Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Nad tym pracujemy (WIP) => Wątek zaczęty przez: DmVip w 06 Wrzesień 2008, godz.01:35

Tytuł: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 06 Wrzesień 2008, godz.01:35
Witam dziś chciałem zaprezentować prace nad polską lokomotywą 311D model troszkę będzie odbiegał od oryginału a to dlatego że, jest przygotowywany do skali H0 1:87 i nie wszystkie detale da się później posklejać.Prace nad modelem rozpoczołem dopiero dziś i w miarę postępów będę co nieco wrzucał.

P.S - krytyka i ocena jak najbardziej mile widziana :)   
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 06 Wrzesień 2008, godz.01:41
To jest Polska lokomotywa ? :o Jak tak to jestem pod wrazeniem  :D To chyba jakis nowy nabytek - czy produkuja to u nas ?
Chetnie popatrze co kombinujesz :)
Hal
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 06 Wrzesień 2008, godz.01:58
Hal to jest polsko-amerykańska modernizacja lokomotywy ST-44 podwozie to samo ale góra inna, skonstruowano ją na zamówienie anglików a produkuje ją firma NEWAG http://www.newag.pl/index.php?a=oferty&idoffer=41&opcja=show (http://www.newag.pl/index.php?a=oferty&idoffer=41&opcja=show) różnice chyba widać:)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 06 Wrzesień 2008, godz.09:48
Coś ostatnio powiew nowości w modelowaniu, najpierw stadion, teraz kolej... super, tak trzymać (http://forum.armacenter.pl/images/smiles/icon_oczko2.GIF)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: sea__ w 06 Wrzesień 2008, godz.23:04
Czyżby przyszła kolej na pociągi czy  masz pociąg do kolejek  ;) Czekam na dalsze zrzuty  :D.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 08 Wrzesień 2008, godz.17:43
Witam!
Kto by pomyślał.... tak "Gagarina" przerobić??
Czekam na ciąg dalszy i trzymam kciuki za udany koniec.
sea_: a propos kolejek. Czym się różni kolejka elektryczna od kobiecej piersi? Niczym. I jedno i drugie jest dla dzieci, a najchętniej bawią się tym dorośli. ;)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 09 Wrzesień 2008, godz.00:28
sea__ jak najbardziej kolej to mój taki konik :) a za oknem widzę węzeł kolejowy.To właśnie było inspiracją aby zrobić tą lokomotywę gdy zobaczyłem ją za oknem.Tak więc przedstawiam ciąg dalszy projektowania poczciwego "gagarina" w wersji V2 :) czyli 311D, w miarę jak mój roczny synek mi pozwoli, postaram się podrukować i skleić to co projektuje efekty oczywiście pokaże :) pozdro 4all
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 09 Wrzesień 2008, godz.18:06
Witam!
Coraz ciekawiej to wygląda. Czy podwozie też będziesz projektować czy wykorzystasz gotowe z modelu Gagarina (o ile taki wyszedł w H0) gdy będziesz sklejać model?

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 09 Wrzesień 2008, godz.22:46
Krzychu74 wyszedł model gagarina w kartonie z wydawnictwa MODELE KARTONOWE 1/06.Podwozie będzie wykorzystane właśnie z tego modelu,a w projekcie owszem planuję wykonać całość tak aby zwiększyć swoje skromne portfolio a do sklejania wykorzystać nadwozie, co i jak wyjdzie zobaczymy na pewno będę pokazywał jak prace się posuwają.

P.S - docelowo nadwozie tak jak i wózki mają być w całości moim projektem,tak aby nie naruszyć praw autorskich innych projektów :).
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 11 Wrzesień 2008, godz.15:52
Witam!
Dzięki za wyjaśnienie. Czekam na ciąg dalszy. :)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 12 Wrzesień 2008, godz.01:55
Witam ponownie oto kolejna porcja "ciężkiego" tematu :) troszkę pomalowałem moje maleństwo, teraz powoli przygotowuję się do klejenia nadwozia :) troszkę trudności jest w odwzorowaniu tak jakbym tego chciał, i tak jakby tego chcieli znawcy tematu ale... lokomotywa ta produkowana jest dopiero od 2007r :) i polegać puki co można tylko na fotkach :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 12 Wrzesień 2008, godz.01:59
Sorki za jakość screenów :) poleciałem z zapisem z v-raya od razu do jpg i za mocno skompresowało pliki wyjściowe,następne będą lepsze :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 15 Wrzesień 2008, godz.12:41
Witam!
Jak idzie dalej projektowanie?
A tak przy okazji, czy zamieszczasz gdzieś relację ze sklejania? Jeśli tak to bardzo proszę o link. Z chęcią pooglądam.

