Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: Yoo-Goo w 21 Maj 2011, godz.19:09
-
Witam
Mam problem z którym borykam się od dłuższego czasu. Buduję w Rhino model galeonu z 17w. Zbliżam się zdecydowanie ku końcowi. Jednym z ostatnich elementów jest galion czyli rzeźba umocowana na dziobie okrętu. W tym wypadku jest to figura smoka. Na tej rzeźbie utknąłem i nie potrafię sobie z nią poradzić. Nie umiem znaleźć metody na precyzyjne modelowanie bryły/ powierzchni. Przeszukałem tutoriale i znalazłem angielskojęzycznego tutka w którym autor modeluje ludzką głowę. Metoda, którą autor się posługuje jest dla mnie nie jasna mimo, jak mi się wydaje zrozumienia tekstu. Zastosowałem własny pomysł, jak sądzę nie odbiegający zasadniczo od oryginału. Stworzyłem powierzchnię obrotową wokół wzorcowych bitmap. Stosując skalowanie punktów kontrolnych powierzchni oraz różnicując ich ilość zdołałem stworzyć to co widać w załączonym pliku ale nic ponadto. Zwiększenie ich ilości zaciemnia obraz i bardzo trudno jest się nimi posługiwać. Bardzo proszę o podpowiedź jak się robi takie rzeczy Rhino.
Pozdrawiam i niecierpliwie czekam na jakąś radę.
-
A możesz pokazać ten galion?
-
Sprubój tak: http://forum.rhino3d.pl/index.php?topic=1325.0 http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,1349.0.html .Napewno pomoże
-
Dziękuję za zainteresowanie. Dołączam skan galionu.
Pozdrawiam.
-
Odpowiedź dla C.S.CH
Dziękuję za linki. Świetne prace ale ja niestety nie jestem na tym poziomie. A ponadto, a może przede wszystkim nie posiadam T-Spline oraz Blendera.
Pozdrawiam.
-
Zawsze można spróbować (pełno tutoriali w sieci) , pozatym można pobrać wersję demo T-splina 25 zapisów (spokojnie starczy a i nawet bez blendera sobie poradzisz) a Blender jest programem darmowym.Pozdrawiam
-
To mnie trochę podkręciłeś. Wezmę tę wersję demo, a Blendera też gdzieś poszukam. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie. Mówisz, że w sieci jest pełno tutoriali, jak rozumiem do T- splina?- Będę zatem szukał. Muszę ten galion jakoś zrobić.
Pozdrawiam.