Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: Liebhand w 27 Grudzień 2015, godz.19:41

Tytuł: płyń wzdłuż powierzchni
Wiadomość wysłana przez: Liebhand w 27 Grudzień 2015, godz.19:41
Witam serdecznie,
jeśli ten wątek był już poruszony, to z góry przepraszam, nie mogłam znaleźć odpowiedzi.
Czy istnieje jakieś narzędzie, które nie będzie deformowało naniesionych na płaszczyznę obiektów?
Chciałabym nanieść sfery/kule różnej wielkości na odrębną figurę. Niestety za każdym razem sfery są mocno zdeformowane (jak w załączniku).
Figura została podzielona krzywymi UV z funkcją obkurczenia.
Dziękuję z góry za wszelkie wskazówki.
Tytuł: Odp: płyń wzdłuż powierzchni
Wiadomość wysłana przez: HAV w 27 Grudzień 2015, godz.23:53
To co poniżej uzyskałem przez Array along curve i Polar array.
Tytuł: Odp: płyń wzdłuż powierzchni
Wiadomość wysłana przez: Liebhand w 28 Grudzień 2015, godz.16:21
Dziękuję HAV. Sprawdzę, jak to działa u mnie. Widzę tylko jedną, małą przeszkodę : liczba szyków będzie prawdopodobnie ograniczona - dolny pierścień, ten najmniejszy, jest dość ciasno ułożony. Potrzebuję właściwie dość gęstego ułożenia sfer na płaszczyźnie...Miałbyś może jakiś inny pomysł? Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: płyń wzdłuż powierzchni
Wiadomość wysłana przez: HAV w 28 Grudzień 2015, godz.17:45
To co podałem, to tylko przykład że można rozmieścić obiekty bez ich zniekształcenia. Możesz oczywiście zmienić ilość kul w każdym rzędzie jak i odległości między nimi, wszystko zależy jak dużo tego masz w całym modelu i czy wolisz kliknąć parę razy więcej czy polecieć z automatu ;)
Jeśli dobrze zrozumiałem, potrzebujesz naprzemiennie małych/dużych sfer dość ciasno upakowanych w każdym rzędzie, a to na pewno da się zrobić np. tak jak pisałem.
Jeśli z automatu, może Grasshopper byłby tu bardziej pomocny, ale to już nie moje "rejony" ;)
Osobiście rzadko korzystam z takiego rozmieszczania obiektów, bo i modele na których pracuję tego nie wymagają, więc i nie zagłębiałem się jakoś bardziej w tej materii.
Tytuł: Odp: płyń wzdłuż powierzchni
Wiadomość wysłana przez: Liebhand w 28 Grudzień 2015, godz.18:35
:) ok. Spróbuję tak sobie poradzić, jak piszesz.
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: płyń wzdłuż powierzchni
Wiadomość wysłana przez: Liebhand w 28 Grudzień 2015, godz.23:35
ok, wiem jak to zrobić może prościej.
W momencie narzucania sfer na bryłę, za pomocą narzędzia "płyń po powierzchni" należy włączyć w okienku poleceń dodatkową funkcję "sztywny - tak". I wszystko działa :)