Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Nad tym pracujemy (WIP) => Wątek zaczęty przez: WIKTOR w 06 Grudzień 2012, godz.21:42
-
Witam!
Pracuje ostatnio nad projektem Porsche 356 Speedster na potrzeby repliki. Bedzie do karoseria "widebody" czyli poszerzana. Ma z tego wyjsc taki HOT ROD :) Projekt ma juz 2 dni. Dzisiaj projektowalem - wczoraj ustawialem rzuty i mierzylem co trzeba.
Po wymodelowaniu calosc bedzie wycinane (formy) na mojej frezarce CNC. Kody pod CNC beda z poziomu Rhino + MadCAM.
Jak sie Wam "widzi" topologia tej siatki? Jakies uwagi?
-
Dodaje jeszcze 2 ujecia tego najbardziej newralgicznego miejsca (okolice przednich lamp), ktore dalo sie mi we znaki, ale spokoj i opanowanie mnie uratowały ;)
Z dodatkowych informacji - modeluje juz w nowo nabytym Rhino 5. Poki co sie sprawdza :) Fajnie ze pogrupowali narzedzia w gornym menu.
-
Witam!
Zapowiada się ciekawie. :)
Pozdrawiam.
-
Ja jestem wielkim fanem porschaków 356 A, B oraz C, więc będę śledził wątek z zainteresowaniem :) Na jakiej bazie będzie ta karoseria budowana?
-
Tradycyjnie na bazie podlogi (skracanej) z VW Garbusa "Dziadka". Autko nie bedzie mialo niektorych elementow co oryginal, ale moze na modelu sie chociaz pokusze o wersje seryjna z elementami (zalezy czy znajdzie sie na to czas...).
Tak czy inaczej tylna klapa silnika bedzie w 3 wariantach - mam na mysli wloty chlodzenia.
Przednia klapa bedzie gladka a druga wersja bedzie posiadac "dołek" na wlew paliwa - centralny.
Deska rozdzielcza bedzie klasyczna jak w Speedsterze.
Moze zrobie ciekawa zabudowe tylnych "siedzen".
Wazne jednak zeby nadkola ladnie wyszly. Z kazdej strony poszerzenie bedzie wynosic 5-6 cm, a ze tyl sie zweza w oryginale i bedzie wyrownany do linii bocznej prostej to wyjdzie z tego niezla żabulla :)
Projektuje tez tak zeby fajnie pasowalo to wszystko pod CNC - choc nie obejdzie sie bez dzielenia na segmenty pod frezowanie (przydalaby sie CNC 5-osiowa).
Tez kiedys polubilem ten samochodzik. Chcialbym jeszcze wymodelowac pierwszy egzemplarz Porsche jeszcze kiedy byl produkowany w austriackim Gmund. Mam na mysli Cabrioleta z centralnie umieszczonym silnikiem. Wiem, ze wyprodukowano jedyne 8 sztuk w wersji cabriolet - do dzisiaj pozostaly podobno 3 sztuki. Wiem tez, ze jest 1 niezla replika.
-
Dzisiaj ciag dalszy prac. Rozprawka nad cieciem i rowkami :) Wycialem klapy, "szoferke", drzwi. Musialem sporo przymierzac, ale sie udalo.
-
I znowu prace poszly do przodu. Powycinalem rowki, zrobilem wciecia tych rowkow i zaokraglenia. Przy klapie przedniej i tylnej masce sa rynienki pod uszczelki. Zrobilem tez zabudowe za tylnymi siedzeniami - taki bonus. Teraz tylko deska rozdzielcza oraz poszerzanie nadkoli bo juz wiem jakich wymiarow sie trzymac.
-
Ładny i czysty model. Z jakiego materiału będzie karoseria? Laminat szklany wg tego co wytniesz na cnc?
-
Tak, bedzie to laminat szklany. Juz sa 2 wersje poszerzen do wybrania dopiero. Jak wszystko bedzie zatwierdzone to wycinanie zacznie sie od stycznia. Teraz zajme sie jeszcze innymi projektami 3D, a przez swieta juz nie chce sie mi z tym "bawic" - wyczerpalem limit czasu pracy w tym roku z nawiazka ;)
-
Ciag dalszy prac czyli rozwazania na temat poszerzen. Wydaje sie, ze takie zostana. Nadkola mialy byc dostosowane do felg 17" z nie za duzym profilem opony. Zobaczymy co dalej - projekt jest rozwojowy jeszcze.
