Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Rhinoceros w praktyce => Wątek zaczęty przez: HAV w 19 Wrzesień 2009, godz.22:12
-
Panowie doradźcie coś, bo już mnie szlag trafia... coraz częściej zaliczam wysypki rhino, tak przy starcie jak i przy pracy. Pomijam już fakt, że R potrafi mi się czasem załączyć tak przy pierwszym jak i przy 5-tym odpaleniu, generując przy okazji RhinoCrashDump (czy jak to się tam zwie), ale jeszcze bardziej drażnią mnie crashe podczas pracy (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/icon_kwasny.GIF)
Z tego co zauważyłem i w tym przede wszystkim upatruję przyczyny, to włączenie opcji w OpenGL'u w ustawieniach R (co w poprzednich projektach miałem wyłączone i jakoś crashe też znacznie rzadziej zaliczałem), a włączyłem dlatego, że użyłem tym razem znacznie większej bitmapy tła (chyba tak to się będzie tłumaczyło na nasze (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/icon_oczy.gif), no w każdym bądź razie o background bitmap się rozchodzi (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/jezor2.gif)) a bez włączenia OpenGL'a teksturka była strasznie rozmazana i nieczytelna (po jest o niebo lepiej).
Grafa to radek x1950xtx, wg rhino może obsłużyć tekstury 4096x4096 z głębią 24bit, do tego 4GB ramu w systemie. Sama tekstura ma 4096x3029 24bit (akurat taką wysmażyłem, choć przy 4096x4096 różnicy nie widziałem i tak samo crashe były).
Przy pracy potrafi się wysypać i przy renderze (i to chyba najczęściej, jeśli już się zdarza) i w trakcie rysowania etc. Sam plik nie ma jeszcze nawet 20 mb, z czego większość i tak jest ukryta.
No ale to nic, jaja są dopiero przy uruchamianiu rhino z nowym czystym plikiem - tu w zależności od nastroju potrafi się łaskawie załączyć po którymś tam kolejnym crashu... i co ciekawe, jak już się wysypie na starcie to zawsze zmienia mi później ustawienia i wyłącza OpenGL'a...
Zastanawiam się czy nie popróbować ze sztuczką z PAE (http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,447.0.html), tylko sam nie wiem czy ma to sens (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/icon_ysz.GIF) Rozumiem jakby crashe były przy pracy nad skomplikowanym modelem, ale nie przy otwieraniu czystego pliku... może wy coś wymyślicie, bo ja już zgłupiałem.
-
Cięzki dzień masz widze ;)
A najgorsze, że nie wiem co Ci powiedzieć...
Od dawna już nie zaliczyłem wysypki rhino.
Od kilku dni pracuję nad dużym plikiem który ma teraz już z 100MB, do tego jeszcze mam podkład z bitmapy 2 razy większa niż twoja.
O renderach nie mówię, bo renderuję w 3000x2000dpi z kilkoma teksturami po 30MB i nic...
Nie wiem, może dlatego, że mi się nie śpieszy ;) Bo jak by mi zależało to pewnie by się wszystko waliło...
Najdziwniejsze, jest to, że u Ciebie program dostaje zwałki już przy starcie.
A może masz gdzieś te pliki startowe podupczone?
Coś może miałeś lub masz nie tak z dyskiem w miejscu gdzie są te pliki i program podczas jakichś autosave się sypie.
Zapisz sobie plik startowy w innym miejscu.
No już o czymś takim, jak porządek z tempami (wszystkimi), odpowiednio duży plik Pamięci wirtualnej Windowsa nie będę wspominał, bo pewnie pamiętasz ;) Ach no i zapomniałbym o wszystkich najnowszych SRpackach
Niewiele Ci pomogłem, ale może coś wychaczysz z tego dla Siebie.
Pewnie zjawi się Odyniec i jak tylko On to potrafi wytłumaczy Ci, że program jest najlepszy na świecie, a problem bierze się z czegoś innego :D
P.S.
A może instalniesz sobie 5 WIP? Tam już nie powinno być żadnych problemów.
-
Wiesz, mnie najbardziej teraz ciekawi czemu z włączonym opengl'em dzieje się czasem to co się dzieje i tym bardziej, czemu przy crashu na starcie rhino wyłącza mi automatycznie opengl'a. I tu znowu są jaja później, bo jak już się uruchomi za n-tym razem i włączę mu z powrotem opengl'a, znowu czasem potrafi się sypnąć.