Pozdrawiam.

Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 24 Wrzesień 2008, godz.23:46
Po krótkiej przerwie wziąłem się za rozkład maszyny, co widać na screenach poniżej, a teraz zabieram się za montaż. Krzychu74 odnośnie relacji z powstawania modelu, chyba na jakimś forum kolejowym będzie otym :) linka na pewno zamieszczę :) No chyba że nasz dobry Ojciec Dyrektor Odyniec zezwoli na umieszczanie na naszym forum krótkich recenzji odnośnie realnych efektów pracy z rhino :) ???
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 24 Wrzesień 2008, godz.23:48
Wszystko fajnie ale obrazków zapomniłem umieścić :D
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 25 Wrzesień 2008, godz.02:14
Witam!
Już myślałem, że "ciufcia" odjechała... na szczęście nie. :)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 25 Wrzesień 2008, godz.13:57
Oczywiście, że można wstawiać fotki z budowy realnego modelu, byle tylko zachować odpowiednią proporcję ilości fotek "nierhinowych". :D
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 04 Październik 2008, godz.01:18
Witam dziś przedstawiam efekty "realne" projektowania w rhino, troszkę posklejałem i oto co wyszło, troszkę się zdziwiłem gdy rozłożone detale nie zawsze do siebie pasowały :( ale jest to wersja V-1 tak więc kolejne będą poprawione :) niedługo kolejne etapy projektowania :) 
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 04 Październik 2008, godz.09:01
...troszkę się zdziwiłem gdy rozłożone detale nie zawsze do siebie pasowały :( ...
Rozwijałeś przez Unroll Srf czy przez Smash'a i czy powierzchnie zawsze były rozwijalne? ;)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 04 Październik 2008, godz.16:52
no, świetnie wyszło, jak to miło oglądać coś "realnego" z Rhino.  8)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 04 Październik 2008, godz.17:56
Witam!
"Kurce piecone" fajnie to zaczyna wyglądać! :)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 04 Październik 2008, godz.20:22
HAV - rozwijałem przez Unroll Srf ale powierzchnie były rozwijalne w przeciwnym razie rhino wystosowało by komunikat :), Obiekty przy rozwijaniu niebyły eksplodowane, po sklejeniu cała rama na której jest osadzony cały zespół  napędowy składający się, z paru segmentów, był krutszy o ok 3- 5 mm tak samo było z jednym z modułów na którym są wentylatory, jedna ścianka z drzwiami była dłuższa od przeciwnej o ok 3mm :( gdzie może leżeć błąd  ???
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 04 Październik 2008, godz.20:30
Z Rhino 4 labs (http://en.wiki.mcneel.com/default.aspx/McNeel/RhinoHomeLabs.html) ściągasz Squish - i już nie widzisz komunikatu - bo to darmowe narzędzie potrafi rozkładać powierzchnie nierozwijalne... I chyba HaV - również o to pytał, tak mi się zdaje.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 04 Październik 2008, godz.21:39
DmVip - a jak Ci powiem, że R potrafi czasem przy rozwijaniu UnrollSrf skrócić powierzchnię :> Spotkałem się z tym w moim ostatnim modelu - teoretycznie niby prosta do rozwinięcia powierzchnia, rozwijalna i na pierwszy rzut oka jak najbardziej poprawna... Nawet nie zauważyłem, że rhino sypnął jednym dodatkowym komunikatem przy rozwijaniu - że powierzchnie zostania zmniejszona o ileś tam procent.
Druga sprawa, jak wyłączasz explode zdarza się czasem, że rozwinięcie jest trochę pozawijane (zwłaszcza przy bardziej skomplikowanych kształtach czy polipowierzchniach).
Trzecia opcja - coś poknociłeś w modelu.
Generalnie dobrze narysowany model i nie ma takiej opcji żeby coś nie pasowało później ;)

