Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: brader74 w 19 Styczeń 2009, godz.23:18

Tytuł: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
Wiadomość wysłana przez: brader74 w 19 Styczeń 2009, godz.23:18
Witam wszystkich Forumowiczów i Pozdrawiam. Z racji tego, że "dorwałem" się do Rhino i coś staram się wymęczyć spotkałem się z poważnym problemem przy renderowaniu. Okazało sie, że model który ma np: 100MB niestety nie jest do zrenderowania. Rozwiązaniem okazały się oczywiście siatki - jednak je także trzeba było optymalizować. Moje wypociny wykonywałem w powierzchniach i pojawia sie pytanie: czy jest znaczenie w czym wykonywany jest model? Czy bryły są mniej pamięciożerne? czy też więcej, ze względu na parametry? Czy jedyne rozwiązanie to siatki? Czy jest np. odpowiednia ilośc RAM-u która to pociągnie? np: 8GB
Tytuł: Odp: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 19 Styczeń 2009, godz.23:33
Proponuję ten watek na poczatek :) http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,447.0.html
Hal
Tytuł: Odp: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 19 Styczeń 2009, godz.23:44
Udało mi się wykonać render w V-ray'u przy fabrycznym ustawieniu Rhino. Plik maił 415 mb. Ale bez zastosowania sztuczki Odyńca, to by się nie udało.
Model w Nurbs'ach waży więcej niz w siatkach.
Cięzko powiedzieć co wazy wiecej - możesz miec skomplikowana powierzchnie lub prosta bryłę i na odwrót.  :D
Tytuł: Odp: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
Wiadomość wysłana przez: brader74 w 20 Styczeń 2009, godz.12:58
Sztuczka Odyńca - Masz na myśli renderowanie sieciowe? czy PAE?
Tytuł: Odp: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 20 Styczeń 2009, godz.13:28
- PAE. Jak plik spory, to najlepiej zaraz po restarcie zapuścić render.
Tytuł: Odp: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 20 Styczeń 2009, godz.19:34
Pamiętajcie również, że samo uruchomienie Rhino 4 w 64-bit systemie podwaja nam ilość pamięci na jego proces w systemie - z około 2 GB (ograniczenie w 32bit systemie) do około 3,6 GB w 64bitowym.
Rozwiązaniem również jest zmiana silnika renderującego, Vraya jeszcze nie mamy 64bit pod Rhino, ale np. Maxwella pod Rhino tak, wtedy możemy sobie renderować miliardy poly aż do limitu 8 GB - Vista 64bit Home Basic, 16 GB - Vista 64bit Home Premium, bodajże 64 GB dla 64-bit Vista Business i 128 GB Vista 64bit Ultimate
I to wszystko niezależnie od tego ile fizycznie siedzi RAMU w komputerze. To co tam siedzi, tylko przyśpieszy po prostu obliczenia, bo nie trzeba będzie robić plików wymiany na dyskach twardych.