Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: Romcio w 04 Lipiec 2013, godz.11:29
-
Witam serdecznie.
tak się składa że chciałem zrobić model 3D fragmentu pokładu okrętu z XVIII wieku z armatą i wszystko pięknie do czasu kiedy chcę zrobić olinowanie tzw "Talie" do tej armaty.
Głowa mi już spuchła jak zrobić aby liny którymi jest spięta laweta wyglądały jak liny. poniżej daje rysunek jak to wygląda i jak powinny liny wyglądać.
Może (ale pewnie się łudzę) jest jakiś sposób a w miarę prostą metodę takiej liny.
(http://www.rcmodel.com.pl/wp-content/uploads/2013/07/arty.jpg)
(http://www.rcmodel.com.pl/wp-content/uploads/2013/07/arty1.jpg)
Pozdrawiam
Roman K.
-
Hej, na forum jest tutek jak zrobić liny, tylko nie pamiętam w którym miejscu, render w czym robiony?
-
Witam
Na jakim silniku ta armata jest zrobiona?
A liny to chyba bym textura robił.
-
No tak bo by było optymalne rozwiązanie ale skąd takie tekstury wziąć choć nie ukrywam że jak lina pogięta trochę to czy tekstura będzie się tak układać jak lina ?
Co do renderu to VSR Real time
Pozdrawiam
PS. swoją drogą dobrze by było umieć robić liny też takie jak naturalne aby potem na rysunku 2D wyglądały jak trzeba
-
Witam
Wciska F1 , wyskakuje okno pomocy , po lewej wchodzi w Transforms , dalej Twist i po prawej klika na zdjecie i pokazuje mu co robic
-
Witam
nie jestem zadowolony z tego :(
ale sami ocencie co i jak
-
Witam ponownie
niestety ale się chyba poddam z tymi linami a szkoda bo gdyby udało się zrobić taką normalna linę to budowa w 3D okrętów z XVIII wieku była by możliwa. A są to piękne jednostki ale pełny urok takiego okrętu to właśnie takielunek (olinowanie). Miałem nadzieje że to będzie troszkę łatwiejsze. Być może za pomocą scryptów to się da ale ja nie mam żadnej praktyki z takim ustrojstwem.
Pozdrawiam
Roman K.