Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Nad tym pracujemy (WIP) => Wątek zaczęty przez: WIKTOR w 11 Marzec 2009, godz.19:12
-
Witam!
Chcialbym zaprezentowac moj nowy projekt. Jest to motocykl autorstwa OCC stworzony dla SUNOCO TEAM.
Model robie nie pod katem projektowym (wymiary itd) poniewaz nie mam odpowiednich danych... Mam tutaj na mysli blueprinty, ale takze przekroje, srednice rur, rozmiar opon i innych elementow.
Model ten ma byc dla mnie ciwczeniem a dla Was chcialbym zeby byl odskocznia od okretow, ktore rzadza na tym forum ;)
Motocykl ten wybralem, poniewaz lubie motocykle klasy chopper ale lubie tez szybkie zabawki, a ludziom z OCC udalo sie polaczyc jedno i drugi.
Poki co posiadam tylko zarys ramy. Dokonalem paru pomiarow z innych motocykli, ktore powinny dac mi pare punktow orientacyjnych. Niektore rurki wydaja sie miec za mala srednice - poprawie to. Najwiekszym wyzwaniem bedzie dla mnie silnik - jego blok juz wymodelowalem w celu wyskalowania ramy do niego oraz zeby rozmiescic jego mocowania do ramy. Jezeli ktos ma printy do tego silnika bylbym wdzieczny!!
Na razie to tyle. Zapraszam i pozdrawiam :)
-
Będe Ci kibicował, bo jak patrze na ten silnik to widać ze sprawa nie bedzie taka prosta :D
Tez lubie pojazdy kołowe. Okręty (statki), wole raczej te z S/F.
Hal
-
No tak silnik to bedzie wyzwanie zycia ;P Jak bede widzial ze komp nie da rady albo cos (ze wzgledu na ilosc elementow) to zrobie go w POLYgonach w Blenderze ;) Ale ja chce isc na calosc. Jak w Rhino to w Rhino ma byc od poczatku do konca :)
-
Sorry za posta po moim...
Wymierzylem kolo i wszystko zaczyna pasowac - jest wszystko na miejscu co mnie cieszy i bede mogl juz ruszyc z tym szybciej. Najgorsze za mna... No nie liczac silnika ;P
P.S.
Zna ktos jakis fajny patent na spawy?? trzeba zespoic te rurki ;)
-
Widziałem kiedyś jak Marek, robił fajne połaczenia dwóch rurowych obiektów, ale nie pamiętam w którym wątku - jak znajde to wkleje linka. Wtedy mozna na takie połączenie nałożyć mapę Bump ze spawem.
Ja zrobiłem taki mały przykład, tylko uzyłem za duzo węzłów na przekrojach i wyszo troche cięzko. Zrobiłem krzywa z przecięcia i przekroje, następnie wyciagnąłem po profile po prowadnicy. Nałożyłem na to teksturke proceduralna typu szum ale lepszy byłby naturalny spaw.
No nic, to tylko taka moja propozycja - tylko trzeba to zrobic troche lżej :D
Hal
Znalazłem - załączam link do modelowania Marka http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,424.0.html
-
O dzieki wielkie! :) Ja mam dobry patent przy POLY w 3d maxie... Ale chce w Rhino. Ja wymyslilem zeby zrobic ta linie ukazujaca czesc wspolna 2 rurek i po niej puscic pare kulek (splaszczonych i pod katem). POzniej je BOOLEANEM polaczyc i wygladzic a pozniej odciac to czego nie widac. Jutro sprobuje i jak sie uda to pokaze.
Dzisiaj dorobilem jeszcze felge.
-
Dzisiaj mialem chwilke i dorobilem tarcze hamulcowa + mocowania i zebatke (na razie bez zebow ;P )... POmierzylem sobie jeszcze pare rzeczy na jutro.
Testowalem tez spawy (na sreenie sa przerysowane no ale testy to testy...) i raczej bede je robil w poly...
EDIT:
Dodalem jeszcze renderki ze wzorem bieznika. Napiszcie czy jest fajny bo nie wiem czy modelowac :)
-
nie jest fajny - nie rób :D
Pewnie, że jest gites!
