Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: HAV w 16 Wrzesień 2007, godz.21:22

Tytuł: Mesh -> NURBS
Wiadomość wysłana przez: HAV w 16 Wrzesień 2007, godz.21:22
Rhino pozwala zamienić powierzchnię w Nurbsach na Mesh'a. Pytanie - czy tak zamienioną powierzchnię da się z powrotem zamienić na Nurbsa?
Tytuł: Odp: Mesh -> NURBS
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 16 Wrzesień 2007, godz.21:36
He, też próbowałem - wydaje mi się że nie da rady, albo nie wiem jak  :D Dołączam się do pytania. :D
Tytuł: Odp: Mesh -> NURBS
Wiadomość wysłana przez: satrab w 16 Wrzesień 2007, godz.22:35
Hmm nie wiem czy o to chodzi tak do końca.
Problem w tym, że na takiej figurze która powstała z konwersji, nie możemy już tak swobodnie działać, np. ciężko wygładzić krawędzie, ale np. używanie operacji Boolean działa odrobinę wolniej ale ok.
Tytuł: Odp: Mesh -> NURBS
Wiadomość wysłana przez: HAV w 16 Wrzesień 2007, godz.22:59
Hmmm czyli jednak się da - dzięki.

Pytanie tylko teraz, czy da się taką powierzchnię jakoś wygładzić, bo o ile na Meshu załamań między poly raczej nie zauważyłem, o tyle przy konwersji do Nurbsa już takowe występują.
Tytuł: Odp: Mesh -> NURBS
Wiadomość wysłana przez: HAV w 18 Wrzesień 2007, godz.11:32
Halo, jest tu kto :>
Tytuł: Odp: Mesh -> NURBS
Wiadomość wysłana przez: satrab w 18 Wrzesień 2007, godz.12:48
No ja gdybym się lepiej orientował to bym napisał, ale niestety nie zgłębiłem swojej wiedzy w tym temacie jeszcze :/
Tytuł: Odp: Mesh -> NURBS
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 18 Wrzesień 2007, godz.13:02
admin ostatnio ma strasznie mało czasu, aby pisać na forum, ale admin ponownie wypowie magiczne słowo T-splines. Jeśli ktoś poważnie chce zamieniać poly na nurbsy - to chyba najlepsze rozwiązanie. Powstałe nurbsy, - są w miarę optymalne i dają się spokojnie edytować później. Wada - to raczej powinno być Subdivision Surfaces poly raczej, niż typowe poly.
Tytuł: Odp: Mesh -> NURBS
Wiadomość wysłana przez: HAV w 19 Wrzesień 2007, godz.11:59
To ja się chyba jednak pomęczę z Nurbsami :)
Tytuł: Odp: Mesh -> NURBS
Wiadomość wysłana przez: satrab w 23 Wrzesień 2007, godz.21:11
magiczne słowo T-splines

szkoda, że te magiczne słowo kosztuje 397 dolarów :/

Mam nadzieje, że Rhino 5 będzie miało coś takiego w sobie :P
Tytuł: Odp: Mesh -> NURBS
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 24 Wrzesień 2007, godz.07:51
Tak, właśnie od niedawna już T-splines to nie beta, a już komercyjny produkt.