Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Rhinoceros w praktyce => Wątek zaczęty przez: kruk w 19 Marzec 2008, godz.23:27
-
kolejny problem z jakim sie zetknąłem przy pracy z Rhino (tak jak temat 'błąd na krawędzi' tyczy sie nie tylko najnowszej wersji programu) to powstawanie w niewyjaśniony (na razie ;) ) problem powstawania widmowych powierzchni...
w wyniku przekształceń czy cięć robi sie powierzchnia którą widać jedynie w perspektywie (i to wyłącznie w pewnym zakresie kąta). mimo tego, że niewidoczna w oknie roboczym, powierzchnia ujawnia sie w renderze (flamingo) w całej okazałości.
dodatkowo mogę powiedzieć jeszcze o takich jej właściwościach jak niemożność zaznaczenia jej za pomocą kursora a z drugiej strony można ją złapać przez opcje wyboru obiektu -> powierzchnie....
czy ma ktoś pojęcie z jakiej okazji powstają takie widmowe cuda, bo chciałbym wyeliminować ich pojawianie sie w przyszłości jeśli to tylko możliwe ???
dzięki za pomoc :) ;) :)
-
Też się z tym ustrojstwem spotkałem parę razy, ale nie doszedłem jeszcze dlaczego tak się dzieje. Z reguły kończy się to u mnie obrysem felernej powierzchni i stworzeniem nowej na podstawie tych krzywych i problem znika.
-
Witaj Kruku !
Miałem Ci i ja takowe klocki. Zniknęły kiedy wprowadziłem większą dokładność w wykonywaniu cięć i boola.
Wnioski mogą być takie. Na drutach nurbs jest wszystko ok. w cieniach wchodzi siatka z tolerancją wyświetlania.
Jedno z drugim nie gra.
Dzieje się tak zawsze kiedy robimy krawędzie które nie są do końca przemyślane a w v4. ustawione poprzez dodatkowe prowadnice.
Ponieważ R. nie posiada niezależnych prowadnic w granicy zadanego punktu na krawędzi, przycina powierzchnie w sposób właściwy dla siebie z opcją zamykania bryły.
Jeżeli nie jest to możliwe następuje rozszczelnienie bryły w granicach tolerancji. Cieniowanie chce absoutnie zamknąć powierzchnię do wyświetlenia i napotykając stan nielogiczny (np szczelina) idzie w "wyciek" Obraz kliniczny jest taki że w drutach mamy z pozoru ok. w cieniach pojawia się widmo.
Bardzo często dzieje się tak przy cięciu boolem w pobliżu krawędzi, gdzie tolerancja tworzenia trójkątów do wyświetlenia cieni jest zbyt mała.
Moja rada - stosować zawsze uchwyty, mniejszą wartość odstępu uchwytu od kursora. To są podstawowe przyczyny w pierwszej fazie.
Pozdrawiam !
K.