Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: pomyslownik w 29 Maj 2009, godz.11:40

Tytuł: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: pomyslownik w 29 Maj 2009, godz.11:40
Witam !

Temat - banalny, ale napotkałem pewne trudnosci :)

Muszę wymodelować klasyczną europejską piłkę do nogi, złożona jak wiadomo z 5-cio i 6-cio kątnych "brytów"
żeby uzyskać efekt całość oczywiście teksturujemy, najlepiej skórą stosowana do piłek.

Ja musiałem ta piłkę zrobic na bardzo bardzo szybko - więc technika na skróty - w googlach - 3dwarehouse / football ball / download sketchup model/ - model oczywiscie w meschu -
zassałem do rhino - efekt załączam- niestety na polach są schodki - powierzchia nie jest gladka tylko zlożona z wielu surfac'ów.

Może macie pomysl, metodę, tutorial lub jakis link jak to zrobic ?

ps. w sklepach z obiektami 3d piłki dobrze i ciekawie zrobione jako modele sa sprzedawane nawet za 100E.

docelowo na bialych polach beda naniesione, zmapowane fotki

Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: satrab w 29 Maj 2009, godz.11:55
Rhinoceros 4.0\English\Tutorials\Sample Models

Rhinoceros 5.0 WIP\English\Tutorials\Samples Models

Plik Soccer.3dm

To też jest mesh, ale o wieeeeele ładniejszy.
Drodzy forumowicze nie widzicie jakie macie skarby na dysku :)


PS. w pliku jest chyba nawet instrukcja jak to zrobić ale się wczytywałem.
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: pomyslownik w 29 Maj 2009, godz.12:33
dzieki juz odpalam i sie lapczywie zapoznaje :)
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: satrab w 29 Maj 2009, godz.12:34
Tak na szybko się pobawiłem. Posiedzisz dłużej to powinno wyjść coś o wiele lepszego (z modelu piłki)
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: satrab w 29 Maj 2009, godz.13:22
Suma sumarum... jesteśmy w dziale modelowanie, ale póki co nikt nic nie wymodelował  :P

Pochwal się efektem końcowym.
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: pomyslownik w 29 Maj 2009, godz.13:44
zaraz zaraz, wiesz to bedzie obiekt reklamowy na razie walcze z teksturka a niestety w robocie mam komp 2 rdzeniowy malo ramu a w  tle photoshop, i indesign wiec powolutku :)

bede mial jakis podgladzik za chwilke, o juz mam
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 29 Maj 2009, godz.22:32
sorki, że tak późno, ale np. inna metoda na piłkę to darmowy panelling tools (http://en.wiki.mcneel.com/default.aspx/McNeel/PanelingExamples.html) i 15 sekund z naszego czasu

a render - całkiem już zacny
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: pomyslownik w 01 Czerwiec 2009, godz.14:41
tak naprawdę w produkcji to będzie wyglądało mniej więcej tak -
tylko ciii bo przetarg trwa :)
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: satrab w 01 Czerwiec 2009, godz.17:42
Mhm... takie buty.
Jeśli kiedyś zobaczę taką piłkę na żywo to będę widział, że miałem jakiś mikro wkład w to ;)
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: pomyslownik w 02 Czerwiec 2009, godz.13:44
znaczący, znaczący  ;)
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: HAV w 03 Czerwiec 2009, godz.00:08
A już myślałem, że 'będzie się działo' (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/jezor2.gif)...




... i to do reklamy Lecha (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/mrgreen.gif)

ciekawie to wygląda, zwłaszcza teksturka skóry i ostatni render (finalny?)
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: pomyslownik w 03 Czerwiec 2009, godz.13:04
Wiecie Panowie, po prostu komercha, zreszta jest tak ze w agencji w ktorej pracuje robie w rhino codziennie cos - a w zasadzie pokazac nie ma specialnie czego - a to jakis kawalek czegos a to detal itd. Dzis np. walczylem z bańkami mydlanymi - efekt zalaczam choć nie jestem z niego najbardziej zadowolony, trzeba popracowac nad mapą w v ray'u...
Tytuł: Odp: Pilka Nozna
Wiadomość wysłana przez: satrab w 11 Czerwiec 2009, godz.13:21
Nie mam pojęcia jak zrobić takie coś w vrayu, nigdy nie próbowałem i raczej mi się nie chcę ;)
Ale tak przy okazji to w Maxwellu jest takie coś jak warstwa "Coating", i wystarczy na kule nałożyć samą warstwę coating i... mamy banieczki ;)