Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: kubik1 w 03 Luty 2011, godz.17:55

Tytuł: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: kubik1 w 03 Luty 2011, godz.17:55
Witam chciałem zrobić sześcian z rur, mam szkielet robie kółko o określonej średnicy i sweep po 1 ścieżce ale potem nie mogę tego połączyć różnicą boolea?? Jakieś podpowiedzi proszę.
Dzięki
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: Robertos w 04 Luty 2011, godz.09:42
Boolean nie zadziała w twoim przypadku bo robiąc rure sweep'em masz otwartą powierzchnie. Do robienia rur jest polecenie Pipe, gdzie nie musisz rysować okręgu do wyciągnięcie tylko zaznaczasz linie i podajesz średnice.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: kubik1 w 04 Luty 2011, godz.10:19
Chyba się nie zrozumieliśmy choszi o coś takiego jak w załączniku czy robi pipe czy sweep nie moge tego scalic potem a beda mi potrzebne wyciecia w rurach do szablonu.
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: kruk w 04 Luty 2011, godz.13:02
wystarczy odrobina pomyślunku by dojść do tego jak takie rzeczy powinny się przecinać wzajemnie.

Robertos odpowiedział ci jak najbardziej prawidłowo - po Sweepach masz otwarte bryły a takich operacje logiczne nie tykają.
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: kubik1 w 04 Luty 2011, godz.14:05
Rozumiem muszą być zamknięte, zrobiłem Pipe a teraz mam komunikat że

Objects do not intersect. Nothing done.

po mojemu się przecinają ??????
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: kruk w 04 Luty 2011, godz.17:23
może jednostki projektu są niedopasowane. być może tolerancje są źle ustawione. może bryły nie są obkurczone.
sprawa doświadczenia. ja akurat takimi formami - za przeproszeniem - rzygam i patrzeć na nie nie mogę :P
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: kubik1 w 04 Luty 2011, godz.19:45
Obkurczone ??? chodzi o to pamiętanie z jakiego obiektu zostały utworzone? a z ta tolerancją o co chodzi ma być większa mniejsza? poustawiać zanim zacznę co kolwiek robić czy bez znaczenia i mogę ją zmienić w trakcie robienia? A ja też się nie cieszę że muszę takie cudo zrobić ale jest mi potrzebne a tu pod górkę cały czas :)
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: Robertos w 05 Luty 2011, godz.12:22
Aby zrobić to za pomocą Pipe'ów, szkieletu i Boolean'a to podaje przepis, który przy okazji da ci ładne okrągłe narożniki:
1. Szkielet niech będzie z pojedynczych nie połączonych lini.
2. Dla dwóch przeciwległych górnych krawędzi i tak samo dla dwóch dolnych krawędzi daj Pipe z zaznaczonymi Cap=Round.
3. Pozostałe zrób zwykłym Pipe'm.
4. Każdy obiekt z osobna po kolei łącz Boolean'em. Wszystkich na raz się niestety nie da.
5. Podziwiasz efekt :)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: kubik1 w 05 Luty 2011, godz.12:59
Wielkie dzięki sposób łatwy i przyjemny a przede wszystkim szybki :) na pewno się przyda
udało mi się to obejść ale to dużo dłuższa droga :) musiałem kopiować robić trimy itp. na zaokrąglonych narożnikach mi nie zależało ale na pewno się przyda kiedyś Twój sposób. Ta bryła nie będzie wykorzystana w wizualizacji tylko zszyta i pompowana :)

Jeszcze raz dzięki i sorry za głupie pytania. :)
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: kruk w 05 Luty 2011, godz.19:55
LOOOOOOOL

życzę powodzenia :D
bo masz 50% szans na to by na narożnikach działy sie cuuuda ;D

obiecaj, że pokazesz fotkę jak już to dmuchniecie  :)
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: kubik1 w 22 Luty 2011, godz.20:04
no i w koncu fotka dmuchnietej kostki :) miala być bez siatek ale się spóźniłem :) jak ktoś uważa że to reklama czy coś to usunę :P
Tytuł: Odp: rury na sześcianie
Wiadomość wysłana przez: kruk w 22 Luty 2011, godz.20:39
pamiętali o przegrodach ;)