Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Rhinoceros w praktyce => Wątek zaczęty przez: dremmel w 23 Styczeń 2018, godz.09:53

Tytuł: malowanie
Wiadomość wysłana przez: dremmel w 23 Styczeń 2018, godz.09:53
Witam   chciałbym  zrobić  model  3D  i o ile z samym tworzeniem  brył nie mam większego problemu o tyle nie wiem jak  go pomalować. Żeby nie było zbyt łatwo to nie chodzi mi  o  nadanie barwy poszczególnym  elementom,   bo to z opcji  "materiał" wiem jak zrobić. Chodzi mi o  kamuflaż czyli nadanie  różnych kolorów na jednej powierzchni. Jak   robi sie linie podziału między nimi oraz czy można ( a zapewne tak)   zrobić linie podziału nieostrą   czyli  taką jak przy malowaniu natryskowym.
 Chciałbym  uzyskać   mniej więcej taki efekt :
http://czolg.xon.pl/tank3d/vickersmkeb/vickers_mkeb_11.jpg
Tytuł: Odp: malowanie
Wiadomość wysłana przez: vv3k4i w 24 Styczeń 2018, godz.13:58
Poczytaj o Renderowaniu i teksturowaniu obiektów w Rhinoceros3D. Taką teksturę na pewno będziesz musiał zrobić w programie graficznym i użyć ją podczas renderowania.
Tytuł: Odp: malowanie
Wiadomość wysłana przez: dremmel w 24 Styczeń 2018, godz.22:12
Nie powiem aby mi ta odpowiedź dużo dała .... :(
Tytuł: Odp: malowanie
Wiadomość wysłana przez: vv3k4i w 25 Styczeń 2018, godz.12:15
To jeszcze Ci podpowiem, że na tym forum jest dział, który się nazywa Renderowanie w wersji podstawowej. Jeśli Ci się go uda odnaleźć, to tam możesz sobie poczytać.
Tytuł: Odp: malowanie
Wiadomość wysłana przez: dremmel w 25 Styczeń 2018, godz.16:06
Dział jest  i ma,  jak naliczyłem 15 tematów z czego 4 dotyczą pokazu  okrętów ( bardzo fajne)  a pozostałe problemów technicznych z wyświetlaniem lub obsługą edycji, ale nie ma tam ani  słowa  o tym jak  zrobić taki kamuflaż.
Natrafiłem natomiast na wątek  w którym ktoś pytał o to jak zrobić kamuflaż na czołgu  (http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,556.0.html) z 2008r ale nie ma śladu jakiejkolwiek odpowiedzi.
Nawet w galerii  nie widziałem  modelu z kamuflażem ,  kończy się to wszystko na etapie brył lub  nadanych  kolorów poszczególnym  bryłom. Tak więc  nadal dla mnie jest otwarta kwestia jak  na jednej bryle/powierzchni  nałożyć  różne tekstury i jak zapanować nad ich rozmieszczeniem  i rozgraniczeniem
Tytuł: Odp: malowanie
Wiadomość wysłana przez: vv3k4i w 25 Styczeń 2018, godz.16:46
Jest jeszcze dział "Teksturowanie i oświetlenie w wersji podstawowej" polecam tam zajrzeć. Tak na szybko mogę Ci podać jeden temat http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,837.0.html
Ale na serio trzeba trochę poszperać na forum. Popatrz w dziale "Tutoriale i lekcje z sieci" na przykład.
Tytuł: Odp: malowanie
Wiadomość wysłana przez: dremmel w 25 Styczeń 2018, godz.21:28
Przeglądałęm  sporo ale nie trafiłem nigdzie na  podobny problem . Przyznam że w zakresie   malowania  oświetlania czy nadawania powierzchni  stosownej  faktury  jestem  zielony   :(
Tytuł: Odp: malowanie
Wiadomość wysłana przez: vv3k4i w 25 Styczeń 2018, godz.22:44
Facet. Na tym etapie powinieneś już wiedzieć, że twoja "malowanie" to jest tak na prawdę teksturowanie. Generalnie orientuję się co jest na tym forum i odpowiedź tu jest, musisz poszukać, nikt za Ciebie tego nie zrobi.