Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: mrafalsk w 08 Luty 2013, godz.16:42

Tytuł: Łagodne połączenie linii - wręgi
Wiadomość wysłana przez: mrafalsk w 08 Luty 2013, godz.16:42
Witam,

Zamarzył mi się mały odskok od projektów czołgów i chciałbym narysować dla odmiany samolot. W teorii mniej więcej wiem co robić, ale w już na początku natknąłem się na drobny problem.

Obrysowałem jedną stronę przekroju kadłuba a drugą mam zrobić jako lustrzane odbicie. Trzeba te dwie krzywe połączyć i właściwie wręga powinna być gotowa. Ale po połączeniu, w miejscach połączeń krzywa ta nie ma płynnego przejścia. Jest (w dużym powiększeniu) albo wypukła albo wklęsła. Mam nadzieję, że rysunek wyjaśnia o co mi chodzi.

I teraz pytanie. Jakiej sztuczki trzeba użyć, aby takich przejść uniknąć? Czy są jakieś polecenia, które pozwolą to wyeliminować i "łagodnie" połączyć krzywe? A może jakoś inaczej trzeba tworzyć takie linie obrysowe wręg?

Będę wdzięczny za pomoc.
Michał
Tytuł: Odp: Łagodne połączenie linii - wręgi
Wiadomość wysłana przez: marek w 08 Luty 2013, godz.21:13
Musisz przeprowadzić małą korektę.  ;)