Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Nad tym pracujemy (WIP) => Wątek zaczęty przez: mrafalsk w 20 Styczeń 2012, godz.16:32
-
Witam,
Po dłuższej nieobecności chciałby pokazać moją pracę nad kolejnym model czołgu. Tym razem jest to jeden z pierwszych średnich czołgów angielskich Vickers MK I z 1924 roku. Pojazd może nie jest może najpiękniejszy, ale ma tak fajny wygląd, że stanie się moją ofiarą.
Model powstaje w Rhino 5 WIP. Testując go jednocześnie staram się go uczyć.
Ponieważ wygląda on na dość prosty pojazd to myślę, że za kilka dni będzie gotowy. Jak zawsze na początek wyskalowałem sobie i odpowiednio ustawiłem rzuty tego czołgu. Po czym narysowałem bryłę kadłuba i wieży. Na koniec dorysowałem właz i kilka drobiazgów na górze wieży. To tyle na pierwszy odcinek.
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_large_1.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/large_1.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_large_2.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/large_2.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_Vickers_MK_I_00.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/Vickers_MK_I_00.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_Vickers_MK_I_01.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/Vickers_MK_I_01.jpg)
Pozdrawiam
Michał
-
Taki brzydki , że aż śliczny ;D.
-
Wieczór #2. Narysowałem to co jest najtrudniejsze, czyli ogniwa gąsienicy i koło napędowe. Zawsze z tym są problemy, żeby koło pasowało do ogniwek i odwrotnie.
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_03.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_03.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_04.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_04.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_05.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_05.jpg)
-
Mój pokraczek wzbogacił się o koła nośne.
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_06.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_06.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_07.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_07.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_08.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_08.jpg)
Pozdrawiam
Michał
-
Podwozie jest już gotowe. Dodałem także błotniki i zacząłem pracę nad detalami kadłuba.
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_09.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_09.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_10.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_10.jpg)
-
Tempo expresowe + ;D .
-
Chciałbym szybciej rysować, ale czasu nie starcza :)
Popracowałem trochę nad przodem i większość detali jest gotowa. Muszę dodać jeszcze żaluzje, zawiasy i kilka nitów. Ale nity na bokach są już wszystkie.
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_11.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_11.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_12.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_12.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_13.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_13.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_14.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_14.jpg)
Pozdrawiam
Michał
-
Cześć Michał
Render robiłeś w brazilu tak jak zawsze, czy może tak już wygląda w Rhino 5 ?
Czytałem gdzieś, że w 5 jest poprawiony.
-
Witam,
Dorysowałem kilka drobiazgów zwłaszcza na tylnej ścianie kadłuba. Dorysowałem kolejne nity, których mam już ok 1300. Tak dla zobrazowania wielkości tego czołgu dodałem postać człowieka. Wiem, że nijak on nie przystaje do epoki, ale na razie jest to jedyny sensowny darmowy rysunek człowieka w 3D jaki udało mi się znaleźć. Wymienię go jak znajdę coś lepszego.
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_16.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_16.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_17.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_17.jpg)
@Marku: Tak, rendery są robione w Brazilu. Prawdę mówiąc to nie chciało mi się jeszcze próbować tak skonfigurować render z Rhino 5 żeby mi się podobały rezultaty. Na razie pozostanę przy Brazilu.
Pozdrawiam
Michał
-
Witam,
Dodałem kilka drobiazgów jak boczne KMy, żaluzje, właz kierowcy, kolejny nity i wzmocnienia błotników.
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_18.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_18.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_19.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_19.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_20.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_20.jpg)
Michał
-
Witam,
Dorysowałem wiele detali do wieży. Mój czołg jest już "uzbrojony". Powoli widać już koniec tej części projektu.
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_21.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_21.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_22.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_22.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_23.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_23.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_24.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_24.jpg)
Michał
-
Wygląda znakomicie, detale robią swoje- zwłaszcza nity. Ile waży projekt?
-
Jak do tej pory jest tam ok 1700 nitów i jeszcze trochę przybędzie. A plik ma już 130MB.
-
Witam,
I to już koniec. Vickers MK I jest gotowy w 3D. Teraz poczeka w kolejce na rozwinięcie części do modelu kartonowego.
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_25.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_25.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_26.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_26.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_27.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_27.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_28.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_28.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_29.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_29.jpg)
Statystyki pliku:
As last saved it uses 146.28 MB of disk space.
5146 objects found in the file.
28 points
834 curves
32 surfaces
3369 polysurfaces
136 annotations
131 block instances
w tym 1865 nitów.
Pozdrawiam,
Michał
-
Bardzo fajny projekt +. Czy można prosić o jakiś render z kamuflażem?
-
Nie umiem robić dobrych renderów z kamuflażem. Zrobiłem te rendery w najprymitywniejszy sposób. "Przeciąłem" model na trzy części i na każdej użyłem osobnego materiału w kolorach zniżonych do docelowych. A po drobnych korektach w Picassie wyszło to tak:
(http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_33.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_33.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_32.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_32.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_31.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_31.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/th_VIckers_MK_I_30.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/Vickers%20MK%20I/VIckers_MK_I_30.jpg)
Mam nadzieję, że jest trochę lepiej.
Pozdrawiam
Michał
-
Musiz zmapować całą geometrię, która ma maskowanie. Najlepiej mapowanie boxem (w rhino 5) i dajesz teksturkę składającą się z 6 kwadracików jeden obok drugiego, czyli proporcje teksturki wysokość - 1 szerokość - 6.
EDIT
Mam nadieję, że to: Mapowanie prostopadłościanem (http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,1488.0.html) pomoże
-
Moim zdaniem wyszły ok ;D