Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Zrobiłem/am tutorial dla Rhinoceros i chcę się podzielić => Wątek zaczęty przez: sea__ w 15 Styczeń 2008, godz.21:53

Tytuł: Samouczek- szybkie modelowanie prostego terenu.
Wiadomość wysłana przez: sea__ w 15 Styczeń 2008, godz.21:53
Witam. Po małej dyskusji o RhinoTerrain zaprezentuje jak szybko można przy pomocy samego Rhinoceros stworzyć kawałek terenu. Będzie to raczej wyimaginowana powierzchnia niż rzeczywista, jednak sposób ten może przydać sie do wielu rzeczy :).



Zaczynamy od wywołania polecenia Wysokość ze skali szarości zdjęcia.

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7968;image)

Wybieramy zdjęcie- obojętnie jakie mamy  na dysku.

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7970;image)

Zaznaczamy obszar, który będzie pokrywać nasza płaszczyzna. Jest ona uzależniona od rozmiaru naszego zdjęcia. Dopasowanie odbywa się automatycznie.

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7972;image)

Wybieramy ilość próbek, wysokość itp. Od tych danych zależy kształt powierzchni.

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7974;image)

Efekt naszej pracy.

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7976;image)

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7978;image)

Gdy uzyskamy satysfakcjonującą rzeźbę terenu, dodajemy teksturę i gotowe.

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7980;image)

Ten sposób nadaje się raczej do  terenu pagórkowatego. Ale przy odrobinie chęci można zmodyfikować ten teren na górzysty.

Poniżej prezentuje, jak zachowuje sie powierzchnia w zależności od wpisanych danych.


Interpoluj powierzchnię przez próbki.

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7982;image)

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7984;image)



Interpolacja - wysokość 50 mm

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7987;image)

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7989;image)



Punkty kontrolne - wysokość 50mm.

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7991;image)

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7993;image)



Mała ilość próbek - 10.

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7995;image)

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7997;image)



Takie otrzymane powierzchnie można wykorzystać do innych celów oczywiście. Jako  deformacje, nienaturalne wgniecenia itp..

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=7999;image)

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=8001;image)

(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=531.0;attach=8003;image)

Pozdrawiam sea__
Tytuł: Odp: Samouczek- szybkie modelowanie prostego terenu.
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 15 Styczeń 2008, godz.22:44
Witam!
Otrzymałem wiadomość od sea_, że ma przejściowe kłopoty z softem i dalsza część tutorialu będzie jutro.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Samouczek- szybkie modelowanie prostego terenu.
Wiadomość wysłana przez: sea__ w 16 Styczeń 2008, godz.17:33
Dziękuję Krzychowi za tą informację, tutek już dokończony.
Tytuł: Odp: Samouczek- szybkie modelowanie prostego terenu.
Wiadomość wysłana przez: satrab w 16 Styczeń 2008, godz.17:42
W sumie jakiś czas temu bawiłem sie ta funkcją ale jakoś tak zapomniałem o niej, ale Twój tutek daje do myślenia. Dzięki!