Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Rhinoceros w praktyce => Wątek zaczęty przez: p228 w 24 Wrzesień 2008, godz.07:46
-
mam pewną zamknięta geometrię na plaszczyźnie i chce nawinąć ją na powierzchnie wolnokreślną. owinięcie to ma zaczynać się od konkretnego miejsca na tej powierzchni.
ktoś wie jak to zrobić w Rhino.
p228
-
drobna sugestia - obraz wart jest tysiąc słów,
-
to moze inaczej.
czy w Rhino jest funkcja owijania geometri na powierzchni.
niech geometria to okrag o jakims R, a powierzchnia jest wyciagnieta z krzywej, np litery S.
chcialbym nawinac ten okrag na powierzchnie.
bogdan
-
Jak zauwazyl Odyniec lepiej bysmy mogli Ci pomoc jak bysmy widzieli co chcesz zrobic...
Ale moze to jest to: (patrz dolaczony obrazek)
Po angielsku komenda nazywa sie "Flow Along Surface" <_FlowAlongSrf> i służy do "wyginania" obiektów względem danej płaszczyzny
-
(http://www.rhino3d.com/4/images/ed1a.png)
(http://www.rhino3d.com/4/images/ed1e.png)
(http://www.rhino3d.com/4/images/ed1b.png)
^^ Taki wyraźny przykład jak może działać FlowAlongSrf. O takie coś chodzi?
-
dziki za zainteresowanie.
najprawdopodobniej chodzi mi właśnie o ta funkcje, tylko robię coś nie tak bo niestety efekt jej działania jest żaden.
widok jak na zrzucie.
naciskam funkcje, program mówi: wybierz obiekty do płynięcia wzdłuż powierzchni - wiec wybieram okrąg.
następna komenda: powierzchnia bazowa - wybierz w pobliżu rogu (kopiuj=tak sztywny=nie płaszczyzna) - wybieram powierzchnie, starając sie zaznaczyć okolice skrajne tej powierzchni.
efektem tych działań jest brak efektu.
gdzie robię błąd lub gdzie czegoś nie robię
bogdan
-
Nie wrysowałeś powierzchni bazowej. Wrysuj powierzchnię wokół tego okręgu (wystarczy zwykły prostokąt); później wybierasz Flow along Surface, zaznaczasz swój okrąg, powierzchnię na którym się znajduje (wspomniany prostokąt) i powierzchnię docelową (ta wygięta w S). W helpie rhino jest do tego dołączony krótki materiał video.
-
To ja postaram się pomoc Ci jeszcze dokladniej
polecenie "zawija" wybrany obiekt wedlug danej powierzchni kierujac sie powierzchnia bazowa.
Zeby polecenia działało musisz miec 3 obiekty:
1. Powierzchnie według której chcesz "płynąc" (ach te polskie tlumaczenia)
2. Obiekt ktory chcesz zniekształcic
3. Powierzchnie bazowa
Przy czym wskazowka - jeśli nie chcesz aby obiekt nie zmienil swoich rozmiarow, to powierzchnia bazowa musi byc tej samej wielkosci co powierchnia wygięta lub wybrac "sztywny=tak"
Najprostszym sposobem uzyskania identycznej powierzchni jest polecenie "Unroll Surface" (_UnrollSrf)
Jeśli chcesz miec okrag w konkretnym miejscu na krzywej powierzchni, musisz umiescic obiekt wyginany w odpowiednim miejscu na powierzchni bazowej - ale to juz chyba jasne :)
-
witam
dzięki za zainteresowanie.
dokonałem prób i oto efekty:
sztywny-tak; to "owiniecie" które nie jest owinięciem tylko obrócenie pod jakim katem, prostopadłym do jakiegoś punktu powierzchni docelowej
sztywny-nie i sztywny-nie2; to rzeczywiście owiniecie, ale bardzo mocna zniekształcające owijaną geometrie :(, co widać w dwóch rzutach.
docelowo chce owinąć geometrię która widać na dole sreena "pow", a powierzchnia jest tez widoczne.
mam nadzieje ze wykonałem wszystko zgodnie z waszymi instrukcjami. efekt (jak dla mnie) jest żaden.
szukam czegoś takiego co np. kiedyś dawniej były przyprasowani na koszulki polo. były one na kartkach papieru i żelazkiem sie je wkomponowywało na koszulkę która się układała jak sie chciało. wszystko to odbywalo sie bez deformacji geometri.
ma ktoś jakieś pomysły.
bogdan
-
powierzchnia bazowa musi miec taka sama wielkosc jak powierzchnia ktora wykonujesz transformacje.
Zrob sobie z tej powierzchni (pokrzywionej) unrollsrf i uzyj tego co powstalo jako bazowej.
Powinno dzialac tak jak chcesz