zadziwia...
Mam jeszcze pytanie. Czy w Rh jest jakaś opcja/wtyczka (inna niż grid), która pokazywałaby w przybliżeniu aktualną skalę viewport? Podziałka, podobna jak do tej na papierowej mapie, tak aby orientacyjnie określić rozmiar rysowanego detalu.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopad 2014, godz.16:56 wysłana przez strk »

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Pasek zębaty - zęby w płaszczyźnie prostopadłej do obiegu paska
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Listopad 2014, godz.18:13 »
Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem, ale jak chcesz zobaczyć jak będzie wyglądać np. dany element w realu, a co za tym idzie określić jego wielkość, spróbuj Zoom 1:1 - 1cm siatki na ekranie będzie odpowiadać 1 cm w rzeczywistości (przy założeniu, że siatkę masz co 1 cm).



p.s. może być konieczna wcześniejsza kalibracja Calibrate 1:1 scale

strk

  • Gość
Odp: Pasek zębaty - zęby w płaszczyźnie prostopadłej do obiegu paska
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Listopad 2014, godz.20:13 »
To nie to. Mając wyświetlony grid (którego po prostu nie lubię i nie używam) wykonuję zoom: okna siatka 1x1mm również się przybliżają, zachowując oczywiście swój rozmiar parametryczny. Zamiast grid chciałbym mieć pasek skali, w viewport tam gdzie wykonuję zoom.
Czyli zamiast grid w danym viewport, tylko jego wycinek umiejscowiony gdzieś w rogu.

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Pasek zębaty - zęby w płaszczyźnie prostopadłej do obiegu paska
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Listopad 2014, godz.20:50 »
Teraz rozumiem, ale nic takiego nie spotkałem.