A o Squishu to chyba jeszcze nie słyszałem, albo zapomniałem o nim zupełnie... no nie kojarzę go w ogóle, ale nie omieszkam spróbować, zwłaszcza jak darmowy; thx :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 04 Październik 2008, godz.22:08
taaak.. znana legenda o skracaniu wymiarów... ale w sumie nie do końca udowodniona, niech ktoś w końcu dostarczy namacalny dowód do rozważań i pracy. Bo w większości przypadków skracanie jest związane z samą maszyną wyjściową (drukarką , ploterem), a nie Rhino, Rhino jest czasami wręcz ZA DOKŁADNY dla tych urządzeń (oczywiście - zależy od sterownika) i maszyna interpoluje - tworząc błędne ścieżki. Ale to NIE problem Rhino.

Bo jednak 90% modeli kartonowych na naszym rynku się jednak ukazuje. A te 90% to modele projektowane w Rhino.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 04 Październik 2008, godz.22:49
oto te dwa elementy które się powyciągały i poskracały :) czerwony wyciągnoł się a podstawa skruciła :(
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 04 Październik 2008, godz.22:53
Zapomniałem dopisać że nie powinno być problemów z tak prostymi elementami:)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: botak w 04 Październik 2008, godz.22:56
Ej... wlasnie sie zastanawialem nad tym ostatnio
Jak zrobilem sobie krzeselko z papieru to 2 (najdluzsze) elementy nie do konca mi pasowaly. Myslalem ze cos zrobilem i nawet sie nad tym nie zastanawialem.

Odyniec a nie jest to tak, ze jak by to drukarka zmniejszala wymiary to zmniejszala by wszystko w miare proporcjonalnie?
Przynajmniej wszystko co jest na tym jednym wydrukowanym arkuszu.

A może to jest kwestia tolerancji wymiarow? Nawet jestem p[rawie przekonany ze to jest to :D
Jesli tolerancja "katow" ustawiona jest na 1,0 wymiarow na 0,001 relatywna na 1,0 to jakos sie te bledy moga skumulowac.
To jest jak z rozwijaniem powierzchni z uzyciem konstrukcji kochańskiego. Przez te przeklete "Pi" zawsze moga powstawac bledy, a niby teoretycznie powinno byc ok.

Ale przeciez to mozna sprawdzic, czy to jest "blad" drukarki czy rozwiniecia. Wystarczy zmierzyc to na papierze i porownac z tym rozplaszczonym w Rhino. Jak sie nie zgadza to blad drukarki, a jak zgadza to Rhino
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 05 Październik 2008, godz.00:04
Dla Ciebie może i legenda, dla mnie do niedawna też, a jednak na to natrafiłem. Twoja sprawa czy wierzysz, wiem co widziałem :) Dowody może i kiedyś będą, póki co jakoś nie widzi mi się rozwijanie jeszcze raz całego projektu w poszukiwaniu tej konkretnej felernej powierzchni ;)

Zmienianie wymiarów, jeśli już następuje przy wydruku, to na całym arkuszu, a nie na losowo wybranej części i raczej nie o tak drastyczne wartości jak to miało miejsce w powyższym przypadku ;)

btw - te 90% to modele opracowane... komputerowo, a to nie znaczy jeszcze że w R ;)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 05 Październik 2008, godz.07:49
DmVip - Ok dzięki za sugestie - teraz może i dla mnie legenda przejdzie w brutalną rzeczywistość - a skoro tak -trzeba będzie awanturę zrobić u autorów legendy  :) :D ;)

Hav - no może przesadziłem z procentami  ;D, ale za rok - te dane będą aktualne (mam nadzieję)  8)

botak - ja też podejrzewam, że to może mieć dużo wspólnego z ogólnie ustawiona dokładnością (tolerancją) w Rhino

