Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: kruk w 03 Październik 2008, godz.19:11
-
dyskusja w temacie:
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,761.msg5641.html#new
nasunęła mi na myśl coś co dawno już sie tam po głowie obijało i znikało ;)
czy istnieje jakiś plugin który by pozwalał oprzeć jeden obiekt o drugi?
czasami odczuwalny jest brak 'fizyczności' w Rhino (i obawiam sie że także w innych programach). to znaczy, przydałoby się ułożyć obiekty w styczności do siebie, lecz aby to zrobić trzeba poświęcić mnóstwo czasu na dopasowywanie ich położeń co bywa trudne gdy obiekty rozmieszczone są nieregularnie...
tak samo jak w przypadku tej pianki aluminiowej brakuje też czegoś co by pozwalało wprowadzać jakieś zależności oddziaływań pomiędzy obiektami (jak odkształcenia kul napierających na siebie w przypadku gąbki lub pianki).
wiem dobrze - marudny jestem ;)
ale czasami warto zapytać, bo może coś przydatnego istnieje tylko ja o tym jeszcze nie wiem ;D
pozdrawiam
:)
-
masz rację kruk i rzeczywiście problem jest ciekawy - ja nie spotkałem się nawet z próbą jego rozwiązania.
-
może byłbyś taki dobry i zgłosił taką propozycję fizycznego podejścia do 'ludzi trzymających władzę'.... tfu... nie władzę, a KOD ;D ;D ;D
-
Ta pianke z linka co podales zamodelowalem wlasnie w ten sposob.
Wsypalem kulki do naczyni i pianka gotowa.
-
dlatego tłumaczę dziewul - GRASSHOPPER (drmowy edytor węzłów, historii, parametryczności do Rhino) i dokładnie to samo zrobisz w rhino
a co do problemu kruka - niec tylko gorący okres kursowy się skończy - zabiorę się za to w grasshopperze
-
Ale ten darmowz dodatek uwyglednia odksztalcenia i fizyke to jest zrzucanie kulek na siebie czy parametrycznosc rozmiana jako wiezy i paramtry, ktore mozna modyfikowac?
To 2 rozne sprawy chyba.
-
na rynku jest sporo narzędzi do symulacji super dokładnej, i są to drogie narzędzia, chociaż by taki RealFlow mógł by być użyty do "losowego" ułożenia się jabłek w koszyku (wszystko modele 3d) z tym że to strasznie droga i czasochłonna opcja.
Przydał by się jakiś plugin oferujący uproszczoną fizykę, coś na poziomie gier, chociaż by napisany o oparciu o PhysX, czy Havock'a fizyczne silniki do gier)
Poza tym, fajnie jak by operował na nurbsach a nie siatkach poly. (no może poza płynami...)
-
dziewul - krótko - tak, jeśli ją zaprogramujesz, dokładnie w takim samym stopniu jak Rhino 4 już w tej chwili z poziomu skryptu jest w zasadzie CAŁKOWICIE paramatryczny