Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Rhinoceros w praktyce => Wątek zaczęty przez: pergamin w 07 Lipiec 2009, godz.11:42

Tytuł: łagodne łączenie złożonych krawędzi
Wiadomość wysłana przez: pergamin w 07 Lipiec 2009, godz.11:42
Postanowiłem uruchomić kolejny wątek z modelowaniem.
Może i inni skorzystają z cennych  postów BOTAKa i innych doświadczonych forumowiczów :-)
Mianowicie chciałbym uzyskać płynne przejście między uchem od breloka a korpusem (załącznik).
Próbowałem to zrealizować na pomocą funkcji Fillet Edge, ale nie wychodzi to dobrze :-(
Czekam na Wasze propozycje. Może wspólnie wypracujemy ciekawe metody rozwiązania problemu?
Tytuł: Odp: łagodne łączenie złożonych krawędzi
Wiadomość wysłana przez: pergamin w 07 Lipiec 2009, godz.11:51
Oby nie było, że tylko rzucam temat, to przedstawiam swoje próby realizacji za pomocą Fille Edge.
Niestety w jednym miejscu przerywa się krzywa -powstaje dziura. Zaznaczyłem to na bordowo.
Tytuł: Odp: łagodne łączenie złożonych krawędzi
Wiadomość wysłana przez: pergamin w 07 Lipiec 2009, godz.12:03
Acha dorzucam jeszcze screan z narzędziowni. U mnie chłopaki na Unigraphic zrobili to bez problemu.
Dla tego też ten temat mnie ta zaintrygował, bo myślę, że w Rhino również jest na to sposób, by to wyglądało podobnie.
Tytuł: Odp: łagodne łączenie złożonych krawędzi
Wiadomość wysłana przez: pergamin w 07 Lipiec 2009, godz.12:04
No i dla chętnych do zabawy wrzucam plik Rhino z uchem i korpusem.
Zapraszam do eksperymentowania na żywym obiekcie :-)
Tytuł: Odp: łagodne łączenie złożonych krawędzi
Wiadomość wysłana przez: botak w 07 Lipiec 2009, godz.13:47
Według mnie problem powstaje z kilku powodów.

1. Program wszystkie obliczenia robi w określonym przybliżeniu, to przybliżenie może być większe lub mniejsze.
Zmień tolerancję z tego co masz na 0,001 (zresztą została Ci jakaś dziwna - pewnie wcześniej miałeś jednostki w calach)
Tolerancję zmienia się w Opcjach/Document Properties/Units
2. Zrób fillety o takich promieniach i w takiej kolejności jak "chłopaki na Unigraphic" i powinno być ok.
3. Bardzo często zauważam, że ludzie robiąc fillety (nie mówię tylko o rhino) myślą, że każdy fillet da się zrobić każdym promieniem i w dowolnej kolejności. A kolejność i ich wielkość ma kolosalne znaczenie i wpływ na wygląd końcowy.

Plik który wrzuciłeś ma "ucho" z filletem który nie wyszedł za dobrze, i z tego nic się już nie da zrobić.