Dzisiaj się pobawię.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 05 Październik 2008, godz.08:31
Załączam scenę testową - gdyby ktoś mógł na niej wygenerować wspomniane problemy. Dokładność jest na niej 0.001 jednostki i jak do tej pory chyba jest wszystko ok. No - chyba że coś przeoczyłem.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: botak w 05 Październik 2008, godz.10:02
Ja bym w tej scenie testowej uzyl elementow opartych na kole lub jakichs krzywych nieparametrycznych
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 05 Październik 2008, godz.10:46
botak, ja po prostu zrobiłem jedną z form, o której wspomniał DmVip

scena jest otwarta - jeśli ktoś ma sugestie, czy propozycje - niech dorzuci do sceny i także udostępni.
Chodzi mi o to, abym później ewentualnie miał co wysyłać do McNeela z ewentualnymi pretensjami.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 05 Październik 2008, godz.10:57
Dodałem do sceny nowe elementy - ciągle wygląda OK. Musimy szukać dalej.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 05 Październik 2008, godz.11:04
DmVip - mam nadzieję, że nie jesteś póki co bardzo zły - że zaśmiecam Ci wątek - ale jak sprawa się " rozwinie"  ;D ;D ;D ;D ;D ;D - potnę go i utworzę nowy, dotyczący zmiany rozmiarów przy rozwijaniu.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: kruk w 05 Październik 2008, godz.12:21
czasami sie to zdarza, że gdzieś Rhino robi błędy w rozwijaniu.
trzeba pamiętać o obkurczaniu powierzchni i pilnowaniu czy pojawiają sie komunikaty o % powiększenia czy pomniejszenia rozwiniętej powierzchni - wtedy należy sie zatrzymać z rozwijaniem i sprawdzić w czym jest problem. najlepszym, jak dla mnie, rozwiązaniem jest porównanie wtedy długości krawędzi przed i po rozwinięciu.

czasem tworząc powierzchnie nie da sie zauważyć, że coś sie stało dziwnego z krawędziami, a to później owocuje problemami.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 05 Październik 2008, godz.12:30
kruk - a to święte słowa!  - przyjąłem, że to pewnik dla kogoś, kto rozwija powierzchnie
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: kruk w 05 Październik 2008, godz.12:42
jest różnica pomiędzy twoją bryłą Odyńcu a tym co pokazał DmVip. jeśli sie przyjrzeć bliżej to widać inne rozłożenie izokrzywych wewnątrz powierzchni...
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 05 Październik 2008, godz.13:29
DmVip nie udostępnił pliku - więc na szybkiego - zrobiłem coś podobnego
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: kruk w 05 Październik 2008, godz.13:51
DmVip nie udostępnił pliku - więc na szybkiego - zrobiłem coś podobnego
chodzi mi jedynie o to, że czasami tworząc różnymi metodami można otrzymać coś optycznie zbliżonego, lecz technicznie może sie różnić i stąd później rozbieżności w rozwijaniu czy późniejszych opcjach przebudowywania.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 05 Październik 2008, godz.14:33
to również jest dla mnie jasne kruku - ale ja teraz poluję na błędy w unroll - i wtedy się okaże, czy błędy zachodziły już w czasie samego procesu projektowania (grzech zbyt małej dokładności np.), czy można będzie wysłać całość do McNeela - naszą scenę testową z pytaniem - hej... o co chodzi, to nie działa... :D :D
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: botak w 05 Październik 2008, godz.14:57
ja na razie błedu nie znalazlęm a przemęczyłem tych powierzchni dzisiaj całą masę.
Coraz bardziej skłaniam się ku błędowi ludzkiemu :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 05 Październik 2008, godz.15:24
na tym etapie - popieram zdanie botaka i podtrzymuję fałszywość "legendy" o skracaniu wymiarów.

Ale dopuszczam możliwość - że niedługo będę musiał odszczekać swoje stanowisko..   ;D ;D ;D
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 05 Październik 2008, godz.17:19
Witam wszystkich widzę że narobiłem trochę hałasu prostą by się zdawało bryłą, mam nadzieję że razem znajdziemy rozwiązanie tego "rozwijającego" się problemu.

Odyńcu - nie gniewam się za "zaśmiecanie" wątku, wręcz przeciwnie ciesze się że wszyscy starają się dojść do rozwiązania problemu, z którym widać każdy miał styczność.

