Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.19:10

Autor Wątek: Miejsce do pracy  (Przeczytany 21039 razy)

Adrian(a-graph)

  • Gość
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Marzec 2009, godz.20:56 »
wyglada rewelacyjnie,bardzo naturalnie.No i uwielbiam detale .Maly temat a cieszy! :D

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Marzec 2009, godz.21:25 »
Ok Kruk, jest jaśniej  :D Ale i tak musze zostać przy tamtych kolorach.
Co do kompa to jest tak jak piszesz, obecnie stoi na biurku i szumi - cichy nie jest.  Tego tez już nie zmieniamy.
Światła będą, a jak że  ;D . Planuje renderki: nocny, popołudniowy i w pełnym słońcu :D Ale do tego musza byc drobiazgi aby nadac klimat w tym miejscu.
Dlatego zostawiam to na koniec.
I jeszcze kolor farby na ścianach - obecnie jest jasno zielony - planujemy to zmienić. Zastanawiamy się nad purpura z białym pasem przez środek miedzy meblami.

- ustawienia ogniskowej to 23,6 - wiecej informacji masz w obrazku z siatkami.

Satrab, zgadzam się z Tobą.

Ta wnęka to właściwie miejsce po piecu kaflowym, zabudowane gips-kartonem.
W tym mieszkaniu jest tak mało miejsca że liczy się każdy centymetr.

Cieszę się Adrian że ci sie podoba - mam nadzieje że długo nie będziemy czekać aż ty sie podłączysz pod jakiś silnik i pokażesz sowje okręty w innym świetle  :D

Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline WIKTOR

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Reputacja na forum: +57/-0
  • "OVER THE TOP"
    • WU-Portfolio
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Marzec 2009, godz.21:29 »
Hal, wszystko fajnie, ale komp ma wentylator do procesora od strony gdzie jest przyparty do sciany... Moze sie pocic... :/ Chyba ze zasysa z przodu albo chlodzenie inne wogole :) Projekt super, bo ma sens i odzwierciedla pozniej rzeczywistosc - mozna weryfikowac trafnosc swoich pomyslow.

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Marzec 2009, godz.00:50 »
no i taki kolor mebelka jest znacznie lepsiejszy ( ;) ). jeśli jak piszesz każdy centymetr jest na wagę złota, to tym bardziej jasny kolor musi być bo inaczej sie kolega dorobi klaustrofobii. ciemne kolory kradną przestrzeń, a kolega siedząc przy biurku będzie widział ciemność i pod sobą i nad sobą... :o

jak napisano powyżej - komp musi mieć dostęp do powietrza bo inaczej sie ugotuje procek. a jeśli idzie o szum to kolega będzie mógł sie starać o dodatek do pensji za szkodliwe warunki pracy ;)  kolor ścian dobierzcie do nasłonecznienia pomieszczenia, ale nie szalejcie z przesyconymi barwami czy gryzącymi zestawieniami. już sam monitor męczy wzrok przez 8 godzin pracy, jeśli ściana za nim i wokół będzie tak samo męcząca to odbije sie na jego samopoczuciu, a już nie daj boże do kompletu światło z tanich świetlówek w świetlikach sufitu >:(

co do kamery to niewiele sie pomyliłem - obstawiałem na 25 ;) . zauważalnie ściąga perspektywę.

a teraz czekamy na duperelki i rendery ze światłem :D

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Marzec 2009, godz.21:29 »
Dzisiaj troche skromnie, czasu zabrakło. Dodałem chodnik i mapkę.

Creative-  bedzie troche miejsca między kompem, a monitorem tak więc spokojnie bedzie można go troche odsunąć  :D. Grzać, to się grzeje i to okrutnie, ma chłodzenie tradycyjne bez bajerów.

