Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

PROJEKTY, GALERIE I KOMENTARZE => Nad tym pracujemy (WIP) => Wątek zaczęty przez: Hal9000 w 24 Lipiec 2007, godz.21:48

Tytuł: Baner
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 24 Lipiec 2007, godz.21:48
Jakiś czas temu odwiedzając fora modelarskie natknąłem się na wątek o banerze dla kartonworka – że przydało by się go zmienić. Postanowiłem wykorzystać nabytą wiedzę z podglądanych postów różnej maści for modelarskich, które ujawniały po trochu sekrety działania programu Rhino i "mojgo ulubionego forum" Rhino 3D.
Mam zamiar opracować baner w technologii 3D dla powyższego forum – mam nadzieje że się spodoba i zostanie użyty. A jak się nie spodoba, to i tak sporo się nauczyłem przy jego produkcji ;D 
Baner jest jeszcze nie skończony brakuje mu sporo szczegółów. Dodam jeszcze jakiś młotek , linki podtrzymujące wypraskę z plastiku itp.
Z drugiej strony nie chciałbym aby mój post został odebrany jako krypto reklama, czy coś w tym rodzaju – (forum jest nie komercyjne). Po prostu postanowiłem zrobić taki baner  i jednocześnie podsumować moje umiejętności modelowania itp.
A jak Odyniec uzna że to wbrew zasadom tego forum, to proszę o usunięcie tego postu – nie obrażę się :D .
Jeśli macie jakieś pytania, co i jak zostało wykonane, to bardzo proszę - chętnie odpowiem na każde pytanie.
pozdrawiam
Tytuł: Odp: Baner
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 24 Lipiec 2007, godz.22:19
Twoje renderingi bardzo mi się podobają, opanowałeś V-ray w doskonałym stopniu, są drobne jeszcze błędy (białe punkty) - trzeba większość ilość próbek.
A co do tematu - nie mam nic przeciwko, ważne, że praca jest wykonana w Rhino, a efekt jest naprawdę świetny.

Jeśli możesz, podziel się sceną ze wszystkimi (może być znacząco zubożona, np jeden obiekt) wrzucając ją do nowego wątku w dziale V-ray, umiesz już bardzo dobrze oświetlać i taka scena bardzo przyda się początkującym Rhino'wskim V-ray'owcom.
Tytuł: Odp: Baner
Wiadomość wysłana przez: marek w 24 Lipiec 2007, godz.22:55
  :) Jak wykonane? Bardzo prosto nożyczki, tuba rozlanego kleju , porozrzucane kawałki kartonu i szpilki, aparat cyfrowy, program graficzny klik klik i gotowe .  ;) A tak na serio to bardzo ładna robota! Przyłączam się do prośby Odyńca. A ode mnie proszę tutorial nożyczek, zbliżenie siatki kropli kleju. Oraz pytanie nakrętka też ma gwint?:D
Pozdrawiam marek
Tytuł: Odp: Baner
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 25 Lipiec 2007, godz.22:08
Dzięki za uznanie wodzu  8)
Dziś spróbuje opisać co i jak, a te białe kropki to nie wiedziałem że to jakiś błąd (problem z próbkowaniem) – szczerze mówiąc myślałem że mi karta graficzna siada bo ostatnio trochę ją przegrzałem, tzn. wentylatorek mi odpadł i przez jakiś czas tak to wszystko chodziło.
Odyniec, a gdzie mogę zwiększyć to próbkowanie ?

Marek – cieszę się że Ci się podoba, jak tylko znajdę więcej czasu, to zrobię tutka do nożyczek. Nakrętka nie ma gwintu – odpuściłem sobie. Wybrałem takie ustawienie nakrętki aby ukryć ten fakt  ;D Specjalnie dla Ciebie trochę zoom’ow  8)
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Baner
Wiadomość wysłana przez: Krzychu74 w 25 Lipiec 2007, godz.23:36
Witam!
To jest po prostu ekstra!

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Baner
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 26 Lipiec 2007, godz.10:24
Hal9000 - pomyśl jeszcze nad udostępnieniem wszystkich, okrojonej wersji swojej scenki.
Co do białych kropek - to nie tylko zwiększenie ilości próbek, ale:

1. Jeśli używasz algorytmu "Light cache" dbaj o to, aby żadne światło nie miało maksymalnego koloru (czyli np w RGB - 255 255 255). Jeśli na przykład masz idealnie biało światło, zmień je na np. minimalne szare , np 245 245 245

2. Jeśli masz włączone cienie "area shadows" - odsuń światła od obiektów trochę

3. Jeśli chodzi o zwiększenie próbek - to chodzi o zwiększenie ustawień QMC (sekcja QMC sampler).

4. Z zakładce "Environment" możesz zmniejszyć minimalnie siłę GI

5. Zwiększenie ilości fotonów - jeśli używasz algorytmu Photon Map

6. Pozostałe powody białych kropek to może być: używanie materiałów typy raytrace, brak nałożenia UV na wszystkie obiekty w scenie lub za mocna zabawa parametrami kamery.

Ciekawe, co zadziała u Ciebie (:-)
Tytuł: Odp: Baner
Wiadomość wysłana przez: marek w 28 Lipiec 2007, godz.20:25
Dziękuję za zoomy i czekam na nożyczki. Nad światłem jednak musisz troszkę popracować. ;)  Myślałem, że nożyczki nie mają śrubki tylko nit( pierwszy baner ). Zbliżenie jednak wyprowadziło mnie z błędu. Ale się nie martw ja w ogóle nie potrafię nakładać renderingu. Dopiero mam zamiar się uczyć a na razie tylko podglądam prace innych.
pozdrawiam marek
Tytuł: Odp: Baner
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 12 Sierpień 2007, godz.19:15
Powoli dodaje kolejne elementy bałaganu. Światłem się nie przejmuje (narazie), choć praca wyszła mocno prześwietlona.
No i jakoś mniej ospy jest (białe kropki)  ;D. Powoli dochodzę do ładu z V-ray'em, ale jeszcze droga daleka do poznania całości.
I zrobiłem sobie podpis :P
Tytuł: Odp: Baner
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 12 Sierpień 2007, godz.20:01
Powstała już cała, kompletna scena z tego logo (:-)
Tytuł: Odp: Baner
Wiadomość wysłana przez: HAV w 12 Sierpień 2007, godz.20:05
Mogę się przyczepić, mogę, mogę, mogę? (http://www.ofp.lua.pl/images/smiles/mrgreen.gif) Ja tu widzę babola z poziomu fizyki; konkretniej - wypraska z napisem work. Powinieneś zablokować czymś wypraskę na dole - jakiś klocek, wbite szpilki etc. - cokolwiek co odbierze jej możliwość przemieszczenia. Bez tego nie ma takiej możliwości, by te linki podtrzymujące były naciągnięte - dół wypraski przesunie się do przodu i w efekcie cała klapnie (http://www.ofp.lua.pl/images/smiles/icon_oczko2.GIF)
Tytuł: Odp: Baner
Wiadomość wysłana przez: Hal9000 w 12 Sierpień 2007, godz.20:39
I tu się z tobą zgodzę Havoc, scenka jest jeszcze nie kompletna, a ja myślałem o taśmie samoprzylepnej. Głownie chodzi mi o to aby całość była trochę rozwleczona tzn dłuższa niż szersza. Dodam jeszcze jakieś farbki - takie małe, co modelarze używają  :D . Co jeszcze będzie sam nie wiem. Z drugiej strony nie chciałbym aby był zbyt duży bałagan, bo może zaburzyć całość i napisy będą nie czytelne.