Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: eye_lip w 11 Marzec 2009, godz.17:07

Tytuł: Modelowanie papryki
Wiadomość wysłana przez: eye_lip w 11 Marzec 2009, godz.17:07
Witam serdecznie ;)

Próbuję wymodelować kształt papryki. Mam zrobiony outline, ale nijak nie wiem jak się zabrać do tego aby ten kształt wyciągnąć do góry tak aby w przekroju miał  powiedzmy półelipsę. Kształt jaki potrzebuję zrobić to płaskorzeźba, czyli normalnie tył płaski i od połowy wyciagnięte.

Grafika:
(http://img15.imageshack.us/img15/999/logonak.jpg) (http://img15.imageshack.us/my.php?image=logonak.jpg)

Marne próby, góra i tak jest płaska i za cholerę nie wiem jakim narzędziem to ugryźć:
(http://img17.imageshack.us/img17/1496/papryka.jpg) (http://img17.imageshack.us/my.php?image=papryka.jpg)

Macie jakiś sensowny pomysł jak uzyskać ten kształt?

Pozdrawiam
filip


Tytuł: Odp: Modelowanie papryki
Wiadomość wysłana przez: HAV w 11 Marzec 2009, godz.17:37
Wszystko zależy od tego na ile to ma przypominać paprykę, jakie ma być dokładne i ile masz na to czasu... Jeśli dobrze rozumiem, ma to wyglądać jak np. magnesy na lodówkę  - z jednej strony wypukłe, z drugiej płaskie do przyczepienia.
Żeby nie kombinować i zbytnio się nie narobić obrysowałbym kształt jednej strony papryki, następnie Revolve wokół osi symetrii. Dalej trochę zabawy pktami kontrolnymi, żeby papryczka miała kształt bardziej eliptyczny. Później Bend na ogonku i papryce, żeby je trochę wygiąć jak na zdjęciu. Na koniec przeciąć całość płaszczyzną przez środek, poodcinać co zbędne, połączyć polipowierzchnie etc.
Tytuł: Odp: Modelowanie papryki
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 11 Marzec 2009, godz.17:49
Spróbuj tak. - Jak zwykle nie doczytałem - no nic może sie komuś przyda :)
Tytuł: Odp: Modelowanie papryki
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 11 Marzec 2009, godz.18:18
To jeszcze raz   ;D - czy o to chodzi?
Tytuł: Odp: Modelowanie papryki
Wiadomość wysłana przez: eye_lip w 12 Marzec 2009, godz.09:35
No dokładnie o to chodzi. Tylko nadal do końca nie wiem jak to zrobić :)
Tytuł: Odp: Modelowanie papryki
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 12 Marzec 2009, godz.18:00
Eye_lip,

rys. 001. Wpisz kilka kółek w obiekt na róznych wysokościach, tak aby nie wychodziły po za granice obiektu. Następnie narysuj proste w tych okręgach tak aby przechodziły przez ich środek, a zaczynały się i kończyły w miejscach gdzie stykaja się krawędzie obiektu i koła - to pomoże ustalić połozenie przekroju.

rys. 002. Teraz musisz dopasować wszystkie okręgi w taki sposób aby w ich środkach znalazły sie proste.

rys. 003. Wybierasz opcje wyciagnij po profilach i zaznaczasz po kolei wszystkie okręgi zaczynając od góry - i enter lub PPM.

rys. 004. Klikasz ok :D

rys. 005. Teraz wybierasz opcje zakryj plaskie otwory i PPM.

i paprayka gotowa.

Jeśli chcesz aby była płaska to przytnij ja w połowie np szescianem używając Boole'a -  różnica i użyj rozciagania w 1D aby zmniejszyć.
Hal