Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Nad tym pracujemy (WIP) => Wątek zaczęty przez: Arkadiusz w 28 Październik 2013, godz.10:12

Tytuł: statek rzeczny Grażyna
Wiadomość wysłana przez: Arkadiusz w 28 Październik 2013, godz.10:12
Witam,
Zacząłem robić statek na podstawie planów. Użyłem punktów aby poprowadzić wręgi i wodnice przez nie. Czy można zrobić to w jakiś inny sposób?  W jaki sposób wprowadzić płaszczyznę normalną do krzywej żeby była widoczna?

Pozdrawiam
Arkadiusz
Tytuł: Odp: statek rzeczny Grażyna
Wiadomość wysłana przez: vv3k4i w 31 Październik 2013, godz.22:48
Co za dużo, to nie zdrowo. Zdefiniuj powierzchnię jak najmniejszą liczbą punktów kontrolnych, łatwiej jest te punkty wtedy przesuwać, żeby uzyskać płynność powierzchni. Wybierz sobie raczej wrężnice (nie wręgi) i na ich bazie definiuj płat. W załączniku jest rysunek narzędzia jakie możesz użyć do sprawdzenia płynności krzywej, zmonitoruj swoje wrężnice przy użyciu tej funkcji.
Jak już będziesz miał powierzchnię, możesz jej płynność sprawdzać przy pomocy opcji o nazwie Zebra.
Powierzchnię Normalną do krzywej w dowolnym punkcie krzywej? W jakim celu?
Najłatwiej narysować odcinek normalny do krzywej w danym punkcie i skopiować z obrotem np o 90 stopni i w na bazie tych odcinków narysować powierzchnię.
Tytuł: Odp: statek rzeczny Grażyna
Wiadomość wysłana przez: Arkadiusz w 05 Listopad 2013, godz.13:55
A w jaki sposób zamodelować rufę statku?
Tytuł: Odp: statek rzeczny Grażyna
Wiadomość wysłana przez: vv3k4i w 12 Listopad 2013, godz.10:21
3 punkty kontrolne zgrupowane razem dają początek załamania. Ale to nie jest najlepsze podejście, najlepiej pewnie dodać kolejne powierzchnie. Wszystko oczywiście zależy do czego potrzebujesz model. Jeśli do wizualizacji, to nie ma to większego znaczenia.
Tytuł: Odp: statek rzeczny Grażyna
Wiadomość wysłana przez: Arkadiusz w 18 Listopad 2013, godz.14:52
w jaki sposób połączyć zaznaczone linie tak aby się przecinały?