Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Podstawy dla początkujących => Wątek zaczęty przez: jaceksw w 24 Listopad 2015, godz.19:44

Tytuł: Klonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: jaceksw w 24 Listopad 2015, godz.19:44
Hej, czy jest jakaś możliwość żeby sklonować obiekt?
Tworzę sobie jakiś obiekt a następnie w innym miejscu umieszczam jego "klon". Modyfikuje obiekt poprzez jakąkolwiek operację (obrót, rozmiar, usunięcie kawałka lini...) a "klon" zmienia mi się.

Szukałem czegoś takiego i się zastanawiam czy nie będę musiał napisać plugina.
Tytuł: Odp: Klonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: HAV w 25 Listopad 2015, godz.08:11
Record history?
Tytuł: Odp: Klonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: jaceksw w 25 Listopad 2015, godz.18:17
"Record History" jest za słabe.
Narysuj np. łamaną (nie ma znaczenia czy zamkniętą czy otwartą), potem przez "copy" umieszczasz gdzie ci pasuje. Włączasz punkty kontrolne na źródłowej to ta skopiowana "widzi" zmiany. Ale jak np. wytniesz kawałek źródłowej ("_DeleteSubCrv") to już tego nie widzi.
Record Hitory jest ograniczone
url=http://docs.mcneel.com/rhino/5/help/en-us/commands/history.htm

W 4, którą mam, jest jeszcze mniej możliwości.
Tytuł: Odp: Klonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: HAV w 26 Listopad 2015, godz.07:50
Tłumaczyć nie musisz, ja wiem że to trochę upośledzone jest ;)
Ale jakbyś jednak trafił na coś z prawdziwego zdarzenia, daj znać, też chętnie skorzystam :)
Tytuł: Odp: Klonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: urbaś w 27 Listopad 2015, godz.09:11
Można użyć przecież Grasshoppera.
Tytuł: Odp: Klonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: jaceksw w 27 Listopad 2015, godz.18:07
Łukasz Bones naprowadził mnie na "Block". Działa.

Jako ćwiczenie proponuje zrobić parę prostokątów, zaznaczyć je i zdefiniować je jako blok. Potem umieścić instancję bloku w jakimś miejscu. Przystępujemy do edycji naszego źródła, poprzez "Explode", wycinamy kawałek linii, usuwamy prostokąt, czy co tam chcemy. Następnie zaznaczmy nasze obiekty i tworzymy nowy blok z nazwą poprzednio stworzonego. I wszystkie instancje się na zaktualizują nowo zdefiniowanym blokiem. I tak to wygląda w Rhino 4.0

W 5.0 można wprost edytować blok.