Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Rhinoceros w praktyce => Wątek zaczęty przez: tha_ryan w 02 Maj 2013, godz.13:50

Tytuł: Obrys z bitmapy
Wiadomość wysłana przez: tha_ryan w 02 Maj 2013, godz.13:50
Witam!

Problem polega na obrysowaniu oprawy okularów na podstawie podpiętej bitmapy pod rzutnię frontową. Proszę o podanie łatwego i szybkiego sposobu jak tego dokonać. Można zrobić to polilinią i użyc lustra ale wtedy kontury nie są ładne i płynne. Dalszym celem tego szkicu jest przekształcenie go pod frezarkę stąd moje zapytanie o pomoc. Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
Tytuł: Odp: Obrys z bitmapy
Wiadomość wysłana przez: HAV w 02 Maj 2013, godz.14:03
Zamiast polilinii, użyj Control Point Curve lub Curve Through Points
Tytuł: Odp: Obrys z bitmapy
Wiadomość wysłana przez: tha_ryan w 02 Maj 2013, godz.14:41
Aha, no właśnie już do tego doszedłem, dzięki. A jak poprowadzić wzdłuż obrysowanej soczewki -krzywej zamkniętej- proste o długości np. 4mm co mm w celu ułatwienia obrysowania frontu do soczewek??
Tytuł: Odp: Obrys z bitmapy
Wiadomość wysłana przez: tha_ryan w 02 Maj 2013, godz.15:53
Doszedłem już jak ładnie upiększyć ten kształt po obrysowaniu - funkcja zaokrąglij krzywe -> funkcja FAIR lub FIT. Czy istnieje inna opcja aby osiągnąć ten sam efekt ponieważ bardzo ważna jest dokładność a czasami przy tej funkcji soczewka za mocno różni się od założonego oryginału???

Wszystko robię w 2D i wiadomo mi że później jest ciężko połączyć te krzywe aby uzyskać model 3D dlatego pytałem czy istnieje inny sposób zrobienia czegoś takiego. Z góry dziękuję za pomoc!
Tytuł: Odp: Obrys z bitmapy
Wiadomość wysłana przez: tha_ryan w 03 Maj 2013, godz.14:53
Temat do zamknięcia.
Tytuł: Odp: Obrys z bitmapy
Wiadomość wysłana przez: faris w 21 Styczeń 2014, godz.12:40
can close the viewport (right-click on the name of the viewport-close viewports). Then from the View menu-layout viewport New viewport, set the view then on the new on the right and you should be ok