Jeszcze dziś wieczorem (na razie synek mi nie pozwala siąść przed kompa) przedstawię mój element wraz z plikiem oraz fotki sklejonych elementów, które pomogą w znalezieniu problemu. 
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 06 Październik 2008, godz.00:31
No to Panowie przedstawiam fotki detalu po sklejeniu oraz udostępniam plik do wglądu gdyż sam nie wiem jak opisać zaistniały problem. W pliku znajduje się bryła wraz z dwoma rozkładami (widok na screenie) pierwszy rozkład do niczego niepodobny tak mi rhino rozłożył, drugi po przerobieniu dodam że obracałem tylko poszczególne elementy, tak więc obrót niepowinien mieć wpływu na zmianę wymiarów. A co do ramy na której osadzone są wszystkie składowe nadwozia brakuje jej 2mm, w porównaniu z resztą widok na fotce.
Czy jest to problem mój wynikajacy ze złego zaprojektowania, czy też związany z rhino nie mam pojęcia.   
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 06 Październik 2008, godz.00:33
Ah ta skleroza  :P jeszcze to :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 06 Październik 2008, godz.01:49
Pojęcia nie mam jak uzyskałeś te powierzchnie, pierwszy raz coś takiego widzę :| ... Za to Odyńcu masz tu doskonałe potwierdzenie tego o czym pisałem wcześniej - przeskalowanie przy UnrollSrf.
Wprawdzie u mnie powierzchnie były poprawnie zrobione, jednak tu już przy pierwszej próbie rozwinięcia R rzucił:

Calculating ending area... Press Esc to cancel
Area is 60.3005 sq centimeters ( 4.10 % ) bigger after unrolling


DmVip - naprawdę ciekaw jestem jak uzyskałeś takie powierzchnie, ale właśnie dlatego że wyglądają tak a nie inaczej możesz już teraz zacząć je przerabiać, bo to w nich leży błąd i dlatego rhino je skaluje.

Wprowadziłem niewielkie zmiany do Twojego pliku - powierzchnia na niebiesko powstała po wykonaniu Explode i połączeniu ścianek bocznych i dachu - to ona jest skalowana przy rozwijaniu, dlatego wyszła Ci za długa.

Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 06 Październik 2008, godz.02:39
A tu masz przykład jak to powinno wyglądać... Layer01 - model i Layer02 - obrys. Powierzchnie powstały przez obrysowanie Twoich - ściana przednia, tylna i cały środek; ze środkowej wywaliłem obrys ograniczający powierzchnię, zostawiłem jedynie to co w środku (wszystkie wycięcia etc.).
Obrys przedniej ściany wyciągnąłem przez Extrude Straight, kończąc go na obrysie tylnej ściany.
Surface from Planar Curves stworzyłem powierzchnie przedniej i tylnej ściany; podłoga zrobiła się automatycznie przy wyciąganiu. Dalej poszedł Split i powycinałem otwory, co zbędne wyknociłem.
Do rozwinięcia wywaliłem jeszcze podłogę przez Explode i połączenie później wszystkiego Join.

Powierzchnia teoretycznie jest poprawna, analiza powierzchni jak trzeba, żadnych zagłębień czy wypukłości. Problem leży w bocznych ścianach, rozwijałem i cały środek i poszczególne polipowierzchnie z powycinanymi otworami... boczne ściany zawsze wychodzą przeskalowane, cała reszta jest ok.
Problem tkwi w zaokrągleniu obrysu ścian przedniej/tylnej, między ścianą boczną a dachem (ta pod kątem) - rhino się w tym miejscu gubi i zawsze przeskalowuje tą powierzchnię, a teoretycznie nie powinien :)

Ale... żeby nie było że to jego wina :] Wrysowałem dla pewności identyczne krzywe - pionową i tą pod kątem, dodałem identyczny promień i wyciągnąłem j/w. Poszło bez zająknięcia :)

Także DmVip - nie wiem w czym to najpierw rysowałeś i jak robiłeś export do rhino, najwyraźniej R ta metoda nie pasuje i generuje błędy :) A jeśli to jednak projekt w rhino to ciekaw jestem jakim cudem uzyskałeś 'gładkie' powierzchnie :)

Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 06 Październik 2008, godz.09:50
HAV - dzięki za pomoc model całkowicie wykonany w Rhino, a jak mi to wyszło jak wyszło.... pojęcia nie mam, To jest mój pierwszy model który rozkładam i sklejam, wcześniej nie zastanawiałem się nad poprawnością geometrii zadowalały mnie efekty takie jak uzyskiwałem, widać czas bardziej się przyłożyć :). Zapewniam jednak że całość powstaje wyłącznie w rhino. 
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: kruk w 06 Październik 2008, godz.10:07
przypomnij sobie na jakim poleceniu robiłeś tą bryłę i staraj sie go w przyszłości ostrożniej używać ;)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 06 Październik 2008, godz.10:13
Kurde, ale to nawet jak nurbsy nie wygląda, nie ma charakterystycznych linii na powierzchniach; mesh też to nie jest, więc co?
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: kruk w 06 Październik 2008, godz.10:27
jest to w porządalu.
nie pamiętam które, ale któreś z poleceń do tworzenia obiektów trójwymiarowych czasami robi takie powierzchnia składowe, że izokrzywe są w okolicach zagięć zamiast ustawione centralnie. teoretycznie jest to prawidłowe - przynajmniej na krawędziach, tylko późni9ej sie okazuje, że wnętrze takiej powierzchni sie buntuje podczas rozwijania bądź innych operacji... :-\
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 06 Październik 2008, godz.10:38
A co do skalowania - jeśli Rhino zmienia wymiar części - zawsze o tym informuje. I rzeczywiście trzeba po prostu inaczej zbudować daną powierzchnię.
Ja bardziej szukam przykładu, gdzie Rhino nic nie wskaże i sam w sobie zeskaluje detal - a my o tym nie wiemy.

Co do otworów - ich ilości i kształtów - to również moim zdaniem kwestia ustawionej dokładności.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 06 Październik 2008, godz.10:46
Cały czas pisaliśmy przecież, że jeśli już R przeskalowuje to o tym informuje :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: kruk w 06 Październik 2008, godz.10:47
teraz by wypadało ustalić czemu powstają takie powierzchnie na których później są problemy....
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 06 Październik 2008, godz.11:00
Obstawiam źle wrysowane krzywe mające tworzyć powierzchnie; w tym konkretnym przypadku wychodzi, że coś jest nie tak na łuku między ścianą boczną i dachem. Wystarczyło wrysować jeszcze raz obrys i problemu nie było.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 07 Październik 2008, godz.02:15
Witam zrobiło się niepotrzebnie dużo szumu :) przez prawdopodobnie mój błąd, żeby nie stać w miejscu i zastanawiać się co poszło nie tak przeprojektowałem całe nadwozie, a to za sprawą iż otrzymałem od pewnego gościa fotki dachu lokomotywy, i okazał się całkowicie inny, dlatego przy okazji zmieniłem całość wraz z dachem :) zwracając uwagę na poprawność brył.

dla zainteresowanych podaję linka do fora gdzie będzie zdawana relacja z budowy lokomotywy :) zapraszam...http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/viewtopic.php?t=3000 (http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/viewtopic.php?t=3000)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 09 Październik 2008, godz.22:50
zdecydowanie szum był potrzebny - napiszę własne zdanie

choćby po to, aby wyjaśnić, że Rhino SAM OD SIEBIE nie zmienia żadnych wymiarów przy rozwijaniu, a jeśli już - to wyraźnie informuje o tym. A wgłębiając się w ten temat - chodziło mi szczególnie o sytuację , kiedy Rhino bez pytania zmienia wymiary, co było (z różnych źródeł) wręcz zarzucane, a co, jak się  okazje się , dzięki temu wątkowi - pozostanie jedynie legendą.
Ludzie po prostu rzadko czytają, co jest pisane w command line, ale to już nie jest problem Rhino.
Może ktoś kiedyś napisze jakiś skrypt, czy plugin, który ułatwi cały proces, który i tak dziś, jest 10 razy szybszy i wygodniejszy, co najważniejsze - dokładniejszy , niż np. w Siatkach.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 10 Październik 2008, godz.00:20
A oto parę screenów z postępów prac, a mianowicie lokomotywa otrzymała całkiem nowe kabiny. poprzednie były zbyt kanciaste.Dodatkowo doszedł zgarniacz w raz z oprzyrządowaniem, teraz pozostało tylko dodać barierki na pomostach i posklejać na nowo lokomotywkę V-2 :d. No i brać się za podwozie :) myślę że do końca miesiąca zostanie ukończona :) 
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 10 Październik 2008, godz.01:00
Witam!
Jestem pełen podziwu. Świetna robota!