Ale rób dla siebie nie dla nas - ludzie są niewdzięczni z natury :D
-
Spawik fajny, ale troche za idealny jak dla mnie ;D
Ja bym był za tym aby to jednak zrobić teksturą. Ogólnie widać że masz dobre tempo :D.
Powodzenia Hal
-
No dzieki wielkie za uznanie :) Spaw zrobie jednak w POLY. Tak samo mialem modelowac bieznik, ale displace ladnie sobie poradzil. :) Jutro przednie kolo bo to mi da odniesienie do innych elementow.
-
Ciag dalszy prac. Zbieornik dal mi popalic a tylne nadkole bylo banalne... :)
-
No i elegancko.
Bedziesz jeszcze robił coś z krawędziami aby były łagodne jak w oryginale?
A możesz pokazac zbiornik z przodu? Ciekaw jestem jak sobie poradziłes z tym wypłaszczeniem ;)
-
no scialem tam w miare dobrze ten zbiornik, ale ogolnie w nocy mnie natchnelo i zrobie go jeszcze raz... Ogolnie zaokraglenie zrobilem zle co widac na screenie. Krawedzie zrobilem w paru miejscach ostrzejsze bo sie mi bardziej podoba. Nie mam printow do niego i czesto musze kombinowac. Co prawda widok z boku mam ale to jest fotka i tyl uciekaw perspektywe i musze imprwizowac i ciagle cos mierzyc... :/
-
Creative - wrzuciłbys jakąś siatke - tak do analizy ;)
Bardzo fajnie Ci to wychidzi :D
Hal
-
O krawedzie, to bardziej mi chodziło połączenie rur ramy z blachami siedzenia (jak na zdjeciu 1)
I masz rację ostre krawędzie w niektórych miejscach wyglądają lepiej :D Ale Ty nie musisz się martwić, że ktoś się o nie potnie :D
A bak prawie ok, ja bym próbował zrobić tak jak oni prawdopodobnie to produkowali.
Wzięli standardowy "okrągły" bak który im się nie mieścił w okolicach rury sterowej, ścięli przód, dospawali blachę i przeszlifowali miejsce połączenia (zdjęcie 2)
-
Spoko robie na nowo zbiornik :) Juz wiem jak rozwiazac pare kwestii... Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam 100 pomyslow jak zrobic ten zbiornik. Moze wieczorkiem cos wrzuce. Dodam wtedy rendery siatek itd. Pracuje juz nad teksturami. Chce robic od razu bo pozniej sie tego nagromadzi tyle ze sie odechciewa... ;)
-
Bak zrobiony. Na renderze jest nieco przestawiony a na screenach z siatkami jes poprawnie umieszczony ;) Jutro zrobie zbiornik na olej.
-
Bardzo lekkie te siatki. Jak tak dalej pójdzie to cały bedzie w Nurbs'ach. :D
Hal
-
Spoko, bedzie bezdzie wszystko :) Tylko prosze o cierpliwosc bo teraz trzeba zarobic na chlebek a pozniej ciag dalszy przed monitorem i modelowanie :)
P.S.
Jest taki dodatek do Rhino, ktory bada mechanike, przeciazenia, obciazenia elementow, sprawdza czy dane polaczenie elementow dziala (np zebatki...) - chodzi mi o analize jak np w programie Solidworks albo Catia... Za wszelkie info z gory dziekuje!!
-
Jest i to kilka, ale to są są baaardzo drogie rzeczy, dziesiątki tysięcy euro potrafią kosztować. Najtańszy jest chyba MAESTRO.
Ale, ale - spokojnie, jest też jeden całkowicie darmowy - ale ma trzy zasadnicze wady:
- działa tylko pod Linuxem
- z Rhino łyka tylko IGSy, więc trzeba dbać, aby model w rhino składał się z samych poprawnych powierzchni (inaczej błędny będzie i IGS wypluty z Rhino)
- dziwnie się nazywa (Salome-Meca)
aha, no i link - 8) 8) 8) 8) 8) 8) http://caelinux.com/CMS/
Miłej zabawy, a jak skorzystasz - napisz tutoriala na forum, na pewno się przyda dla innych, którzy chcą darmowej analizy MES plików z Rhino.
Na stronie domowej projektu znajdziemy również mnóstwo wideo tutoriali do tej aplikacji.
-
Oooo dzieki wielkie!! Obczaje to napewno!