Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Nad tym pracujemy (WIP) => Wątek zaczęty przez: Hal9000 w 29 Czerwiec 2007, godz.01:53
-
Witam,
dopiero się zarejestrowałem i wrzucam to co mi udało się zrobić. W Rhino 3.0 jestem zielony ale program jest bardzo przejrzysty i szybko można go opanować. Przypomina mi trochę program Real 3D z Amigi z której się przesiadłem już dobrych kilka lat temu, -a z osiem będzie. Jedyne problemy na jakie się na razie natknąłem to nie bardzo wiem jak nakładać tekstury, dopasowywać je itp. Ale to będzie mi dopiero później potrzebne.
Pozdrawiam
-
Witam!
Świetne! No, jeśli Kolega jest "zielony" w Rhino to co ja mam biedny powiedzieć...
Wstyd będzie cokolwiek pokazać. :(
Pozdrawiam.
-
Hal9000 - witaj w klubie byłych użytkowników Reala3d na Amidze, hehe
Bardzo fajnie Ci ta kuchnia wychodzi, trzymamy kciuki.
Krzychu74 - nie wtsyd, nie wstyd, tylko pokazuj co masz, każdy kiedyś zaczynał...
Do wszystkich - wątek przenoszę do działu PROJEKTY,GALERIE,KOMENTARZE -> Prace w toku (WIP), w dziale projektowanie wrzucamy tylko sprawy związane z projektowaniem nowych przedmiotów, czy też wizualizacją naszych pomysłów, które nie mają odpowiednika jeszcze w realnym świecie.
Ponadto - mamy na forum spoooooro wolnego miejsca i ultra szybki serwer - proszę o wrzucanie obrazków z mniejszą kompresją, czyli lepszej jakości.
-
Witam ponownie,
Dzięki za przeniesienie we właściwe miejsce, jest bardzo dużo szuflad na forum i akurat ta wydała mi się odpowiednia.
Dziś zrobiłem górne szafki i szufladki, jeszcze nie wiem jaka będzie kolorystyka tych mebelków ale na pewno środkowy ciąg szuflad, łącznie z górnymi przeszklonymi szafkami będzie w jaśniejszym kolorze.
Na razie używam prostych brył z zaokrąglaniem krawędzi ( modelowanie to dla mnie wyższa szkoła jazdy ) i wykonywaniem logicznych operacji (różnica, suma, część wspólna).
Odyniec – dzięki za uznanie :D zobaczymy co z tego wyjdzie –mam nadzieję że pomożecie w trudnych momentach :D schody zaczną się przy zlewozmywaku i jego baterii.
Miło słyszeć że ktoś pracował w Realku :)
Krzychu74 - też chętnie zobacze co zrobiłeś - pokaż!!!
Również zapytam, tak jak kolega Krzychu74 w wątku z Hammer'em jak wykonać takie cieniowanie: http://www.furo.sk/hummer/sut038.jpg ? Przydałoby mi się do mojej kuchni :)
pozdrawiam
Efekt dzisiejszej pracy nad kuchnia i kika renderów ze starej Amigi 1200 -sorry za jakoś ale nie miałem wypasionej Amigi:)
-
Noooo, zaczyna pojawiać się detal, coraz ciekawiej to wygląda....
Tak trzymać i chwalić się na forum !!!
Ciekaw jestem, ile czasu biedna Amisia 1200 renderowała te obrazki?
-
Amiga męczyła się kilka dni z jednym obrazem, czego można było się spodziewać od procesora Motorola 68000 (o ile się nie mylę) który miał taktowania 14 Mhz (albo 7 Mhz). A ten render z fajkami, rysowała bity tydzień z pomocą wszechmocnego co by prądu nie wyłączyli ;).
Dziś nic nie zrobiłem przy kuchni, za to układałem teksturę z paneli podłogowych w pokoju 8) w realnym świecie.
-
Kolory już ustalone, ale miało być tak że środek mebli będzie jaśniejszy, a boki ciemniejsze. Zmieniłem kolory na inny układ ze względu na to że kuchnia jest bardzo mała i ciemne kolory jeszcze bardziej to podkreślają. Uznałem że beże i brązy ładnie ze sobą współgrają i podoba się to mojej żonie :)
Kuchnia którą projektuje, znajduje się w moim mieszkaniu, co oznacza że projekt robię dla siebie ;D
Rendery wykonałem przy pomocy dodatku V-ray, trochę było z tym zabawy ale wszystko już działa ok. jedynie mam problem w połapaniu się z mnogością opcji jakie się tam znajdują – jeszcze nie wszystko jest dla mnie jasne.
