Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: HAV w 16 Wrzesień 2007, godz.21:22
-
Rhino pozwala zamienić powierzchnię w Nurbsach na Mesh'a. Pytanie - czy tak zamienioną powierzchnię da się z powrotem zamienić na Nurbsa?
-
He, też próbowałem - wydaje mi się że nie da rady, albo nie wiem jak :D Dołączam się do pytania. :D
-
Hmm nie wiem czy o to chodzi tak do końca.
Problem w tym, że na takiej figurze która powstała z konwersji, nie możemy już tak swobodnie działać, np. ciężko wygładzić krawędzie, ale np. używanie operacji Boolean działa odrobinę wolniej ale ok.
-
Hmmm czyli jednak się da - dzięki.
Pytanie tylko teraz, czy da się taką powierzchnię jakoś wygładzić, bo o ile na Meshu załamań między poly raczej nie zauważyłem, o tyle przy konwersji do Nurbsa już takowe występują.
-
Halo, jest tu kto :>
-
No ja gdybym się lepiej orientował to bym napisał, ale niestety nie zgłębiłem swojej wiedzy w tym temacie jeszcze :/
-
admin ostatnio ma strasznie mało czasu, aby pisać na forum, ale admin ponownie wypowie magiczne słowo T-splines. Jeśli ktoś poważnie chce zamieniać poly na nurbsy - to chyba najlepsze rozwiązanie. Powstałe nurbsy, - są w miarę optymalne i dają się spokojnie edytować później. Wada - to raczej powinno być Subdivision Surfaces poly raczej, niż typowe poly.
-
To ja się chyba jednak pomęczę z Nurbsami :)
-
magiczne słowo T-splines
szkoda, że te magiczne słowo kosztuje 397 dolarów :/
Mam nadzieje, że Rhino 5 będzie miało coś takiego w sobie :P
-
Tak, właśnie od niedawna już T-splines to nie beta, a już komercyjny produkt.