Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Galeria prac ukończonych => Wątek zaczęty przez: suleq w 13 Październik 2008, godz.19:00

Tytuł: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: suleq w 13 Październik 2008, godz.19:00
Pierwsze moje prace wykonane po zrobieniu kaczki z samouczka, klucz do moich drzwi (powiedzmy, bo z ząbkami i tak bym nie trafił ;) ) oraz karta sim.

Niestety tylko jpg, ponieważ korzystam z wersji 25 zapisowej i grafikę uzyskałem poprzez print screen.

Czy macie jakieś uwagi dla początkującego? Z góry dziękuję :)

pozdrawiam

Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 13 Październik 2008, godz.19:23
Witam jak na poczatek jest ok, ja jeszcze bym niektóre krawędzie pozaokraglał. Przyjrzyj sie dokładnie swojemu prawdziwemu kluczowi i karcie że nie maja takich ostrzych krawędzi pomijajac zabki klaucza :D.
Hal
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 13 Październik 2008, godz.19:38
proszę bardzo - początek i już jakże kreatywny, +2 ode mnie !!!
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: suleq w 13 Październik 2008, godz.19:51
Macie racje z tymi zaokrągleniami, skupiłem się za bardzo by zrobić rowek na kluczu i zapomniałem o tak prostej sprawie.

Ogólnie przyjąłem zasadę, że staram się na początek modelować to co akurat mam na biurku. Czy wg. Was nauka metodą "prób i błędów" w rhino jest efektywna, czy lepiej skupić się na gotowych samouczkach?


Dziękuję za punkciki!
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: botak w 13 Październik 2008, godz.20:11
Jeśli wiesz o co chodzi w programie, to jak najbardziej modeluj cos "od siebie"

Tak jak koledzy wspomnieli, jeśli robisz coś pod render to musisz pamiętać o zaokrągleniu krawędzi.
W naturze tylko ostrza mają ostre krawędzie, a resztę powinno się zaokrąglać.

A jeśli robisz już jakieś modele z biurka, to zacznij od większych gabarytów:
monitor, lampka, biurko itp.
na pewno będzie łatwiej dostrzec niuanse np. krawędzi,
a jak kiedyś jak będziesz chciał zrobić render całego pokoju, to elementy będziesz miał gotowe  ;)
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 13 Październik 2008, godz.22:58
botak - nie przesadzaj z wnioskami, tu nie było nic "pod render" - tylko w ogóle...,
A jak się robi następny model po kaczce - to nie słuchaj botaka i Hala9000 - NIE trzeba wcale pamiętać o zaokrąglaniu krawędzi... ani o wnętrzach architektonicznych
 :D :D :D
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: botak w 13 Październik 2008, godz.23:14
Odyniec jak najbardziej ma racje - My to mamy zboczenie zawodowe.
ale... dobre rady są cenne  :P
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: suleq w 14 Październik 2008, godz.08:15
Każda rada jest dla mnie cenna, za wszystkie dzięki.

Docelowo chcę nauczyć się zamodelować jacht i zrobić przyzwoity render.

Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: kruk w 14 Październik 2008, godz.14:26
po przerobieniu samouczków aż do kaczki dalej można sie puścić swobodnie na modelowanie dowolnych obiektów. tutki służą w głównej mierze do tego by wiedzieć jakie efekty dają dane funkcje :)
oczywiście warto sie rozglądać po tutkach by zobaczyć z jakich sposobów ludzie korzystają, bo podpatrywanie to dobry sposób na rozwijanie swoich możliwości a co za tym idzie na oszczędzanie czas  ;D
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: suleq w 14 Październik 2008, godz.17:52
Tym razem na stole stała szklanka :)
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: kruk w 14 Październik 2008, godz.19:20
gdyby była odrobinę wyższa to bym powiedział, że szklanka na piwo, ale zła bo pusta ;)

na pewno szklanka posiada takie grube denko?
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: suleq w 14 Październik 2008, godz.19:36
Ta konkretna posiada, mierzone z rzeczywistej szklanki do kawy latte ;)
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: suleq w 08 Grudzień 2008, godz.17:22
Wreszczie udało mi się zamodelować coś co chcę robić :)

I model i render są bardzo niskiej jakości, potrzebowałem na szybko modelu (bryły) by policzyć jego charakterystyki statecznościowe, dlatego może wydawać się że ktoś go siekierą ciosał ;)
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: kruk w 08 Grudzień 2008, godz.20:18
jak na pierwsze próby to całkiem zgrabny efekt :)
tylko render jest upstrzony plamkami jak stare zdjęcie które upodobały sobie muchy ;)
Tytuł: Odp: Klucz oraz karta sim
Wiadomość wysłana przez: suleq w 06 Czerwiec 2010, godz.21:09
Hmm, musiało minąć aż 120 dni od ostatniego posta w tym "moim" wątku by Wam pokazać kolejne moje zabawy z Rhino. Tym razem zacząłem sobie szykować elementy do jachtu, który chcę pewnego dnia stworzyć :)

Część pierwsza - forluk (luk).