Kruk, z doborem koloru to masz racje. Okno wychodzi na południowy wschód z przewaga na wschód. dlatego możemy uzyc dość ciemnego koloru tym bardziej że to bedzie jako dodatek, a nie cała powierzchnia. Nie jestem zwolennikiem malowania pomieszczeń na jeden kolor. Lubie jak ściany sa w róznych kolorach. Wtedy fajnie współgraja z otoczeniem. Jak ktoś wybiera kolor z wzornika to powinien wybrac zawsze o 2 , 3 tony jaśniejszy od tego, który wybrał.
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Marzec 2009, godz.21:54 »
Mebelki proponowałbym jednak w jaśniejszym kolorze przecież to miejsce pracy jeszcze ci kolega w depresje wpadnie. ;) Trochę zieleni i komputer jak najdalej od uszu chyba, że zafundujesz mu ochronniki? ;D I skoro już jest mapa księżyca to jakaś lunetka lub teleskop w kącie. I zdradź troszkę ze swojego warsztatu. Jakie ustawienia sceny zastosowałeś w V-ray? 
marek

Adrian(a-graph)

  • Gość
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Marzec 2009, godz.23:08 »
bardzo dobra jakosc renderingow...tylko podziwiac.....gratuluje

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Marzec 2009, godz.00:03 »
Marku jutro spróbuje wykombinować jakiegoś krzaka  ;D Co do kolorków to już zostają te ciemne.
- Tak to V-ray :) jakoś nie mogę sie przesiąść na inny silnik. Może jak juz go dobrze poznam, to wtedy coś zmienie.
Ustawienia na jakich pracuje to Express Very High, troche je zmodyfikowałem ale nie znacznie.
Te ustawienia sa o tyle dobre że nie obciązaja tak kompa i oprócz renderu można robic co innego np przegladać net, słuchać muzyki, pracować na innym programie, a renderek sie robi  ;D
Co tu jeszcze napisać ? :D Jeśli chodzi o teksturowanie obiektów, to zastosowałem mapowanie powierzchniowe dla płyty meblowej - co widac bo teksturka sama sie dopasowała -nie tak jak bym chciał, dlatego musze to poprawić. Dla głośnika mapowanie planarne i sześcian (mapowanie 3 kanałowe).
Obiekty świecące uzyskałem dodając nową warstwę Emissive do materiału.
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Marzec 2009, godz.08:20 »
A czasy, każdy chce znać czasy ;) ?

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Marzec 2009, godz.15:56 »
Dzięki z wskazówki troszkę mi pomogły. I czekam na coś zielonego. ;)
marek

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Marzec 2009, godz.23:02 »
Jest i zielone ;D Ostanie dzisiaj renderki.
Zrobiłem jakąś tam roślinkę i monitor  :D
Czas pierwszego renderka to 46 min, a drugiego 55 min.
To nie wszystkie roślinki - planuje umieścić jeszcze jedną na dolnej półce po lewo.
Zmniejszyłem o 10 cm długość biurka - szuflady teraz wyglądaja bardziej subtelnie.
Jutro wiecej wolnego, to może uda mi sie zrobic skaner i drukarkę.
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline WIKTOR

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Reputacja na forum: +57/-0
  • "OVER THE TOP"
    • WU-Portfolio
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Marzec 2009, godz.00:42 »
No jak szczegol doszedl wyglada to coraz lepiej - ozylo :)

Offline skalanya

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 265
  • Reputacja na forum: +19/-0
    • Skalany Architects
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Marzec 2009, godz.02:05 »
Wow a ten kwiatek jak jest zrobiony? kazdy listek osobno czy jak?

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Marzec 2009, godz.10:18 »
Kwiatek został zrobiony z kilku powierzchni pokrytych teksturą, do której dodałem mapę przezroczystośći. Dodana mapa określa w których miejscach ma byc przezroczystość (biały kolor), a gdzie ma jaj nie być (kolor czarny).
Teksturke zrobiłem na podstawie darmowej tekstury: http://www.texturearchive.com/viewsample.aspx?g1=Nature&g2=Leaves&num=0000002950&art=0000000000&sm=1&md=0&lg=0
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Miejsce do pracy
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Marzec 2009, godz.16:56 »
Po przez teksturowanie mozna sobie bardzo ułatwić i przyspieszyć pracę, i co najważniejsze zmniejszyć wagę Rhino'wego pliku.
Kolejny etap prac. wymodelowałem skaner i myszke z podkładką.
Poprawiłem tez kwiatek likwidując jasną otoczkę wokół liści. Powodem tego problemu były piksele w odcieniach szarości, które zbajdowały się na mapie przezroczystośći - usunąłem je i zostawiłem tylko czarne oraz białe.
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".