Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Zrobiłem/am tutorial dla Rhinoceros i chcę się podzielić => Wątek zaczęty przez: vv3k4i w 07 Luty 2012, godz.16:32

Tytuł: Mapowanie prostopadłościanem (BOX)
Wiadomość wysłana przez: vv3k4i w 07 Luty 2012, godz.16:32
Nie jestem pewien, czy ten tutorial już gdzieś na forum był, ale nie zaszkodzi przypomnieć. Proszę o trochę wyrozumiałości z racji tego, że to mój pierwszy tutek w karierze :)
Uwagi mile widziane.

Temat dotyczy mapowania prostopadłościanem

Pierwszy krok, to stworzenie teksturki w formacie 6:1, tak, jak poniżej rys
Box mapping 1.png
przykładowa teksturka to rys Box mapping 2.png
następnie do warstwy, na której są mapowane obiekty tworzymy materiał (czerwona kropka w prawym górnym rogu rys. Box mapping 3.png)
W opcjach tekstury wybieramy ścieżkę do teksturki (mała czerwona kropka na środku rys Box mapping 3.png)
Kolejny etap, to zaznaczenie wszystkich obiektów na warstwie i postępowanie po kolei jak na rys Box mapping 4.png, czyli:
- Włączamy okno właściwości (jeśli jeszcze nie włączone)
- Włączamy tryb "mapowanie tekstury" we właściwościach
- Następnie "Dodaj" - dodajemy kanał mapowania
- "pokaż mapowanie" dla podglądu, wyświetla się w postaci przerywanych linii dookoła obiektu
- Wybieramy mapowanie w formie "prostopadłościan"
- piętro niżej "podzielony"
- na koniec można jeszcze kliknąć "Rozmiar do obiektu" Można też obracać lub skalować samo mapowanie

Na koniec włączamy tryb "porenderowany" i mamy podgląd na materiał nałozony na obiekt(y).

Mam nadzieję, że przydatne,
Enjoy.