Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Rhinoceros w praktyce => Wątek zaczęty przez: rekoks w 16 Grudzień 2011, godz.13:35

Tytuł: Dopasowywanie do plaszczyzny
Wiadomość wysłana przez: rekoks w 16 Grudzień 2011, godz.13:35
Witam, natknalem sie na fajna metode tworzenia realistycznej trawy w rhino/vray - http://www.flyingarchitecture.com/realistic-grass-in-rhinoceros/ (na dole do sciagniecia model i tekstura).

Chcialbym 'dopasowac' model do pofalowanej powierzchni i tu pojawia sie problem i pytanie do was - jak to zrobic? zalaczam zrzut (http://imageshack.us/photo/my-images/31/trawa1.jpg)- zielona warstwa - podklad pod teksture trawy, czarna - powierzchnia do ktorej chce go dopasowac.
Tytuł: Odp: Dopasowywanie do plaszczyzny
Wiadomość wysłana przez: vv3k4i w 16 Grudzień 2011, godz.20:20
Gdybyś załączył model, to by nie trzeba było go szukać w internecie. To są zwykłe przeplatające się powierzchnie, więc stwórz z ich dolnych krawędzi linie, te linie rzutuj na twój teren i wyciągnij (loft) te linie pionowo tworząc nowe powierzchnie o takiej samej wysokości jak bazowe. Tylko będziesz musiał zmapować je od nowa i pobawić się z ustawianiem tekstury trawy we właściwym miejscu, będzie sporo zabawy. Polecam ustawiać mapowanie dla grup powierzchni zamiast dla każdej powierzchni z osobna np zaznaczając je grupami po poziomicach, ułatwisz sobie pracę.