Tak jak już wspominałem wcześniej, że schody zaczną się przy wykonaniu zlewozmywaka innych drobiazgów, a więc stało się. Nie poradziłem sobie z ta wytłoczona blachą zlewu. Nie wiem jak wymodelować takie kształty.
Całość wykonałem na podstawie wyrysowanych krzywych i połączeni ich przy pomocy wyciągania po profilach ale kiepsko to wygląda podczas renderingu.
Zlew na razie sobie odpuściłem i zająłem się kuchenką.
-
co do zlewu
może zamiast wyciągania po profilach, spróbuj wykorzystać zwykłe walce w których zaokrągliszostre krawędzie - to jeśli chodzi o komory zlewu. ale zrobienie samej płyty to faktycznie może być problem.... jeśli jesteś cierpliwy to wyrysuj szkielet ręcznie a później spróbuj 'siatka krzywych' (niestety opcja bywa złośliwa co do wymagań jakości tych krzywych), albo 'łata' (opcja wyjątkowo chaotyczna) :)
nie wiem zresztą jakV-Ray się zachowuje jeśli chodzi o takie sztukowane powierzchnie gdyż korzystam z Flamingo...
pozdrawiam ;D
-
Witam,
dzięki Kruk za podpowiedz, spróbuje tak zrobić. Wpadłem też na takie rozwiązanie: można zrobić jedna połowę zlewu, następnie wykonać odbicie lustrzane z tym że problem w wymodelowaniu – no i czy da się to jakoś połączyć aby było zwartą całością. No nic, dziś przysiądę się do tego zlewu. Wiem że można cały zlew wymodelować z jednego kawałka płaszczyzny ale jak dla mnie, to wyższa szkoła jazdy. :(
pozdrawiam
-
operowanie pojedyńczymi punktami gęstej siatki to musi być koszmar....
na komory zlewu można też wykorzystać powierzchnię obrotową :) - to tak na marginesie ;D
-
Dawno już nic nie wstawiałem na forum, trochę mi zeszło z drugą częścią kuchni.
Wykonałem render kuchni ale nie jestem z niego zadowolony. Obraz tworzył się dość długo i trochę przesadziłem ze światłem – taka zabawa opcjami V-ray’a. Mam problem z tym oświetleniem i nie bardzo wiem jak to ustawiać. Na próbę zrobiłem sobie małą scenkę aby trochę lepiej poznać opcje itp., a efekt mojej zabawy widoczny jest na renderze kuchni – nie od razu Kraków zbudowano.
Ze zlewem jeszcze walczę i widać jego brak.
Szukam w Rhino takiej opcji gdzie można zmienić ogniskową między obserwatorem, a punktem w który obserwator spogląda - coś w rodzaju wydłużenia perspektywy między tymi dwoma punktami (przykład -odwrócona lornetka). Jak to zrobić?
-
hmmm...
nie wiem czy dokładnie o to ci chodzi, ale w opcjach rzutni możesz spróbować zmienić długość obiektywu kamery. oczywiście w widoku perspektywicznym a nie równoległym :)
-
Uff , zaczynam już gubić posty, to dobry znak, że forum się rozwija, jak również świetnie, że ktoś oprócz mnie także zaczyna odpowiadać :) :D ;D 8)
Dokładnie, tak jak Kruk napisał...
Tworzysz kamerę (F6) , następne F6 ją ukrywa, f6 ponownie i znów jest (:-)
Z Menu View -> Set Camera - > wybierasz Adjust Lens lenght i w oknie perspektywy ustawiasz sobie parametry
O to chodzi?
V-ray ma własną kamerę, którą kontrolować można jeszcze dokładniej - w opcjach Vray jest zakładka Camera.
-
Wielkie dzięki chłopaki :D , właśnie o to chodziło. Spokojna głowa, jak dobrze będę kumał program, to będę pomagał innym. Myśle że do końca roku będzie około 100 -albo i więcej zarejestrowanych (aktywnych) userów, a wtedy trzeba będzie się szczególnie przyłożyć.
