Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Podstawy dla początkujących => Wątek zaczęty przez: Loook w 15 Wrzesień 2015, godz.16:40

Tytuł: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 15 Wrzesień 2015, godz.16:40
Witam,

jestem nowym i mam nadzieję, zę będę szęśliwym użytkownikiem rhino 4.0 :) Jest ktoś chętny pomóc mi  stworzyć nosek okularowy ? mam na myśli taki garbik w plastikowych okularach.


Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: urbaś w 15 Wrzesień 2015, godz.19:31
Na początek mógłbyś wysłać jakieś zdjęcie jak to ma wyglądać, a później coś pomożemy. Pewnie parę krzywych i Sweep2 lub Loft pomogą.:)
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 16 Wrzesień 2015, godz.10:18
Urbaś,

dzięki za pojęcie tematu ! wygląda to mniej więce jtak. oczywiście chciałbym zrobić sam nosek i dokleić do okularów, więc chodzi tylo  o tą małą bryłę, umiem ją stworzyć, jak podłużny zagięty prostokąt, ale chodzi o to żeby była odpowiednio wyprofilowana jak na focie.
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 16 Wrzesień 2015, godz.10:22
nie wiem, czy widać to na fotce, ale nosek powinien być tez lekko pochylony do środku z obu stron.
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 16 Wrzesień 2015, godz.16:57
 i żeby to powstało na tym elemencie
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: urbaś w 16 Wrzesień 2015, godz.20:29
Najprościej zrobić to poleceniem Loft z krzywych zaznaczonych na niebiesko. Wyrysowałem po prostu trzecią krzywą oddającą górny kształt noska. Musisz trochę sam pokombinować. Dałem tylko podpowiedź.
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 17 Wrzesień 2015, godz.08:56
@ urbaś

dzięki !

a gdzie jest jest ta opcja ? bo nie mogę znaleźć :(
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: sterowiec w 17 Wrzesień 2015, godz.12:32
Wpisz w pasku komend "Loft"
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 17 Wrzesień 2015, godz.13:59
@sterowiec


nieznane polecenie :(
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: urbaś w 17 Wrzesień 2015, godz.17:56
Wpisz _Loft :)
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 17 Wrzesień 2015, godz.18:48
ok, wolniej proszę :)

ma te noski... pisuję opcję loft wyświetla się polecenie zaznacz krzywe do wyciągnięcia po profilach i podświetla mi się mój cały nosek jeśli go zaznaczę...nie wiem co mam teraz zrobic, jeśli podnoszę w następonych ruchu krzywe, idą do góry jak poprzednio
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: urbaś w 17 Wrzesień 2015, godz.19:39
Kłaniają się podstawy podstaw :). Ogólnie komenda Loft służy do tworzenia powierzchni z krzywych. Popatrz na screen który ci wysłałem - niebieskie krzywe. Znajdź sobie tutorial do Loft na Youtube np. https://www.youtube.com/watch?v=rNWf7URrnl8, lub Pomoc Rhino tam jest wszytko dobrze pokazane i opisane.
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 21 Wrzesień 2015, godz.09:44
panowie,

siakoś mi to nie idzie....możecie mi podrzucić jeszcze jakąś podpowiedź ?
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 21 Wrzesień 2015, godz.17:02
u mnie wyglda to tak,  rys 1 zaznaczyłem łuk wg którego ma się to podnieść nastepnie w pasku komend _Loft i kończy się to tak :( rys 2
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 21 Wrzesień 2015, godz.17:02
rys 2
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: sterowiec w 21 Wrzesień 2015, godz.17:52
Podeślij plik 3dm z tymi krzywymi.
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 21 Wrzesień 2015, godz.18:28
@sterowiec,

plik w załączniku.
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: urbaś w 21 Wrzesień 2015, godz.19:35
Wybierasz złą kolejność krzywych a poza tym górna krzywa jest za długa. Popatrz na screen w załączniku. Musisz przerysować dolne krzywe tak żeby każda była osobno. Później przy poleceniu loft wybierz kolejno krzywe: 3, 5 ,4. Wyobraź sobie że polecenie Loft działa jakbyś naciągał materiał na druty ( w tym przypadku krzywe), także kolejność wyboru krzywych jest ważna.
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 21 Wrzesień 2015, godz.19:52
@urbas,

Pracowałem do tej pory w artefakcie i tam wszystko było zupełnie inaczej.

