Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Rhinoceros w praktyce => Wątek zaczęty przez: rhinopiryna w 31 Lipiec 2009, godz.21:53

Tytuł: obiekt widmo
Wiadomość wysłana przez: rhinopiryna w 31 Lipiec 2009, godz.21:53
Witam

Używam Rhino bardzo krótko ale ostatnio dosyć intensywnie, ostatnio podczas modelowania zauważyłem dziwny obiekt - coś jakby pozostałość po odcinaniu od siebie powierzchni itd, i za cholere nie mogę tego usunąć... jest to przypisane do warstwy i kiedy ją gaszę obiekt również znika przenoszenie elementów do innej warstwy nic nie daje - obiekt idzie z nimi, ale metodą prób (gasząc po kolei elementy) doszedłem że element nie jest częścią żadnego z moich prawidłowych elementów, ciekawe jest że widoczny podczas obracania modelu ale tylko pod niektórymi kątami, i nie byłoby żadnego problemu gdyby nie fakt że obiekt jest widoczny na renderingu :(( Poniżej zamieszczam print screena z owego elementu . Może ktoś będzie wiedział o co chodzi.

pozdrawiam

Arek
Tytuł: Odp: obiekt widmo
Wiadomość wysłana przez: botak w 01 Sierpień 2009, godz.17:29
Czasami tak się dzieje podczas odcinania powierzchni...

Rozumiem, że nie możesz go w żaden sposób zaznaczyć.
Zobacz co będzie jak zapiszesz całość z opcją "Save geometry only" ?
A! sprawdz co zaznaczy Ci program po użyci komendy "Select Bad Object"

Najlepiej to obiekt do którego przypisane jest to coś eksportować do stp'a i zaimportować ponownie, bardzo często przy błędnych siatkach obiekt udaje się tak naprawić.
Tytuł: Odp: obiekt widmo
Wiadomość wysłana przez: rhinopiryna w 01 Sierpień 2009, godz.21:42
wielkie dzięki Botak!
nie używałem jeszcze funkcji Select bad object a widzę że warto bo oprócz elementu który był przyczyną pojawienia się tego czegoś znalazłem jeszcze dwa co do których Rhino też ma zastrzeżenia...
jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
Tytuł: Odp: obiekt widmo
Wiadomość wysłana przez: botak w 02 Sierpień 2009, godz.21:08
nie ma za co :)

Z takimi błędnymi siatkami zawsze potem są problemy.
Albo się nie da uciąć albo przebudować albo się coś nie tak renderuje...