Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: zyeb w 03 Sierpień 2010, godz.12:27
-
Witam, robie projekt wielkiego budynku na konkurs architektoniczny i sciany elewacyjne maja miec strukture pogietej kartki papieru. Czy ktos ma moze pomysl jak to zrobic? Na razie przychodzi mi do glowy tylko reczne posklejanie roznie poprzesuwanych powierzchni trojkatnych i nadanie im delikatnych zaokraglen na laczeniach ale ten proces jest potwornie zmudny, a dobrze by bylo gdyby te powierzchnie byly jakimis polipowierzchniami a nie tylko mapa displacementowa w renderingu bo mozliwe ze bede mosial wydrukowac w 3d pozniej ten model. Skryptu niestety nie znam. Ale w sumie mam paneling tools, moze w nim byloby najszybciej przesowajac wierzcholki? jakies pomysly?
z gory wielkie dzieki
-
Hej!
jest metoda na nazwijmy to trwały displacement czyli to się bodajże nazywa higliht from bitmap. - w skrócie masz powierzchnie np. surface ściany, masz fajną mapę np. pogiętej kartki papieru, wybierasz to narzędzie i jedziesz wg. wskazówek. - Można całkiem fajne rzeczy zrobić, potem najwyżej dopracować krawędzie - najprościej zrobić nieco większy displacement od tego co chcesz, potem wyciągnąć jakiś obrys krawędzi na zasadzie extrude i trim, w efekcie masz ładnie pogiętą ściankę o prostokątnych brzegach.
Nie jest to metoda w pełni profesjonalna ale na szybko mogę polecić, a co do innych to sam musiałbym usiąść do rhino w teraz jestem po za kompem z softem.
PSMoze to ci sei jakos przyda http://wiki.mcneel.com/labs/devsrf
-
Jeśli nie chcesz męczyć się ręcznie - spróbuj Paneling Tools, ale tak naprawdę jedynie Grasshopper może tu pomóc.
-
tak myslalem, chyba bede zmuszony zrobic to toolsami ale chetnie poznalbym metode wykonania tego w grasshopperze a nie za dobrze go znam. moze komus sie wyjatkowo nudzi i chcialby zrobic tutek jak giac powierzchnie jak kartke papieru w grasshopperze? :D :D