Czyli muszę teraz podcinać te Krzywe aby je rozgrupować ? Aha i rzeczywiście ta krzywa o której mówisz jest za długa, ale nie mogę znaleźć opcji abym mógł ja wyprowadzić z krzywej 1 na 2 łapie za nią bądź przed nia...
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 21 Wrzesień 2015, godz.20:43
@urbaś @sterowiec.

prawie mam !

poradziełm sobie z łapaniem punku na krzywej, tzn krzywą wrzuciłem w siatkę....

@ urbaś

Twój pierwszy rysunek jest idealny  ! poza tym że nie mogę tak równiutko zrobić tej krzywej ale tego za chwilę się nauczę to mam milion krzywych w mojej btyle, jak na zdjęciu, jakiej krzywej użyć by zrobić tak elegancko ?
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: urbaś w 21 Wrzesień 2015, godz.20:57
Zwykła krzywa tylko tylko najlepiej stopnia trzeciego (Degree = 3) w opcjach polecenia _Curve. Na screenie masz krzywą przedstawioną w trzech stopniach. Krzywa stopnia 1 jest polylinią, krzywa stopnia 2 jest już gładka, a krzywa stopnia 3, jest jeszcze bardziej wygładzona. Ważne też jest by krzywa miała jak najmniej punktów kontrolnych, wtedy jest łatwiejsza do edycji i lepiej wygląda, to samo tyczy się powierzchni. Spróbuj sobie otworzyć Pomoc do Rhino tam jest wszystko ładnie przedstawione. :)
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 21 Wrzesień 2015, godz.21:47
OK, wielkie dzięki !

Jutro zabiorę się za obróbkę i zobaczymy jaki będzie efekt  :)
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: HAV w 22 Wrzesień 2015, godz.07:29
Krzywe krzywymi, ale tu powinieneś bardziej zwrócić uwagę na opcje Loft'a - Style - Normal zamiast Straight sections, wtedy płaszczyzna będzie ładnie płynąć po krzywych a nie się na nich załamywać ;)

Dodatkowo możesz sobie włączyć zapis historii (dolny pasek - Nagraj historię), utworzyć powierzchnię i modyfikować ją "w locie" przez edycję punktów kontrolnych poszczególnych krzywych, zamiast tworzyć od nowa powierzchnię po każdej zmianie krzywych ;)
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 22 Wrzesień 2015, godz.22:33
OK, a sama obróbkę proponujecie Fredem kulowym czy zwykłym płaskim ?
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: WIKTOR w 22 Wrzesień 2015, godz.22:39
masz kąty to lepiej kulowym
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 23 Wrzesień 2015, godz.09:39
@wiktor,


okej, a mogę zrobić zgrubną i wykaćznająca tym jednem frezem, żeby nie zmieniać ?
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: WIKTOR w 24 Wrzesień 2015, godz.19:00
a w jakim materiale? Jaki masz ten frez z czołem kulistym? (wymiary).
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 25 Wrzesień 2015, godz.13:02
Wiktor,

W miękkim drewnie i dopiero mam zamiar zakupić ten frez, mam zwykły płaski.
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: Loook w 25 Wrzesień 2015, godz.18:39
Wiktor,

mam płaski w zasadzie od 1 mm do 2mm fi.

Wcześniej dodawałem trzecią kezywą i była w formacie 3d, w tej chwili wychodzi mi coś takiego...coś gdzieś musiałem wyłączyć ?
Tytuł: Odp: Nosek do okularów
Wiadomość wysłana przez: urbaś w 25 Wrzesień 2015, godz.18:57
Z tego co widzę narysowałeś tę trzecią krzywą w widoku XY, dlatego jest płaska, brakuje jej wysokości w osi Z.