Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Podstawy dla początkujących => Wątek zaczęty przez: Loook w 15 Wrzesień 2015, godz.16:40
-
Witam,
jestem nowym i mam nadzieję, zę będę szęśliwym użytkownikiem rhino 4.0 :) Jest ktoś chętny pomóc mi stworzyć nosek okularowy ? mam na myśli taki garbik w plastikowych okularach.
Pozdrawiam
-
Na początek mógłbyś wysłać jakieś zdjęcie jak to ma wyglądać, a później coś pomożemy. Pewnie parę krzywych i Sweep2 lub Loft pomogą.:)
-
Urbaś,
dzięki za pojęcie tematu ! wygląda to mniej więce jtak. oczywiście chciałbym zrobić sam nosek i dokleić do okularów, więc chodzi tylo o tą małą bryłę, umiem ją stworzyć, jak podłużny zagięty prostokąt, ale chodzi o to żeby była odpowiednio wyprofilowana jak na focie.
-
nie wiem, czy widać to na fotce, ale nosek powinien być tez lekko pochylony do środku z obu stron.
-
i żeby to powstało na tym elemencie
-
Najprościej zrobić to poleceniem Loft z krzywych zaznaczonych na niebiesko. Wyrysowałem po prostu trzecią krzywą oddającą górny kształt noska. Musisz trochę sam pokombinować. Dałem tylko podpowiedź.
-
@ urbaś
dzięki !
a gdzie jest jest ta opcja ? bo nie mogę znaleźć :(
-
Wpisz w pasku komend "Loft"
-
@sterowiec
nieznane polecenie :(
-
Wpisz _Loft :)
-
ok, wolniej proszę :)
ma te noski... pisuję opcję loft wyświetla się polecenie zaznacz krzywe do wyciągnięcia po profilach i podświetla mi się mój cały nosek jeśli go zaznaczę...nie wiem co mam teraz zrobic, jeśli podnoszę w następonych ruchu krzywe, idą do góry jak poprzednio
-
Kłaniają się podstawy podstaw :). Ogólnie komenda Loft służy do tworzenia powierzchni z krzywych. Popatrz na screen który ci wysłałem - niebieskie krzywe. Znajdź sobie tutorial do Loft na Youtube np. https://www.youtube.com/watch?v=rNWf7URrnl8, lub Pomoc Rhino tam jest wszytko dobrze pokazane i opisane.
-
panowie,
siakoś mi to nie idzie....możecie mi podrzucić jeszcze jakąś podpowiedź ?
-
u mnie wyglda to tak, rys 1 zaznaczyłem łuk wg którego ma się to podnieść nastepnie w pasku komend _Loft i kończy się to tak :( rys 2
-
rys 2
-
Podeślij plik 3dm z tymi krzywymi.
-
@sterowiec,
plik w załączniku.
-
Wybierasz złą kolejność krzywych a poza tym górna krzywa jest za długa. Popatrz na screen w załączniku. Musisz przerysować dolne krzywe tak żeby każda była osobno. Później przy poleceniu loft wybierz kolejno krzywe: 3, 5 ,4. Wyobraź sobie że polecenie Loft działa jakbyś naciągał materiał na druty ( w tym przypadku krzywe), także kolejność wyboru krzywych jest ważna.
-
@urbas,
Pracowałem do tej pory w artefakcie i tam wszystko było zupełnie inaczej.
Czyli muszę teraz podcinać te Krzywe aby je rozgrupować ? Aha i rzeczywiście ta krzywa o której mówisz jest za długa, ale nie mogę znaleźć opcji abym mógł ja wyprowadzić z krzywej 1 na 2 łapie za nią bądź przed nia...
-
@urbaś @sterowiec.
prawie mam !
poradziełm sobie z łapaniem punku na krzywej, tzn krzywą wrzuciłem w siatkę....
@ urbaś
Twój pierwszy rysunek jest idealny ! poza tym że nie mogę tak równiutko zrobić tej krzywej ale tego za chwilę się nauczę to mam milion krzywych w mojej btyle, jak na zdjęciu, jakiej krzywej użyć by zrobić tak elegancko ?
-
Zwykła krzywa tylko tylko najlepiej stopnia trzeciego (Degree = 3) w opcjach polecenia _Curve. Na screenie masz krzywą przedstawioną w trzech stopniach. Krzywa stopnia 1 jest polylinią, krzywa stopnia 2 jest już gładka, a krzywa stopnia 3, jest jeszcze bardziej wygładzona. Ważne też jest by krzywa miała jak najmniej punktów kontrolnych, wtedy jest łatwiejsza do edycji i lepiej wygląda, to samo tyczy się powierzchni. Spróbuj sobie otworzyć Pomoc do Rhino tam jest wszystko ładnie przedstawione. :)
-
OK, wielkie dzięki !
Jutro zabiorę się za obróbkę i zobaczymy jaki będzie efekt :)
-
Krzywe krzywymi, ale tu powinieneś bardziej zwrócić uwagę na opcje Loft'a - Style - Normal zamiast Straight sections, wtedy płaszczyzna będzie ładnie płynąć po krzywych a nie się na nich załamywać ;)
Dodatkowo możesz sobie włączyć zapis historii (dolny pasek - Nagraj historię), utworzyć powierzchnię i modyfikować ją "w locie" przez edycję punktów kontrolnych poszczególnych krzywych, zamiast tworzyć od nowa powierzchnię po każdej zmianie krzywych ;)
-
OK, a sama obróbkę proponujecie Fredem kulowym czy zwykłym płaskim ?
-
masz kąty to lepiej kulowym
-
@wiktor,
okej, a mogę zrobić zgrubną i wykaćznająca tym jednem frezem, żeby nie zmieniać ?
-
a w jakim materiale? Jaki masz ten frez z czołem kulistym? (wymiary).
-
Wiktor,
W miękkim drewnie i dopiero mam zamiar zakupić ten frez, mam zwykły płaski.
-
Wiktor,
mam płaski w zasadzie od 1 mm do 2mm fi.
Wcześniej dodawałem trzecią kezywą i była w formacie 3d, w tej chwili wychodzi mi coś takiego...coś gdzieś musiałem wyłączyć ?
-
Z tego co widzę narysowałeś tę trzecią krzywą w widoku XY, dlatego jest płaska, brakuje jej wysokości w osi Z.