Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: Poof w 07 Październik 2008, godz.16:54
-
Witam Serdecznie.
Zrobiłem dzisiaj model butelki PET z tutoriala z rhinotv wszystko fajnie, pięknie ale coś chyba nie tak jest z powierzchniami. Mianowicie na granicach styków powierzchni są "mikrodziury", model nie jest jednolity a to niestety wyjdzie podczas renderingu. Jest też problem na spodzie butli. Chciałbym to naprawić ale nie wiem jak się za to zabrać. Panie i Panowie proszę o wskazanie właściwej drogi jak to pieruństwo naprawić.
Zamieszczam poniżej zrzuty ekranu.
-
sprawdź czy naprawdę są tam szczeliny. zrobisz to w menu analizy -> Pokaż krawędzie i wybierz Gołe krawędzie. jeśli ci podświetli te krawędzie które cie martwią to powinieneś albo przebudować te powierzchnie by krawędzie były tam gdzie trzeba. ale jeśli nie zostaną wyświetlone to musisz w opcjach wybrać Siatkę i przełączyć na dokładniejsze pokrycie powierzchnią siatki (wolno i gładko - tak chyba jest po polsku ;) ).
jeśli to nie pomoże to trzeba się będzie zastanowić co dalej.
na spodzie powinieneś sprawdzić czy nie masz zbyt gęsto punktów kontrolnych na krzywej z której robiłeś tą butelkę i czy wszystko do siebie pasuje :)
-
Twój profil na dole ma ciągłość geometryczną wzajemną G0 (styku), a powinien mieć co najmniej G1 (styczności). Jeden ze sposóbó n apozbycie się tego - przed wytłoczeniem butelki powinieneś użyć polecenia Match w stosunku do krzywych profili z opcją tangency lub curvature.
-
A poza tym - nie ma co się tym dziubkiem przejmować - bo zrobiłeś prawie tak dokładnie, jak jest w prawdziwych butelkach PET 8)
-
Dzięki Panowie za rady :) Więc tak Kruku miałeś racje podświetliło mi krawędzie i przebudowałem powierzchnie. Jest lepiej (zamiast loft użyłem sweep2rails i mimo wszystko lepiej wyszło). Oddyniec dzięki za radę właśnie poznałem nową fajną opcję match :) A co do "dziubka" na dole - takie pieruństwa zawsze mnie drażniły, szczególnie w polimodelingu w maxie, kiedy to się okazywało, że mimo zastosowania weld gdzieś tam w siatce został zagubiony w akcji poligon. Jeszcze raz wielkie dzięki. A tym czasem lecę przejrzeć kolejne tutoriale, bo jak to mówi teroski młodzież tibijska: "Level mi sam nie wskoczy" ;)
-
aa, to witam kolejna osobę, która przechodzi z poly na NURBS - z pewnością WARTO 8)
-
fajnie jest komuś udzielić trafnej rady :D
a Match jest faaaaajną opcją ;)