Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: HUDY w 24 Luty 2012, godz.22:43
-
witam. przygotowuje model ( pseudo fasetowanej szyby do drzwi) ktory następnie bedzie frezowany. niektóre kwatery tej szyby mają powierzchnie ,, chropowatą '' . jak można osiągnąc to w miare szybko w rhino. z góry dziekuję za pomoc.
-
W materiale masz coś o nazwie "bump" czyli wypukłość, poczytaj o tym, tego szukasz. Ustawiasz odpowiednie mapowanie powierzchni, najlepiej stałe dla wszystkich obiektów i tylko sterujesz parametrem intensity oraz wielkością mapowania. Wartość mapowania najlepiej najpierw na jednym obiekcie dobrać.
-
jesli chodzi o render to wiem ale w tym przypadku chodzi o model . chce żeby cnc mi to wyfrezowało na modelu do utworzenia w następnym etapie formy wtryskowej. nie wiem czy bump to załatwi. przeczytałem cały internet dwa razy i nic nie znalazłem. w ostatecznosci dokleje cos do fizycznego modelu i bedzie. problem polega na tym ze te wklesłowypukłości są nieregularne na pierwszy rzut oka i nie chce mi się bawic w jakiejs nano skali dłubiąc te chropki. więc może jest jakis patent na szybkie zmarszczenie jednej powierzchni płaskiej w bryle zachowując jej " szczelnośc '' poniewaz rozszerzenie koncowe pliku to stl. i nie może byc zadnej dziurki. mordowałem kiedyś medal okolicznościowy do wydruku w wosku i sie troszeczke podszkoliłem
znam rhino od jego pierwszej edycji czyli z 10 lat i używałem go głównie do projektowania wnętrz , mebli itp. gdzie obrazki wystarczały wiec nie znam dobrze możliwości modelowania takich szczegółów. nie mam nawet pojecia czy cos takiego w ogóle istnieje. z logiki ,lenistwa wyszło mi ze cos takiego juz pewnie wymyslili
http://www.grubek.pl/index.php?action=oferta&ido=12 (http://www.grubek.pl/index.php?action=oferta&ido=12)
w linku powyżej pierwsze białe drzwi maja po obwodzie podobny efekt (tu akurat jakis mróz) tylko ze u mnie gładkie fasetki i te chropki bedą występowały na jednej tafli wiec forma (negatyw) musi zawierac ten problematyczny element
-
Widzę tutaj dwa różne problemy:
1. faktura skórki pomarańczy
2. pseudo naturalny wzór na gładkiej powierzchni.
ad. 1. Taką fakturę uzyskuje się poprzez podniesienie parametrów prądu podczas wypalania formy na elekrodrążarce wgłębnej. Wtedy na powierzchni robi się mniejszy lub większy "baranek". Jego wielkość ustawia sobie operator maszyny.
ad. 2. Taki wzorek możesz sobie zrobić na przykład fraktalami a potem "wycisnąć" podczas importu bitmapy do Rhino tworząc mapę wysokości. (Przepraszam, nigdy tego nie używałem, więc nazewnictwo może być inne - koledzy pewnie pomogą).
Drugą metodą może być wytrawianie na gotowej formie. Znam to tylko z opowieści, natomiast widziałem efekty. Zresztą całkiem ciekawe.
Moja rada taka, poszukaj w Twojej okolicy firmy, która ma dobrą narzędziownię, lub taką, która się zajmuje wytwarzaniem form wtryskowych i podpytaj ich jak przygotować projekt. Jeśli dobrze poszukasz, zdziwisz się ile takich biznesów masz w zasięgu ręki.
Pozdrawiam
-
to jusz wiem
-
chyba mam problemy z komunikacją albo nie ma takiej funkcji w tym progamie, lub nie ma człowieka który w tym czasie i miejscu miałby do czynienia z TYM. pierdolenie o szopenie pewnie wylece z tego foruma (przynajmniej jakis konkret)
-
Chodzi o taka powierzchnie?
-
Troche na piechotę ale może się przyda polecenie "Heightfield" - wypukłość z obrazka.
-
To co zrobiłem to właśnie tym poleceniem, a tu link, może się przyda http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,531.0.html
-
i o to chodzi. dziękuje.