Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Rhinoceros w praktyce => Wątek zaczęty przez: adamikos w 09 Styczeń 2009, godz.10:44

Tytuł: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: adamikos w 09 Styczeń 2009, godz.10:44
Jak zrzutowac jakiś obiekt lub krzywe na cp płaszczyznę. Projections jakoś cienko mi wychodzi a make 2d drawing rzutuje tak jak widzi :(
Tytuł: Odp: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 09 Styczeń 2009, godz.15:46
Jesli chodzi o rzutowanie obiektow na powierzchnie to zastosuj opcje FlowAlongSrf (płyń wzdłuż powierzchni). a co do rzutowania krzywych, to w czym dokladnie problem ? Napisz więcj na temat problemów jakie masz, to zaoszczedzisz innym czasu. I co to jest "cp"? ???
HAL

Rzutowanie obiektów na powierzchnie http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,387.0.html
Tytuł: Odp: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: HAV w 09 Styczeń 2009, godz.17:23
Cytuj
...make 2d drawing rzutuje tak jak widzi
Przestaw w opcjach na 4 View (Europe) (lub USA, ale rzutowania amerykańskiego się u nas nie stosuje), albo powtórz czynność dla każdego widoku (top, left etc.), którego rzut chcesz uzyskać.

cp - CPlane?
Tytuł: Odp: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 09 Styczeń 2009, godz.18:57
Dzięki HAV za wyjasnienie - róznice w wersjach jezykowych są znaczące.
Tytuł: Odp: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: HAV w 09 Styczeń 2009, godz.19:38
Hal, o jakich różnicach piszesz?
'cp' to jedynie moje domysły ;)
Tytuł: Odp: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 09 Styczeń 2009, godz.20:56
HAV - Głownie chodzi mi o to że ja pracuje na wersji PL Rhino i skroty w jezyku angielskim ciężko mi kojarzyć ;D. Dla mnie "cp" to np. Chmura Punktów :)
Dlatego lepiej byłoby dla nas i autorów tematu aby precyzyjniej określali swój problem i przydałby sie jakiś zrzut ekranu itp.
Tytuł: Odp: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: adamikos w 12 Styczeń 2009, godz.11:41
Witam
Cp czyli faktycznie CPlane :P A co do rzutowania to nie jest jeszcze to, a jeśli dam faktycznie w 4 rzutach obojetnie jakich to on zawsze je wykonuje z takiej perspektywy jaka ma obecnie. Cięzko to wyjasnic, ale potzrebuje np zeby on lezal idealnie na widoku top a tak nie jest :(
Tytuł: Odp: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: HAV w 12 Styczeń 2009, godz.18:54
Jak ustawisz 4 rzuty w make 2d drawing, to będziesz miał 4 rzuty (po 1 z każdego widoku) - i to są rzuty tworzone tak jak jest dany el. ustawiony. Czyli jak będziesz miał rzutowany element obrócony pod kątem - to tak też zostanie uchwycony.
Co innego jak masz el. pod kątem, ale poszczególne rzuty chcesz mieć prostopadłe do konkretnych powierzchni elementu - trzeba by się pobawić i poobracać część albo dopasować rzutnie.
Tytuł: Odp: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: geminuspm w 20 Styczeń 2009, godz.22:22
Witam,
Myślę że najprościej byłoby ustawić sobie w danym widoku(rzutni)  Cp(czyt.plan konstrukcyjny) do obiektu który ma być rzutowany,
czyli:
1. myszką RMB na nazwę widoku (jak na zrzucie)
2. wybieramy obiekt do którego Cp ma być równoległy (ew. inne opcje z menu)
3. po tej zmianie rzutowany na Cp obiekt powinien wyglądać prawidłowo.
Tytuł: Odp: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 20 Styczeń 2009, godz.22:42
Dobry pomysł Gemi
ANG (Set Cplane - To Object)
Tytuł: Odp: Rzutowanie
Wiadomość wysłana przez: geminuspm w 21 Styczeń 2009, godz.00:33
Dzięki Odyniec, ale powinienem zrobić ukłon w Twoją stronę i Rh4 L2+

Dopiszę jeszcze z doświadczenia , że warto po wykonaniu pkt 1-3
1. myszką RMB na nazwę widoku (jak na zrzucie)
2. wybieramy obiekt do którego Cp ma być równoległy (ew. inne opcje z menu)
3. po tej zmianie rzutowany na Cp obiekt powinien wyglądać prawidłowo.
przywrócić (cofnąć) zmianę Planu Konstrukcyjnego/Undo CPlane Change (patrz zrzut Cplane.jpg wyżej) celem uniknięcia niespodzianek  ??? przy dalszym projektowaniu/modelowaniu/etc..
Dalsze rysowanie przy zmienionym Cplane/Planie konstrukcyjnym  (WAŻNE!!!! zmieniony Cp odnosi się TYLKO do danej rzutni/widoku) musi uwzględniać przestawione uchwyty/snapy siatki Cp jak i punkt 0,0,0 przy wymiarowaniu z użyciem współrzędnych bezwzględnych/absolute Coordinates.
Jeżeli zmieniony Cp będzie wykorzystywany później to warto zapisać go sobie (Nazwane PlanyKonstr.../Named Cplanes...) aby łatwo do niego powrócić.