Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: jgardzisz w 15 Luty 2010, godz.11:27
-
Witam,
jestem nowicjuszem, proszę o pomoc, być może robię coś źle.
Narysowałem bryłę, później za pomocą pluginu CurveOnSurface dwie krzywe przecinające się, użyłem Arraya aby mieć je ładnie dookoła elementu. Każda krzywą zamieniłem na rurkę (Solid>Pipe). Narazie jest ok, ale gdy chchę użyć Difference tak aby tymi rurkami zrobić wyżłobienia zaczyna się coś psuć. Na części rurek to zadzialało, a na części zero reakcji(widać to troszkę na tym jpgu, wystają mi te co zostały z tyłu). Co robię źlę że Difference nie chce zadziałać? Może jest inny łatwiejszy sposób na zrobienie tego typu żłobień. Proszę o pomoc.
-
Sposób jest dobry
A odejmujesz wszystkie rurki na raz od tej bryly, czy robisz to pojedynczo?
-
Wszystkich naraz się na dało, wogule zero reakcji, więc robiłem pojedyńczo. O dziwo dzis gdy postanowiłem narysować całość od nowa to już wogule tylko kilka rurek wyżłobiło.
-
Spróbuj zrobić tak:
Nie rób od razu tego dzwonka w całości.
Przynajmniej ten pierścień na dole na razie sobie odpuść.
Teraz jak masz już gotowe "rurki" którymi będziesz wycinał rowki, to odejmuj je od bryły w ten sposób, aby te odejmowane na siebie nie zachodziły...
Tzn. np tylko w jednym kierunku co 2 rurka (możesz spróbować w tym systemie wszystkie na raz)
Potem te pomiędzy nimi, a potem drugi kierunek
Chodzi o to, aby jak najbardziej uprościć obliczenia które musi wykonać program/komputer przy tej operacji.
W końcu nie są to proste obliczenia.
Możesz jeszcze sobie pomóc zwiększając wartość tolerancji dokładności. Ustaw tam 0.1
(Tools -> Options / Units -> Absolute tolerance)
-
Kurcze, dalej nic z tego. Zresztą sami możecie spróbować, załączam plik. I wciąż proszę o pomoc z tym problemem.
-
no faktycznie jest problem żeby zrobić to od tak :(
Ja zawsze coś takiego dłubałem ręcznie (dzięki Create / Aply UV Curves)
albo robiłem powierzchnię z rowkami i ją zawijałem...
Pewnie do tego jest jakiś skrypt który robi to w 3 sekundy ;)
albo można coś dłubnąć w Grasshopperku
Dziwi mnie jeszcze jedna sprawa, po tym jak uda mi się coś już z tej powierzchni poucinać, mam problem z zameshowaniem jej na nowo (nie włącza mi się żaden z widoków oprócz wireframe)
-
Mógłbyś mi objaśnić jak to jest z tym zawijaniem powierzchni? albo za pomocą krzywych UV....generalnie każdy sposób który mnie jakoś doprowadzi do celu będzie dobry:)
-
Te rowki mają być koniecznie w przekroju półokręgami, czy mogą mieć inny kształt (trójkątny, trapezowy, kwadratowy itp)
-
Niestety półokręgi, tak jak ta siatka krzywych w pliku czyli w dodatku z takimi przerwami pomiędzy segmentami rowków. Całość to element trofeum sportowego (stopka pucharu która właśnie ma mieć takie żłobienia).
-
Kurcze... nie bardzo wiem jak Ci to rozpisać...
Ale jeśli mają to być półokręgi to i tak raczej odpada rozwijanie i zwijanie tego za pomocą UV.
Trzeba to "wyrzeźbić" ręcznie...
Aha... i jeszcze jedno - krzywa z której zacząłeś tworzenie tej podstawki nie jest zrobiona najlepiej.
Pewnie stąd te błędy