-
Witam po dluzszej przerwie. ogolnie model jest gotowy do ciecia. Ostatnio odbyly sie testy i probki przejsc freza czyli predkosc kontra dokladnosc. Na zdjeciach widac 3 probki. Od lewej sa kolejno przejscia freza co 2 mm pozniej srodkowy ma 1,5 mm, a nastepnie 1 mm. Ogolnie te sciezki widac, ale gladko i tak jest. Poza tym calosc i tak pokryta bedzie szpachla (natryskowo) i doszlifowana wiec jak dla mnie te przejscia 1,5 mm i 2 mm bomba ;)
Sciezki generuje w MadCam z poziomu Rhino.
-
Wiktor genialnie :)
Jakiej wielkosci możesz te frezy robić?
Pozdrawiam
Andrzej
-
Piękne ;D Chciałbym go zobaczyć na żywo :)
-
skalanya: pole robocze mam takie ze spokojnie "zapinam" arkusz styropianu 100 cm x 50 cm. Kupuje zazwyczaj do takich celow taki o grubosci 10 cm. Szczerze nie ma sensu dla moich potrzeb robic dieeeelkiej maszyny bo i tak 3 osiowa wszedzie nie podjedzie frezem w sensie za gleboko dlatego i tak i tak trzeba dzielic model na sekcje i pozniej skladac to wszystko w calosc na stole.
Robertos: jak wszystko pojdzie dobrze i bedzie wyciete to zrobie filmik bo na nim jakos lepiej niz na fotkach sie takie cuda oglada ;)
-
Prace chwilowo zwolnily, ale nie proznowalem i zrobilem test elementu w skali 1:1, a mianowice tylna maske.
-
Prac ciag dalszy, ale za to model rzeczywisty powstaje :) Co prawda w skali (model ma 1m dlugosci), ale sam fakt, ze istnieje daje duuuzo satysfakcji. Jest to taka proba generalna przed czyms wiekszym. Zrobilem w wersji seryjnej - bez poszerzanych nadkoli. Teraz szlifowanko i szpachla szpachla szpacha... Pozniej pomalowac ladnie i na wystawe ;)
-
Wygląda zacnie :)
+ dla Ciebie
-
I tutaj jest cała sztuka :) zaprojektować w Rhino i przenieść do realnego świata :)
-
Dzieki za uznanie :) To jest cos wspanialego przeniesc projekt z monitora komputera w rzeczywistosc :)
Dzisiaj sie zajmowalem wzmocnieniami od spodu. Dokleilem podstawke ze styroduru i pomalowalem na ciemniejszy odcien. Nie ma sie co starac za bardzo "od linijki" bo szpachla na styropianie i tak za jakis czas pewnie bedzie pekac, a co za tym idzie farba. Wyschnie dol to zrobie fotki karoserii. Mam zamiar dokleic zarysy drzwi i maski przedniej oraz tylnej, a takze swiatel itp.
W skali taki model to jest mozolna praca, a robie przy nim "po godzinach" - ogolnie dłubanina... Latwiej obrabia sie taki pojazd w skali 1:1.
-
Dorzucam widoki karoserii. Ogolnie sam zamysl byl ok, wszystko dziala i wyszlo jak trzeba. Moze we wnece kabiny nie jest super wykonane (szlifowanie), ale i tak jestem zadowolony z efektu. Dorobie linie drzwi, masek itp i powinno to nabrac wygladu. Styropian nie jest wdziecznym materialem do takich malych obiektow.
-
Witam po dluzszej przerwie!
Temat Porsche przeszedl do historii, ale co by nie zasmiecac forum nowym watkiem to pokaze troszke Ferrari 458 Italia, ktora zostala wyfrezowana (w zasadzie jej czesc, a dokladniej 1/3) w takim samym zamysle jak Porsche bylo zrobione. Oto pare fotek modelu 1:1 w styropianie (na zywo wyglada to na dosc spory kawalek auta :) ).
Nie są to wszystkie elementy co prawda - reszta na www w dziale CNC/REALIZACJE
Sciezki dla CNC generowane za pomoca MADCAM.