Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Nad tym pracujemy (WIP) => Wątek zaczęty przez: adamnie w 26 Maj 2008, godz.00:41
-
Witam po długiej przerwie,
Zacząłem w końcu pracę nad "moją malutką wywrotką", jak dotąd wiele tego nie ma do krytykowania ale to zawsze coś.
Jak na razie korzystam głównie z brył prostych więc może to topornie wygląda.
-
Jak na model powstający przy użyciu brył idzie dobrze, ale Ty naprawdę masz zamiar coś takiego zmontować?
(http://ingenieriaenlared.files.wordpress.com/2007/06/caterpillar-a.gif)
-
Robisz go jako stricte model 3d, czy z myślą o późniejszym rozwinięciu do 2d i przełożeniu na karton?(http://forum.armacenter.pl/images/smiles/mrgreen.gif)... sry takie moje zboczenie (http://forum.armacenter.pl/images/smiles/jezor2.gif)
-
Witam!
Rzeczywiście "malutka wywrotka", ledwo ją widać. ;)
Dołączam się do pytania HAVOC`a.
Pozdrawiam.
-
Planuję po ukończeniu, dopracowaniu i poznaniu bardziej Rhino przełożyć go na karton, ale liczę się z robieniem Go od początku.
Na razie tym sobie głowy nie zawracam ponieważ nie mam za wiele materiałów pomocniczych, a z tego co mam czeka mnie jeszcze wiele godzin z linijką i kalkulatorem w ręku.
Jak na razie motorem są co niektóre opinie Użytkowników co do "porywania się z motyką na słońce" ;)
-
Witam,
troszkę się rozleniwiłem i przerwałem prace nad ramą, i zacząłem budować silnik.
I takie moje pytanie, jak przenosić elementy z jednej warstwy do drugiej, bo troszkę bałaganu mi się porobiło ???
-
Hej, całkiem fajnie to wychodzi. W odp. na pytanie to zaznaczasz element i wywołujesz Zmien warstwe obiektu.Poniżej masz 2 screeny.
-
Albo tak:
http://screencast.com/t/bgd5GkaQvQK
-
przedstawiam niewielki postęp prac na silnikiem
Tak się zastanawiam czy można podzielić projekt na kilka części bo jak na razie przy kawałku ramy i nieskończonym silniku mój plik waży 37MB co będzie później?
I dochodzi jeszcze sprawa szczegółowości modelu kartonowego,
wymiary silnika to:
długość ok. 20 cm
szerokość ok. 4 cm
wysokość ok 6 cm
-
No raczej będziesz musiał pracować na kilku plikach. Zawsze możesz potem wstawić jako np. blok brakujące elementy do sprawdzenia poprawności projektowania. Kwestia szczegółowości modelu to już musisz sam rozważyć. Choć sam silnik już jest fajnym modelem ;D.
-
Witaj Adamnie, tak sobie patrze na to co robisz i zastanawiam sie w jakiej skali bedzie ten model? I jak duży bedzie to model ?
Hal
-
model będzie w skali 1:33, troszkę nieodpowiednia jak dla pojazdów,miał być w skali 1:25 ale (patrz część dalsza)
a w/g moich obliczeń model będzie miał około:
- 439mm długość
- 219mm wysokość
- 463mm wysokość z podniesioną "skrzynią ładunkową"
- 277mm szerokość
-
dodałem troszkę elementów silnika - niestety brak czasu a raczej spokoju ducha nie pozwala na kontynuację w szybszym tempie więc proszę o wyrozumiałość i cierpliwość,
i mam pytanie bo nie znam się na renderingu czy to normalne że trwał on 41 min - zdjęcie pierwsze i dwa razy tyle zdjęcie drugie
-
i mam pytanie bo nie znam się na renderingu czy to normalne że trwał on 41 min.
to jest zależne od wydolności kompa oraz od zagęszczenia siatek na powierzchniach. ale faktycznie silnik prosty nie jest więc miał szanse tak zamulić procesor...
-
wydajność kompa:
- procesor Core Quad Q6600 2,4
- Ram Kingston 800 - 8GB
- karta Gainward GeForce 9600GT GS 512MB
- Vista Buisness x64
nie wiem może coś źle mi działa bo jak podpatrywałem to Rhino zjadał tylko 450 - 500 MB pamięci
-
Z tego co widze to chyba V-ray - standardowe opcje, czy cos kombinowałeś w ustawieniach ?
-
No trochę za długo jak na taki sprzęt ... ???
-
minęło pół roku a ja nadal w tym samym miejscu, od strony wirtualnej, ruszyłem nieco z modelem w formie kartonowej, prace powoli trwają
-
ooo niezle niezle! Zolty kolorek hehe wogole fajnie, bo cale te sprzety sa na zolto :) Moze wirtualnie nie ruszyles ale w realu niezly progressssss :> Pzdr
-
w wirtualu nie ruszyłem z dwóch powodów ciężko idzie mi "ujeżdżanie nosorożca" i postanowiłem projektować i wykonywać na bieżąco model.
Mam też jedno pytanko można gdzieś zmienić w opcjach żeby np kreślić od razu uwzględniając grubość tektury.
mały update zaczołem model od początku, i zmieniłem jego skalę na 1:25 oto co mam do tej pory
(http://i252.photobucket.com/albums/hh35/MisioKoralgol/th_R4.jpg) (http://s252.photobucket.com/albums/hh35/MisioKoralgol/?action=view¤t=R4.jpg)
-
mam pytanko jedno odnośnie projektowanie może nie ten dział ale łatwiej wam bedzie zrozumieć moje słowa patrząc na fotkę powyżej ale do rzeczy
Używając polecenia "zaokrąglij krawędź" mam problemy z prawidłowym rozwinięciem to znaczy w oknie dialogowym na górze wyskakuje mi opis ze efekt końcowy jest mniejszy od oryginału o jakieś tam procenty
-
Zakładając, że mowa o polipowierzchniach zaokrąglonych w jednej płaszczyźnie i rozwijanych przez Unroll - spróbuj ją najpierw rozłączyć Explode i rozwijać każdą z osobna
-
przed rozwijaniem nie zapominaj obkurczać powierzchni i kontrolować ich krzywizny przez opcje analizy. im bardziej coś rzeźbisz i wykręcasz tym większa szansa na to, że w rozwijaniu pojawią sie błędy.
powodzenia
-
prace powoli do przodu i chyba nadszedł czas na poczytanie troszkę o Rhino bo czas najwyższy podzielić plik na kilka części gdyż przekroczył 178 MB
na załączonym zdjęciu postępy w pracy ;) wielu elementów nie widać jak np wentylatora chłodnicy i innych szczegółów to później
(http://i252.photobucket.com/albums/hh35/MisioKoralgol/th_R6.jpg) (http://s252.photobucket.com/albums/hh35/MisioKoralgol/?action=view¤t=R6.jpg)
-
Wszystkie elementy, które są w ilości większej niż dwa mogłyby być blokami/instancjami.