Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Modelowanie 3D => Wątek zaczęty przez: botak w 02 Kwiecień 2009, godz.13:21

Tytuł: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: botak w 02 Kwiecień 2009, godz.13:21
Równomierny rozkład elementów na powierzchni - ktoś wie jak można to zrobić?

Powiedzmy, że w kuli chciałbym wyciąć otwory, tak aby każdy otwór był od siebie oddalony o taką samą odległość
Jeśli ktoś chce mnie odesłać do grasshoppera, to niech przynajmniej poda metodologię w jaki sposób można by coś takiego zamodelować

Próbowałem skryptu harmony - ale coś nie działa tak jak powinno z sferą

Czy wogóle coś takiego jest możliwe?
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: apsik w 02 Kwiecień 2009, godz.14:02
Na piechotę to: "słoneczko" z prostych pomocniczych na przekroju kuli a potem Array-Polar w widoku z góry z podziałką kątową taką jak prostych w "słoneczku".
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: botak w 02 Kwiecień 2009, godz.14:53
a możesz to jakoś rozrysować, bo chyba nie potrafię załapać twojego toku rozumowania
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: apsik w 02 Kwiecień 2009, godz.22:08
Nie wiem czy o to chodziło:
Tytuł: jak wymodelować piłeczkę golfową?
Wiadomość wysłana przez: botak w 02 Kwiecień 2009, godz.22:47
Dzięki za wysiłek i chęci w przygotowaniu screenów

ale nie dokładnie o to mi chodziło.
Chciałem, aby dziurki na powierzchni były od siebie oddalone o taką samą odległość - u Ciebie niestety tak nie jest.

Ale dla chcących się pobawić i popróbować, mam kilka innych wskazówek :D

Z moich rozważań i poszukiwań wyszło, że nie znajdę więcej takich punktów na powierzchni sfery niż 20, więc trochę jak dla mnie mało...

Więc może inaczej - jak wymodelować piłeczkę golfową?
Próbowałem i uwierzcie mi, że nie jest to takie łatwe - ale może komuś się uda. Mi zabrakło cierpliwości  ;)

Edit:
Teraz to już zgłupiałem... chyba da się znaleźć więcej punktów niż 20 na powierzchni sfery (równo od siebie oddalonych)
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: satrab w 02 Kwiecień 2009, godz.23:24
http://www.screencast.com/users/satrab/folders/Jing/media/9117ce12-6500-4ade-82f1-488047382b70

To teraz nich ktoś bardziej obdarowany intelektem niż ja napisze makro robiące kule z tych okręgów ( ta sama średnica) ;)
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 03 Kwiecień 2009, godz.00:22
Satrab - najpierw powinienes pochwalic sie, jak zrobiles okregi! 

No wiec zdradzam tajemnice:
- trzeba zainstalowac ten plugin: http://en.wiki.mcneel.com/default.aspx/McNeel/ConstructiveElements.html
po zainstalowaniu uzyc ukrytej komendy "_Golfball"

A w zalaczniku skrypt, ktory zrobi z okregow kulki.

Powodzenia.

Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: satrab w 03 Kwiecień 2009, godz.00:41
Wiedziałem, że Jarek się zjawi :D To teraz nich ktoś bardziej obdarowany intelektem niż ja napisze makro to było takie nieformalne wołanie o pomoc ;)

Oczywiście, że mój film to sekretna komenda golfball ze skryptu Davida R. miałem się jutro/dziś przyznać jeśli nikt by się nie domyślił, poza tym, każdy wie że taka skryptowa magia to nie moja działka :)

Wielkie dzięki, działa jak zawsze  ;D
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 03 Kwiecień 2009, godz.00:55
Tak, nie moglem sie oprzec wyzwaniu : )

Z drugiej strony intelekt ma tu niewielkie znaczenie a skryptowania polecam nauczyc sie z lenistwa, zeby sie nie narobic tylko co sie da robic automatycznie!
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: satrab w 03 Kwiecień 2009, godz.01:03
No ja wiem wiem, ale tak jak już kiedyś pisałem, jakoś nie umiem wyrażać swoich myśli "w kodzie" ;)

Jakiś kawałek zrozumiem np. arrCircles=Rhino.GetObjects("Select circles",4,,true) ale ogólnie całość bym z pomocą tutoriali 2 tygodnie robił a szkoda.

Przydał by się kiedyś jakiś polski poradnik Rhinoscript for dummies PL ;P mi i tak by pewnie nie pomógł, ale za to innym :)


(http://content.screencast.com/users/satrab/folders/Jing/media/6c4154eb-767f-4652-8bb0-1c83be5269b7/golfball.png)
Wiem, że piłka golfowa wygląda trochę inaczej ;)
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: botak w 03 Kwiecień 2009, godz.10:36
Panowie - Rozwaliliście mnie na łopatki  ;D  ;D  ;D

Grunt to znaleźć a nie szukać  :D

i tylko nie wiem czy się przyznać, czy nie... wczoraj nie mając dostępu do forum i nie przeczytawszy tego co napisaliście, wydłubałem sobie kulkę ręcznie...
ile się przy tym na...pracowałem to tylko ja wiem  >:(

poniżej moja kulka "ręczna" - ale nie śmiejcie się ze mnie za bardzo

Punkty wam dałem (Satrab - tobie za złośliwość to bym odebrał  ;) ) ale jak będziecie w Katowicach to zapraszam na jakieś płyny dziękczynne
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: satrab w 03 Kwiecień 2009, godz.10:47
Nie wstydź się, większość z nas (poza Jarkiem) nie raz dłubała do nocy "ręcznie" NURBSy z braku skrypto-umiejętności :)
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: sea__ w 03 Kwiecień 2009, godz.10:54
Ech nic tylko zacząć skrypty zgłębiać   ;D. +
Tytuł: Odp: Równomierny rozkład elementów na powierzchni
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 03 Kwiecień 2009, godz.11:57
AMEN   8)