Pozdrawiam
-
Temat kuchni na razie zostaje wstrzymany - remont został rozpoczęty, więc teraz nakładam gresowe textury na ścianę i podłogę przy pomocy kleju. Dla zainteresowanych porównaniem projektu z Rhino, a oryginalnym wykonaniem kuchni, postaram się zamieścić kilka fotek z ukończonego projektu - to będzie błyskawiczny render z cyfraka ;D
-
Świetny pomysł, czekamy
-
Trochę czasu minęło kiedy tu coś pisałem i nadszedł czas aby zakończyć temat kuchni. Dzieki Rhino mogłem sobie zrobić symulacje kolorystyczna swojej kuchni. Wyszło jak wyszło ale przynajmniej coś sie w głowie rozjaśniło. Teraz pewnie bym to zrobił inaczej ale podczas nauki zawsze powstaje sporo odpadków. Za kilka lat, pewnie będę się sam śmiał ze swoich prac.
Kuchnia jest już skończona w 97% zostało jeszcze tylko oblistwować podłogę. Zastosowałem dość dziwne połączenie , panele podłogowe z płytkami gresowymi. Panele (te brązowe paski) zostały po cięte wzdłuż i wprowadzone miedzy płytki. Projekt trochę się zmienił podczas prac ale to normalne dla tego rodzaju działań. Lodówki i kuchenki nie wymieniałem dlatego nie pasuje trochę do całości. Ogólnie żonka jest zadowolona.
-
ale fajnie.... ;D ;D ;D Czy ja mógłbym prosić o zdjęcia i zbliżenia potraw na tej kuchni gotowanych? Choć jedno...
-
wyrenderowane full wypas
-
chyle czoła. jesteś po prostu wielki !!!!
piękny render i mnóstwo pracy w szczegółach projektu :o
-
Mhm, fajnie wyszła ostatecznie ta kuchnia na tych zdjęciach.
-
Witam!
Moment... teraz to naprawdę zgłupiałem... czy to są renderingi czy zdjęcia prawdziwej kuchni jaką Hal ma w domu??
Jeśli zdjęcia prawdziwej kuchni to ok, ale jeśli renderingi... :o :o :o
to już za nic w świecie nie wyjdę ze swojej dziupli...
Pozdrawiam.
-
Stawiam wszystko na to, że to fotografie skończonej kuchni, która projektował w Rhino ;]
-
Cześć chłopaki:) -to są fotki, pisałem stronę wcześniej, że zrobię zdjecia, przepraszam jeśli nie chcący wprowadziłem kogoś w błąd. Do takich renderów to mi jeszcze daleko - chodz fotki tez nie są zbyt dobre :D
-
Witam!
Spoko, nic się nie stało :) Ciśnienie wróciło do normy, tętno serca też...
Wyłażę z dziupli i trochę się jeszcze tutaj pokręcę, ale i tak nie na długo bo prędzej czy póżniej ktoś z Was i tak mnie tam zagoni gdy pokaże kolejne prace. ;D
Pozdrawiam.
-
:o Też z początku myślałem, jak inni , bo te fotki były chyba specjalnie przygotowane dla zmylenia przeciwnika. ;D ;D Zauważyłem lekkie wgniecenie na lodówce i pomyślałem, że Hal nie może być jeszcze tak dokładny w odwzorowywaniu rzeczywistości. Chociaż z czasem nie wiadomo, czym nas zaskoczysz. Dlatego siedziałem cicho i czekałem na rozwój sytuacji.
Kuchnia zrobiona ze smakiem szkoda, że nie znałem Ciebie wcześniej miałbyś klienta czy raczej ja miał był fajną kuchnie ;D
-
hehe, ale ubaw miałem, specjalnie nic nie pisałem 8) 8)
Hal nie pracuje w Maxwellu, ale w V-ray więc to od zawsze zdjęcia były, stąd moja prośba o zbliżenia potraw... ;D Wystarczyło doczytać do końca, że jego piekniejsza połowa jest w sumie zadowolona, co wyklucza rendering ... ;D ;D ;D ;D
Ale jakby Hak zrobiłby swoją kuchnię w Maxwellu, to każdy mógłby się pomylić...
klik (http://www.maxwellrender.com/img/gallery/architecture/interiors/pics/benjamin_brosdau12.jpg)
klik (http://www.maxwellrender.com/img/gallery/architecture/interiors/pics/benjamin_brosdau13.jpg)
-
Fakt, ja bym raczej pomyślał że to zdjecia, a wszczególności to pierwsze.
-
Hej masz ładny model kuchni,
powiesz jak uzyskales przezroczystosc powierzchni szkla okna w modelu? ablo moze ktos inny wie jak to zrobić, bylbym bardzo wdzieczny
-
odpowiedź brzmi - Maxwell render - symulator światła plus aparat cyfrowy - symulator światła ;D