Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Nad tym pracujemy (WIP) => Wątek zaczęty przez: Tomaga w 24 Styczeń 2011, godz.17:20
-
Projekcik semestralny- edukatorium.
Więcej w niedalekiej przyszłości
-
Budynek spełniać ma szereg funkcji tj.: Sale ekspozycyjno- wystawowe, sale wykładowe, czytelnia, restauracja, sale komputerowe, sale multimedialne itp.
Dwie pierwsze kondygnacje budowane w typowej technologii żelbetowej (słup+ płyta) natomiast dwie ostatnie będą klatką stalową.
Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoli na osiągnięcie dużo większej konstrukcji wspornikowej w porównaniu do technologii ż-b.
Elewacja szklana w technologii "cięgnowej"...
-
Mi się zaczyna podobać :) sądzę że za dużo przeszkleń - problemy z ogrzaniem i chłodzeniem budynku ale konstrukcja ciekawa :). Wrzuć moze detal elewacji.
-
cd
-
Model całkiem fajny, ale nad wizualką przydało by się popracować.
1. saturacja - zielony kolor strasznie pokrył całość
2. jasność - jeśli renderujsz vray'em to lepiej "prześwietlić" nieco scenę i potem ją przyciemnić (nawet za pomocą narzędzi które są dostępne z poziomu vraya)
budynek wyrasta z trawy - nawet jeśli jest takie założenie że w środku nie ma posadzki, to przecież muszą być tam jakieś fundamenty pod słupy, schody itp.
Tak żeby wyglądało, że jest to zamierzone a nie niedorobione.
4. korekcja perspektywy
3. Dobrze by było, żeby w elewacji coś się odbijało - zapodaj jakiegoś HDR'a. Najlepiej to zrobić zdjęcia miejscówki gdzie ma stać obiekt + otoczenia do okoła które posłuży za tło.
A jak nie chcesz tracić czasu na fotorealizm, to zrób te wizualki ala "zdjęcia makiety" i na pewno będzie super efekt
Czy elementy powtarzalne (np cięgna czy mocowanie szyb) zrobiłeś jako instancje, czy wszystko to odzielne elementy?
-
Witam Botak
Próbował pobawić się HDR-ami i mam zagwostkę... Ustawiając mapę hdr jako oświetlenie sceny cały model przybiera jego kolory a ja tego nie chcę. Chcę by hdr odbijał się tylko w szybie i nie oddziaływał na środowisko.
Co zrobiłem... w opcjach vraya wyrzuciłem mape hdr z background i zamiast tego zostawiłem tam NONE także uzyskałem tło mapy hdr która nie oddziałowuje na model. Wrzuciłem też hdr jako reflection map do materiału szyby.
Rezultaty poniżej...
Ciekawy jestem czy to dobra droga do osiągnięcia dobrego efektu...?
Nie rozumiem tego...: co to są istancje?
"Czy elementy powtarzalne (np cięgna czy mocowanie szyb) zrobiłeś jako instancje, czy wszystko to odzielne elementy?"
Co jest nie tak z perspektywą?
Pozdrawiam
Tomek
-
Instancja- Plik->Wstaw i linkujesz plik.
Bardzo to odchudz plik a jesli zrobisz ją jako siatkę to jeszcze bardziej odchudzisz plik dzieki temu mozesz robic render wiekszej rozdzielczosci. Tak ja to przynajmniej rozumiem.
Pozdrawiam Andrzej
-
Tomaga - możesz ustawić w materiale szyb reflect i jako materiał reflect dać nie bitmapę a HDRI - będziesz miał odbicie tylko w jednym materiale bez zmiany otoczenia ;)
-
witam
-
o i to koniec