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: botak w 10 Październik 2008, godz.09:45
wychodzi imponująco
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 11 Październik 2008, godz.16:32
zdecydowanie - wyjdzie z tego piękny model
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 12 Październik 2008, godz.02:22
Szybki rzut na prace nad podwoziem :) tak żeby lok w miejscu nie stał :) wkrótce reszta :D
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 12 Październik 2008, godz.23:41
Gites Majonez - jakby to powiedziała Pani Basia :)
Fajny modelik ci wyszedł - podoba mi sie  :D Leć z koksem dalej :)
Hal
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: sea__ w 13 Październik 2008, godz.08:53
Oczywiście szyny też są w projekcie  ;)?
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 13 Październik 2008, godz.15:50
sea__ - tory też będą :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 02 Listopad 2008, godz.02:38
A żeby nie było że lokomotywka pojechała na boczny tor prezentuję pierwszą wersje wózków jezdnych, wkrótce komplet czyli buda z podwoziem :)   
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 06 Listopad 2008, godz.13:21
No i lokomotywa w wersji V-1 gotowa, niedługo zacznie się rozkładanie na części i wtedy możliwe że trzeba będzie co nie co zmodyfikować i może powstać wersja V-2  :P puki co dwa szybkie renderki (z braku czasu oczywiście) ale wkrótce postaram się pokazać ciuchcie w całości, czyli z paru innych ujęć :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 06 Listopad 2008, godz.18:19
Świetnie wyszło czekam na renderki - rozjasnij delikatnie ten czarny materiał, bedzie widać wiecej szczegółów :D
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 07 Listopad 2008, godz.01:05
Witam!
Naprawdę świetna praca. Popieram Hala co do renderów i rozjaśnienia trochę czarnego. :)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 11 Listopad 2008, godz.23:04
A to taki szybki renderek, szum okrutny :( ale nie miałem czasu wolnego aby ładnie przygotować scenę (mimo długiego weekendu :)), Aktualnie skupiam się nad klejeniem surówki, niedługo prezentacja postępów :) a więcej renderków będzie na 100% pozdro 4all
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 16 Listopad 2008, godz.02:06
Podczas klejenia modelu zapuściłem parę renderów podwozia, zmieniłem kolor tak aby było wyraźniej widać co się tam znajduje. Dla zainteresowanych wkrótce pierwsze fotki klejonego modelu :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 16 Listopad 2008, godz.02:10
Witam!
MNIODZIO! :) A na fotki modelu czekam z niecierpliwością.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 22 Listopad 2008, godz.02:00
A oto parę fotek z klejenia modelu. Jak tylko zamieszczę je na odpowiednim forum zapodam linka dla zainteresowanych :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 23 Listopad 2008, godz.14:03
Witam!
Słowo ciałem się staje. Czekam na ciąg dalszy. :)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 09 Styczeń 2009, godz.19:09
Witam !!!! lokomotywa powolutq się buduje i przygotowuje się renderek :) czytaj: nanoszenie oznaczeń tory etc:. Większość wolnego czasu jednak pożera mi budowa modelu :( i sprawy rodzinne tak więc wszystko nadczym pracuję można traktować jako nocny relaks przy piffku :) a coby nie zaśmiecać forum zdjątkami nie na temat zapraszam na http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/viewtopic.php?t=3000&start=25 (http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/viewtopic.php?t=3000&start=25) w celu obejrzenia modelu :) pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 09 Styczeń 2009, godz.22:56
oj radość patrzeć na model Rhino w realu plus perfekcyjne , manualne wykonanie
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 12 Styczeń 2009, godz.01:26
Jakoś ostatnio zamarło nasze forum :( No to zasiadłem i pobawiłem się renderowaniem i oświetleniem HDRI,tak jak pisałem wcześniej, oto parę pierwszych efektów :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 12 Styczeń 2009, godz.02:31
Fajny modelik, widziałem jak go sklejasz na forum modelarskim. Świetna robota  :D
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 13 Styczeń 2009, godz.13:17
Witam!
Rendery świetne, model też. :)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: geminuspm w 27 Styczeń 2009, godz.12:18
Poczytałem, zobaczyłem i ... kiedy można będzie zakupić bilety na przejażdżkę?
Naprawdę SUPER !!!!
Wagony czekają w kolejce do kolejki ?

