Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: sterowiec w 27 Wrzesień 2009, godz.12:12
-
Może słabo szukam i w niewłaściwym miejscu programu, ale nie mogę nigdzie znaleźć funkcji do zmiennego odsuwania krzywej, czy jest taka opcja w Rhino? Jest zmienne odsunięcie powierzchni i chciałbym coś podobnego zrobić z krzywymi żeby jeden koniec odsunąć z inną wartością i drugi z inną.
-
Zakładam, że o offset chodzi (?)
Dla krzywej jest chyba tylko zwykły offset, może jest jakiś skrypt, nie wiem, nie spotkałem... ale da się to prosto obejść w Rhino:
- z krzywej, której offset chcesz zrobić, wyciągnij powierzchnię
- zrób zmienny offset powierzchni
- zrzutuj na nową powierzchnię krzywą bazową
- zbędne powierzchnie wywal
powinieneś uzyskać to co potrzebujesz :)
-
Zakładam, że o offset chodzi (?)
Dla krzywej jest chyba tylko zwykły offset, może jest jakiś skrypt, nie wiem, nie spotkałem... ale da się to prosto obejść w Rhino:
- z krzywej, której offset chcesz zrobić, wyciągnij powierzchnię
- zrób zmienny offset powierzchni
- zrzutuj na nową powierzchnię krzywą bazową
- zbędne powierzchnie wywal
powinieneś uzyskać to co potrzebujesz :)
Tak, chodzi o offset. Właśnie robiłem to dokładnie, jak opisałeś tylko wiadomo to takie kombinowane i więcej z tym roboty, dlatego zastanawiałem się, czy jest offset variable dla krzywych, ale jak widać nie ma. Dzięki za odpowiedź.
-
Skoro chodzi o krzywe też mam pytanie.
Czy można przesunąć punkt krzywej mam na myśli tak jak jest to nazwane w rhino - punk edycyjny (nie kontrolny) normalnie do krzywej. Czyli chodzi mi o przesunięcie punktu edycyjnego w inne miejsce oczywiście bez zmiany jej kształtu.
W Maya istnieje taka możliwość przez przesunięcie punktu z znaczeniem, że ma być to przesunięcie typu NORMAL.
W Rhino owszem jest przesunięcie typu World, Planar i UVN, niby ten ostatni powinien mi to dać o co mi chodzi, ale to nie to.
-
W Rhino, tak samo jak w Majce są dwa rodzaje punktów na krzywych NURBS - węzły i kontrole
o ile dobrze kojarzę chodzi ci o przesuwanie węzłów - nie ma z tym problemów w Rhino, tak samo jak i w Mai - w końcu te programy mają wspólnych ojców i matczyną bibliotekę nurbs, z której oba softy powstały
W Maya istnieje taka możliwość przez przesunięcie punktu z znaczeniem, że ma być to przesunięcie typu NORMAL.
Chodzi Ci o offset? (odsunięcie krzywej - czyli przesuniecie jej punktów węzłowych wzdłuż normalnych do nich?)