Pliki startowe raczej w porządku są, bo i na innych modelach z załączonym opengl'em też się sypnąć potrafi.
Rendery też kolosalne nie robię, bo to bardziej teraz poglądówka jak się światło układa i ocena powierzchni jako takiej; 1024x768 raczej mi tu starcza.
-
HAV - zwiski mają przyczynę poza samym Rhino 4. Rhino 4 jest stabilny, ale im wiece instalujesz w samym Windows i Rhino,tym bardziej okaleczasz środowisko Rhino. Taka niestety jest architektura softu pod Windows. A dodatkowo powinieneś mieć zdrową platformę .NET.
-
No dobra to skoro już wchodzimy w temat winzgrozy... widzisz może jakiś sensowny powód, czemu R zmienia sobie ustawienia i wyłącza opengl'a po crashach?
Coś tak czuję, że będzie trzeba obraz systemu wgrać... bo tu chyba nic sensownego nie wydumamy :/
-
trojany, spyware na prawie dziś każdej stronie ...
dokładnie - weź swoje pliki na inny komputer ze świeżą instalacją wZgrozy lub zrób reinstall - się okaże, że wszystko jest OK, ile razy ja to przerabiałem....
-
Tak się jeszcze zastanawiam, pomijając aspekty licencyjne i czysto teoretycznie... czy warto by zainstalować dodatkowo drugą czystą winzgrozę na osobnej partycji tylko pod rhino...
-
Rhino i ATI czesto nie wspolpracuja. Mozesz sprobowac zainstalowac the fix dla ATI pod Rhino:
http://en.wiki.mcneel.com/content/upload/files/RhinoDisplayEngine_OGLx.zip
( wziete z: http://74.125.113.132/search?q=cache:7JPyTVQQf-UJ:en.wiki.mcneel.com/default.aspx/McNeel/ATiRadeonCards.html+rhino+ati+wiki&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=us )
Chociaz powyzsze jest glownie dla spowolnien, a nie dla crash'ow.
Masz zainstalowany najnowszy SR ( 6 ) ?
Ewentualnie sprobuj odznaczyc 2 ostatnie pola w OpenGL setup w Rhino.
Nic wiecej nie przychodzi mi do glowy.
-
HAV - jedyne Rhino, które pracuje bez żadnych zwisów i żadnych opóźnień w grafice, to tzw "Rhino dedykowane"
polega to na tym, że na maszynie zainstalowany jest Win , Rhino i maszyna nie ma dostępu do netu
tylko takie maszyny pracują latami bez żadnego zwisu (piszę z doświadczenia)
Dziś - jeśli ktoś pracuje poważnie i komercyjnie na Rhino - to jedyne bezstresowe rozwiązanie... (sprzęt ciągle przecież tanieje)
Za dużo śmieci jest w trakcie codziennej pracy pod Windows, których nie jesteśmy w stanie kontrolować, a już tym bardziej określać wpływ ich działania na poszczególne aplikacje...
-
Nie no załamka... to ja tu na 5ce gniję, a tu już 6ka wyszła, zupełnie tego nie zauważyłem (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/icon_ysz.GIF)
Znowu Jarku ratujesz mi 4 litery (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/icon_oczko2.GIF), się chyba nie wypłacę z tych browarów jak się kiedyś spotkamy, za te wszystkie przysługi (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/jezor2.gif)
Imho różnica jest kolosalna i chyba pierwszy raz odczułem aż tak zmiany po nowym SR; odpaliłem rhino pod rząd chyba z 15 razy, z czego crash zaliczyłem 1. Ale co najważniejsze, rhino po crashu nie wyłączył OpenGL'a; no i model za każdym razem wczytał bez problemu, pomijając już fakt, że przesuwanie ekranu w poszczególnych widokach chyba chodzi sporo szybciej; sam rhino też chyba szybciej się ładuje... zobaczymy jeszcze czy to chwilowy zachwyt, czy zostanie mi na dłużej (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/mrgreen.gif)
-
hehe, oj HAV, HAV
-
nie przejmuj się HAV - to admin zapomniał dać o tym ogłoszenia :D
ja też o nowym SP nie słyszałem ;) ;) ;)
-
Oj Panowie bluźnice ;)