Wracając do wątku o zmianie wymiarów:
(może jednaka temat na oddzielny topic ??) Chciałem podjąć nowy(rozpłaszczanie a wymiary) ale znalazłem temat tu poruszony
 
Miałem podobne problemy i to nawet na prostych płaszczyznach, przykład na zrzutach. Wymiary zewnętrzne się nie zmieniały jedynie R przekombinował przy średnicach.
Zielona powierzchnia wyjściowa, czerwona po Unroll-u (kocie, rozpłaszczeniu), niebieska po Smashu (rozwinięciu).
Średnica wyjściowa to 3.1

Rozwiązaniem jest tu opis komendy: Smash/rozpłaszcz

Robi przybliżone 2-D rozwinięcie powierzchni , które mają złożone wykrzywienie.
To polecenie może być używane by poradzić sobie z materiałąmi , które mają pewną rozciągliwość i wyciągają się.
Polecenie Smash jest zmodyfikowaną wersją komendy UnrollSrf . W UnrollSrf  powierzchnia musi być linearna w jednym kierunku by ją rozwinąć, a ze Smashem nie koniecznie.
Ponieważ nie jest możliwe by spłaszczyć podwójnie zakrzywiony obiekt (jak pół skorupy orzecha kokosowego) by dostać papierowy wzór, odpowiedź jest zawsze nieścisła do pewnego stopnia.
 To polecenie ( Smash) jest użyteczne jeżeli obiekt spłaszczany nie jest nadzwyczaj zakrzywiony i chcesz zrobić wzór/model z rozciągliwego materiału np. gumy.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 10 Październik 2009, godz.01:28
Witam zanim zacznę nowy wątek chciałbym zaprezentować prawie gotowy model :) ukończonego modelu, który niedługo będzie wydany dla ludzi lubiących papier :) zdjęcia przedstawiają model testowy wydany będzie w malowaniu PCC, od ostatniego postu model otrzymał wnętrze czyli kabiny maszynistów (wymóg wydawcy) :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 11 Październik 2009, godz.14:15
Witam!
Cud, miód, malina. :) Teraz czekam na oficjalną zapowiedź na forach modelarzy kartonowych bo jestem bardzo ciekaw kto to wyda.
Gratuluję świetnego modelu!

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 11 Październik 2009, godz.17:22
Krzychu74 - tak w tajemnicy wyda to GPM :P
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 11 Październik 2009, godz.17:27
Witam!
Tak czułem, że albo GPM, albo Answer bo obydwie te firmy mają doświadczenie w wydawaniu modeli kolejowych. :)
Jeszcze raz gratulacje. :)

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 12 Październik 2009, godz.16:38
Dajesz z tą 'ciuchcią', dajesz (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/jezor2.gif) I choć przyznam, że nigdy mnie ta tematyka nie interesowała, to jednak fajnie się to w kartonie prezentuje (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/mrgreen.gif)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 27 Październik 2009, godz.22:57
A to taka ciekawostka dla zainteresowanych model w sprzedaży http://www.gpm.pl/index.php?akcja=produkt&edycja=5263 (http://www.gpm.pl/index.php?akcja=produkt&edycja=5263)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: HAV w 27 Październik 2009, godz.23:08
Nic, tylko pogratulować pierwszego wydanego modelu (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/icon_oczko2.GIF) Dobrze kojarzę, pierwszego? Tak czy tak i tak gratki się należą (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/mrgreen.gif)

Tak z ciekawości bardziej, bo coś chyba model bez echa przeszedł na forach 'papiurowych' - orientujesz się jak to jest z tymi detalami w laserkach, ile tam tego jest? Bo cena 5 dyszek w porównaniu do ceny modelu lekko mnie zagięła (http://www.forum.armacenter.pl/images/smiles/icon_lolek.gif)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: DmVip w 28 Październik 2009, godz.22:13
HAV - ano pierwszy model, może będzie kolejny :P co do laserówek wypowiem się w przyszłym tygodniu jak do mnie dotrą :) wtedy dam znać co tam jest i ile tego jest :)
Tytuł: Odp: Lokomotywa 311D
Wiadomość wysłana przez: WIKTOR w 28 Październik 2009, godz.23:38
no Panie :0 poszedles po bandzie niezle :0 podoba sie mi to i to bardzo.