Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Nad tym pracujemy (WIP) => Wątek zaczęty przez: Tomaga w 19 Marzec 2009, godz.00:40
-
Witam
Mój pierwszy projekt w Rhino. Jeszcze dużo pracy... Krytyka mile widziana
Pzdr
-
Miło powitać kolejnego odważnego i cieszę się że temat następnych mebelków będzie wałkowany :D. Mam nadzieję że szybko się nie spłoszysz i stawisz czoła konstruktywnej krytyce ;D.
Czy to projekt do realizacji czy modelujesz to co już fizycznie istnieje?
Jeśli do realizacji, to nie pasuje mi tu podłoga i trochę blaty za białe ja bym uderzał w beż ale to kwestia gustu – ustawienia świateł na razie nie komentuje bo to raczej próby.
Widzę że to jeszcze nie koniec projektu więc nie będę za dużo pisał - czekam na wiecej.
Ogólnie fajnie to wygląda i pomyślane z głową – budujesz meble ?
Hal
-
Witam Hal,
Kuchnia jest zaprojektowana dla mojego dobrego kolegi i już niedługo idzie pod "nóż".
Jeśli chodzi o podłogę to rzeczywiście jest kiepska. Jestem jeszcze zbyt "krótki" żeby zrobić samemu materiał identyczny
z tym wybranym przez klienta a ta była jedyną dostępną.
Jeśli chodzi o blat to ma być biały tylko jeszcze nie wiem z jakiego materiału Państwo M. :) sobie życzą jego wykonanie.
Czy projektuję meble... też :P
Ogólnie skończyłem budownictwo okrętowe ale ciągnę jeszcze architekturę także pełen przekrój :P
Następnym razem pewnie wezmę się za jakiś stateczek czy jachcik także mam nadzieję, że poznam na tym
forum innych marinistów, którzy wspomogą doświadczeniem :)
Wkrótce kolejne wypociny
Pozdrawiam
-
Witam
Jest jedna rzecz, której nie mogę skumać: plamy zamiast cienia jak na fotce.
Nie mam pojęcia skąd to się bierze.
Może ktoś wie... ?
z góry dziękuję za pomoc :)
PZDR
-
Przepraszam, że zamiast jakoś pomóc zadam dodatkowe pytanie:
Jaki masz procesor i czy ten obrazek naprawdę się liczył 18 godzin???
No i żeby było coś na temat... skąd masz te ustawienia vraya , których aktualnie używasz?
-
Najkrócej mówiąc kiepska jakość światła/cienia na tych obiektach.
Zredukować można to na kilka sposobów, np:
1 - dodać światło bezpośrednio oświetlające pomieszczenie, a nie które odbija się od powierzchni.
2 - w materiale ściany w zakładce subdivision zwiększyć wartość (np dwukrotnie)
3 - w ustawieniach renderowania w zakładce DMC Sampler zmienić "Noise Treshold" (najoptymalniej na 0,05)
4 - w ustawieniach renderowania w zakładce DMC Sampler zmienić "Subdiv Mult" (na początek na 2)
5 - jeśli w ustawieniach renderowania w zakładce "Indirect Illumination" w "Secondary Engine" jest Deterministc Monte Carlo, to zmienić to na light cache.
no i można tak długo...
z takich innych rad:
1. ustaw nowe siatki mesh dla okapu i piekarnika, bo teraz za fajnie to nie wyglada
2. ustaw mniejszy bump na materiale okleiny
3. dodaj refleksy na podłodze
no i te 18godzin... masz cierpliwość :)
-
Z materiałem tez nie za bardzo. Zmniejsz multipler w bump bo sa za głębokie rowki (ja ustawiałem na 0.005) i zagęść przez powturzenia (Repeat). Zagęść tez teksturę.
Hal
-
Dzięki za szybką odpowiedź!!!
Nie, cierpliwości nie mam. Wyszedłem na dłużej :P
Dzięki Panowie za rady, na bank skorzystam chociaż nazwy, którymi operujecie JESZCZE są mi orientem ??? :P no ale jakoś dojdę, w końcu kiedyś trzeba ogarnąć temat.
PZDR
-
Zamieszczam scenkę i kolejne foto
Lekkie zmiany...
-
Nie wiem czy jest sens dodawania do sceny takich "ciężkich" obiektów do sceny gdy jesteś na etapie kalibracji oświetlenia. Poza tym jak już chcesz używać gotowych obiektów to szukaj plików w formacie *.obj a nie 3ds, bo jak widzisz widać na nich trójkąty.
-
juz jest znacznie lepiej - zobacze ile dam rady wyciagnac z tej scenki samymi ustawieniami
-
Skoro wgrałeś scenkę, to sie nią trochę "pobawiłem" w innym silniku renderujacym, najpierw próbowałem sił z Flamingo nXt, ale ten silnik mnie nie lubi chyba, wiec na szybko cos w Maxwellu zmontowałem, ale wyszło średnio. Dodatkowo uporządkowałem trochę siatki tych importowanych modeli.
Najbardziej tragiczne wyszło drewno wenge ;)
-
Tak właśnie miałem zapytać jak to czasowo wychodzi w maxwelu?
A poniżej dowód, że w każdej kuchni można znaleźć coś ciekawego ;D
(czas renderu 1024x670; 9min - 4 rdzenie 2,83GHZ)
-
3-4 godziny na obydwa obrazki bo robiony w MultiLight, 3042 pix x 1536 pix
4x3,3Ghz
PS. w nocy w takich szpilkach? : >
-
Teraz to wyglada całkiem fajnie, podoba mi się ten blat :) Jeśli chodzi o materiał wenge, to kwestia mapowania -o ile to jest materiał ode mnie. Cięzko mi go rozpoznać na renderkach.
Przydały by się jeszcze jakieś inne drobiazgi spotykane w kuchniach ;D Takie jak pokazał Botak, tez mile widziane - diabeł tkwi w szczegółach ;)
Hal
-
Niestety jakość zdjęć średnia
Pozdrawiam