Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Teksturowanie i oświetlenie w wersji podstawowej Rhinoceros => Wątek zaczęty przez: mrafalsk w 20 Luty 2008, godz.11:33

Tytuł: Kamuflaż dla czołgu. Jak?
Wiadomość wysłana przez: mrafalsk w 20 Luty 2008, godz.11:33
Witam,
Chciałbym poprosić o rady, sugestie, linki lub jakieś inne materiały, które pomogłyby mi w odpowiedni "pomalowaniu" mojego ostatniego projektu, tankietki Type 94 (http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,552.0.html).

Mam teraz coś takiego:
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=552.0;attach=8474;image)

a chciałbym mieć coś takiego:
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=556.0;attach=8498;image).

Jak do tej pory udało mi się znaleźć tutki, gdzie jedna tekstura była nakładana na jeden obiekt i pokrywała ("oblewała") go w całości. Tutaj mam troszkę inaczej. Mam wiele obiektów, które trzeba pokryć różnym schematem malowania z różnych widoków. Mam (a raczej mogę bardzo szybko zrobić) te schematy dla każdego z rzutów. Ale jak je nałożyć na model?

W pierwszym podejściu pomyślałem, że stworzę dla każdego rzutu krzywe rozdzielające kolory i zrzutuje je na model. Zrzutowane linie użyję do podzielenia powierzchni i ustawię odpowiedni kolor materiału dla tych nowych kawałki powierzchni. Niby proste, ale dla prostego modelu. W tym przypadku to mrówcza robota.

Nie wiem, czy wbudowany render dałby sobie radę z tym ale może Brazil lub V-ray?

Czy możecie mi podrzucić jakieś pomysły?
Michał